Maya hakkında bazı sorular

Maya hakkında bazı sorular

heLLfire

Bilenler tarafından cevaplanmasını umara maya programı hakkında bazı sorular sormak istiyorum, daha önce biraz 3dsmax kullandığım için sorularım bunlarla ilişkili olacak
-maya da autogrid var mı?
-spline modelleme yaparak yüzey oluşturulabiliyor mu (maxdaki surface komutu)
-poligona bağlı edgeleri seçip line olarak kopyalama olayı var mı
-ızgara şeklinde çizilmiş line a kalınlık vermek ne kadar zaman alır (max=lattice)
-target weld için ne kadar uğraşmak gerekir
-iki farklı objeyi birbirine combine edip bağlayınca daha sonra ayırmak için illa ki face modunda her poligonu tek tek seçmek mi gerekir, maxdaki bir element modu yok mu
-animasyon render ederken neden ilerlemeyi ekranda göremeyiz
-combine edilmiş objeden faceler seçip kopyalarken neden objenin tamamı kopyalanır

2007-02-23 11:38:05

Cvp

DARK_Lord

1; Maya´da outo grid yok.
2;Maya´da spline modelleme yok. Curve var. Yüzey oluşturmak için surface menüsünü kullanıyoruz
3;poligona bağlı edgeleri seçip line olarak kopyalama olayı Yok. Fakat bonus tools pluginini yüklersen (ücretsizdir) işini görür.
4;ızgara şeklinde çizilmiş line a kalınlık vermek için herhangi bir standart araç yok. Bunun için paint effect kullanmalısın fakat kullanımı zordur.
5;target weld olayı vertexler için "merge" komutu, edgeler için ise "merge edge" komutu ile yapılıyor
6;iki farklı objeyi birbirine combine edip bağlayınca daha sonra ayırmak için "seperate" komutunu kullanırız
7;animasyon render ederken neden ilerlemeyi ekranda göremeyiz? Çünkü hem render alıp hem de aynı anda maya´da çalışmaya devam edebilmek için ilerlemeyi görmek için script editor´ü açabilirsin veya common line ile de görebilirsin...
8;combine edilmiş objeden faceler seçip kopyalarken neden objenin tamamı kopyalanır? Biz maya´da bunu kullanmayız. Bunun için "extract" komutunu kullanırız
Umarım açıklayıcı olmuşumdur...;

2007-02-15 17:16:35

Cvp

DreamMaker

Arkadaşlar yeni bir programa geçmenin en kolay yolu sizin yaptığınız gibi özellikleri karşılaştırmak ve eşletirmekten geçiyor.Farklı programlarda aynı işi yapmanın yollarını yazarsak en hızlı ve en iyi
şekilde öğreniriz kanısındayım.Bilgiler için teşekkürler gerisini bekliyoruz.

2007-02-15 23:16:55

Cvp

grundfos

haklısınız arkadaslar size katılıyorum.Programın farklı isimlerde olan benzer özelliklerini yazmalıyız ...
max te ki ´´lathe´´ maya da ´´revolve´´
Max te line ´i istediğimiz sayıya bölmek ´´divide´´ maya´da rebuild curve..
Su an aklıma gelenler bunlar

2007-02-23 11:38:05