Maya 6 İskelet Yapımı ve Hareketi

Maya 6 İskelet Yapımı ve Hareketi

asmareklam

selam arkadaşlar. bir model üzerinde çalışıyorum. model bitti sayılır. buna bone ve bu boneleri modele sabitleyerek hareket vermeye çalışıyorum. türkçe kaynak sıkıntısı olduğu için önümde ki birçok siteden pek faydalanamadım. bu konuyu biraz açmanız mümkün mü acaba? Umarım anlatabilmişimdir. sevgiler!

2007-01-11 02:48:39

Cvp

tankut

Iyi calisan bir rig yapmak zor istir. Hazirlardan birini kullanmanizi oneririm.

Bir ornek vereyim:
Creature Tools:
http://www.ant-online.co.uk/downloads/CreatureTools.htm

2007-01-07 12:59:20

Re:Cvp

asmareklam

[quote=2012]Iyi calisan bir rig yapmak zor istir. Hazirlardan birini kullanmanizi oneririm.

Bir ornek vereyim:
Creature Tools:
http://www.ant-online.co.uk/downloads/CreatureTools.htm[/quote]

download edebileceğimiz free model yada rigler yok mu acaba!
yoksa tutorialler yardımıyla mı devam etmeliyim. Ne önerirsin.

2007-01-07 13:12:00

Cvp

Khirsah

Açıkcası ilk olarak insan anatomisini ve iskelet sistemini daha sonra yaptığınız çalışmadaki figüre yakın canlıların iskelet sistemni incelemeniz daha sonra ise buna uygun iskelet sistemini oturtabileceğiniz sağlam bir kaynak bulmanız gerekir.CG-Academy setinde bu konu ile ilgili güzel döküman vardı.O kaynaklardan yararlanabilirsiniz.

Kolay gelsin.

2007-01-07 16:16:15

Re:Cvp

asmareklam

teşekkürler Khirsah.

Tankut kardeş Creature Tools u biraz açıklar mısın. burda bazı mel dosyaları var. aynı zamanda resimli anlatımlar da var. bu mel dosyaları rig yapımında nasıl işime yarar acaba?

2007-01-07 16:24:35

Cvp

tankut

Maya icin hazir riglerden birisi bu. Daha bircok ornegi var, highend3d.com ´da ararsan bulabilirsin.

Mel scriptleri maya´da mel klasorune kopyalayip crToolsMenu komutunu cagiracaksin. Gerisi icin icinde kullanim kilavuzu var, kisaca istedigin iskelet tipini (parmak sayisi, omuz ve kol sekli vs) seciyorsun, boyunu ayarliyorsun ve modeline bagliyorsun.

2007-01-08 13:24:18

Re:Cvp

asmareklam

[quote=2017]Maya icin hazir riglerden birisi bu. Daha bircok ornegi var, highend3d.com ´da ararsan bulabilirsin.

Mel scriptleri maya´da mel klasorune kopyalayip crToolsMenu komutunu cagiracaksin. Gerisi icin icinde kullanim kilavuzu var, kisaca istedigin iskelet tipini (parmak sayisi, omuz ve kol sekli vs) seciyorsun, boyunu ayarliyorsun ve modeline bagliyorsun.[/quote]

sorun da tam burda zaten; iskeleti modele nasıl bağlayacağım?

2007-01-10 02:30:32

Cvp

tankut

Buraya adim adim bir "tutorial" yazmak zor.

iskeleti modele baglama islemine maya jargonunda "bind" deniyor, mesela menulerde "smooth bind"´i gorebilirsiniz.

o noktadan sonra kemik/"cilt"(skin=model) agirliklari, effectorler, kas yapisi, envai "deformer"lar, blendshape olayi..

sorunuzun basit bir cevabi yok. Rig yapmak ve modele baglamak basli basina bir is. Derdiniz karakter animasyonu ise messiah isimli yazilima bakmanizi tavsiye ederim, temel versiyonu cok pahali degil, maya baglantisi da var.

2007-01-11 02:48:39