´neden maya´ ...!!!

´neden maya´ ...!!!

arifhkmt

Kardeşler, okuduğuma göre bir çoğunuz daha önceden max kullanıcısıymışsınız; sonradan mayaya terfi etmişsiniz. Öğrenebilir miyim neden maya?. Madem ki ikisiyle de hemen hemen aynı şeyler yapılabiliyor, o zaman neden maya? Ben de mayaya başlamanın eşiğindeyim. Cevaplarınız bana yardımcı olacak. Teşekkürler.

2007-01-04 12:55:33

bende ?

kanakan

Aynı şeyi bende merak ediyorum.Ama cevap yok

2006-12-09 18:27:14

Cvp

merterkin

Selam,
malesef ben sorunun cevabıbı tam olarak verebilecek kişi değilim çünkü ben direkt maya ile başladım. Max´i sadece import export işlerim için kullanıyorum.

Piyasanın içinde bulunduğum sürece anladığım kadarıyla Türkiye´de max yoğun bi kullanıcı piyasası var. eminim ki bunun belli bir nedeni yok. (max in daha önce gelmesi ve yaygınlaşması haricinde). ben de maya ya şans eseri başladım diyebilirim. ama daha sonradan gördüm ki animasyon temmelli bir iş yapmak isteyen kişi ve şirketler işlerinde mayayı max e tercih etmişler. ama bu max ile animasyon yapmamalısın demek de olmuyo tabi.

Türkiye´de şu anda inşaat sektöründeki patlamadan dolayı (ve Vray´in mimari render konusunda daha basit yöntemlerle Mental ray kadar iyi sonuç vermesi) nedeniyle insanlar, pay sahibi olmak isteyen şirketler, eğitim kurumları max üzerine gidiyorlar. çünkü mimari konuda max maya dan çok daha çabuk ve müşteri için çekici sonuçlar veriyo.(mimari animasyon buna dahil değil).

Autodesk in maya 8 de bazı menülerin isimlerini ve kısmen içeriklerini max ten alıntılar yaparaktan rötuşlamalarının nedenini bazı arkadaşların " bakın gördünüz mü mayayı bitirip max üzerine gidiyolar, uzun dönemde sadece max ile devam etmeyi düşünüyolar" şeklindeki fikirleri BENCE yanlış! bence autodesk bu değişiklikleri max kullanıcılarının maya ya daha kolay adapte olabilmesi için ve zaten mayacı olanların bu değişikliklerden (biraz rahatsız olsalar da) şikayet edemeyeceklerini bildiklerinden yaptılar. çünkü ordaki şirketlerin animasyon işleri için hangi programı kullandıklarını biliyoruz.

Cevap her zamanki gibi klişe :) max veya maya kullanacak olman yapacağın işe göre değişir. max mayayı mimaride yener. maya da max i animasyonda. bunu artık kimse tartışmıyor. sonuç olarak benim görüşüm mimari vs işlerden kendini biraz kurtarmak isteyen kişiler mayaya yönelme gereksinimi duyuyorlar. çünkü burası küçük amerika :) eğer sen de bu gruba dahil olmak istiyorsan buyur geç...
Tekrardan söylüyorum bunlar tamamen benim düşüncelerim.

kolay gelsin...

2006-12-10 02:38:13

Cvp

arifhkmt

Dostum, teşekkür ederim de... Bir sorum daha var sana ve diğer arkadaşlarıma. Benim nihai hedefim bir çizgi film yapmak. Fakat, nasıl tarif edilir bilmiyorum, böyle 3D bi çalışma, ama sanki yine de klasik 2D çizgi film havası var (walt disneyin son dönem çalışmalarındakiler gibi). Bunu için maya, max farkeder mi?, yoksa sırf bu tür işler yapan programlar var mı?

2006-12-10 15:53:29

Cvp

merterkin

Toon shader olayından bahsediyosun anladığım kadarıyla. BU her iki programda da mevcut ama son deneyimime dayanarak söyleyebilirim ki mayanın toon render süresi max tedkinden daha kısa. ayrıca mayanın sağladığı pfx outline´ın oldukça güzel artıları var. (max de varmı yokmu bilmiyorum) ama madem animasyona yönelmek istiyosun o zaman maya ya geçmemen için bi neden yok demektir. ama dediğim gibi max de yapıcam diyen azimli bi arkadaşın da yapamayacağı bişey pek yok :)

2006-12-11 00:36:13

Cvp

alverez

yeteneğin varsa her 3d proğram işini görür.

2006-12-11 17:17:35

Cvp

ardoz

modelleme ve riggingdeki kolayliklar olarak özetleyebilirim Bir kere mayayi ogrendikten sonra kopmak cok zordur birde tabi yaygin kullanimi olabilir filmler oyunlar vs gibi ornek olarak www.mentalimages.com dan maya kullanilan film oyunlari gorebilirsiniz

2007-01-04 12:55:33