Mental Ray Subdiv Render

Mental Ray Subdiv Render

merterkin

Selamlar,
Non quad poly objeleri subdiv yaptığımızda mr render etmiyo biliyoruz, ancak hatırladığıma göre mental ray ayarlarının içinde biyerde bunu engellemek için bi ayar vardı. bu ayardan haberdar olan varmıdır.
Hak verirsiniz ki dikkatsizce gecenin bi yarısı hazırlanmış modellere bide animasyon verip ondan sonra da mr ın render etmediğini görünce siniri bozuluyo insanın.

herkese kolay gelsin...

2006-09-05 11:42:58

Cvp

tankut

O ayari ben de hatirlamiyorum, ve ayni dert gecenlerde basima geldi. Ilginc olarak bende maya icinden render aliyor, ancak batchrender (render -r mr felan) esnasinda cortluyordu.

Biraz kaba kuvvet de olsa calisan cozumler:

Edite devam edeceksen base mesh´i alip polygon proxy uygulayabilirsin. Modelin uzerinde animasyon varsa en pratik yontem bu, ama iskelet agirliklari (varsa) nasil tasinir bilemeyecegim, denemedim.

Uzerinde edit bittiyse tamamen yuksek kalitede ucgenleyip rendere atabilirsin..

2006-09-02 03:15:40

Cvp

merterkin

Teşekkürler Tankut,
malesef bazı bölgelerde lattice ile animasyon var, bende de batch render da problem çıkarıyo, normal aldığımda görebiliyorum sorunlu objeleri.
CGTalk´a da açtım konuyu, umarım autodesk´ten birileri görür de cavaplar, o zaman paylaşırım burda...
Kolay gelsin...

2006-09-02 10:53:56

Cvp

tankut

Ustacim baska bir yontem onereyim:

Modelin bir poligon kopyasini yarat. Bunu dilersen smooth et, dilersen polygon proxy´ye cevir.

Orijinal subdiv modeli "0" seviyesine indir. Bu modeli yeni yarattigin poly model icin wrap deformer olarak kullan.

Orijinal model render edilmedigine gore hide etmeye gerek yok sanirim, ama render oncesi noolmaz noolmaz saklamak gerekebilir.

Bu sekilde lattice orijinal modeli, orijinal model de render edilebilen modeli hareket ettirir. Maya´nin calismasini yavaslatabilir bu, ama render suresini cok etkilememesi lazim :)

Bu yontemi ben denemedim, ama calisacagini tahmin ediyorum.

Not: Butun bunlari yazdim ama, convert subd -> poly´yi history acik olarak denedin mi? Calismiyor mu?

Neyse, kolay gelsin..

2006-09-02 23:40:50

Cvp

tankut

Approximation editor ile de halledilebiliyor.

Basit bir ornegin snapshot´unu ekliyorum.

http://img313.imageshack.us/img313/9849/ss09032006000433iu4.png

veya

http://img313.imageshack.us/my.php?image=ss09032006000433iu4.png

2006-09-02 23:55:17

Cvp

merterkin

Abi çok sağol. Zaten bundan sonra bu yanlışa bi daha düşmem :)
Tavsiye ettiğin yöntemleri kullanarak ilerlemeye çalışıcam. Gerçekten yararlı bi insansın... Sana iyi bakılması lazım :)
Kolay gelsin. Tekrar teşekkür ederim...

2006-09-04 11:07:34

Cvp

tankut

Rica ederim :)

Ise yaradi mi, hangi yontemi tercih ettin?

2006-09-04 11:56:33

Cvp

merterkin

Aslinda animasyonun yapilmis kismina kadar olan yerine dokunmicam zaten 30 frame falan. ama geri kalanında birinci yontemi kullanmayi denicem, sahne cok kalabalik olursa diye ikinci de akilmda ama :)
tekrar saol...
kolay gelsin...

2006-09-05 11:42:58