Particles Make Collide problemi

Particles Make Collide problemi

Jesus

Animasyon yaparken bir borunun içinden geçirdiğim partüküllerin dışarıya taşmalar yaptığını resimdede görüyorsunuz. Make Collide da uyguladığım bu etkileşimde partüküller neden taşma yapıyor. Cavaplarsanız sevinirim.
Herkese iyi çalışmalar.[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/o7NKuFB0E.jpg[/img]

2006-05-07 15:40:47

Cvp

brassi

enteresan ama evet böyle bir tuhaflık yapıyor.

şimdi akıl akıldan üstündür, daha feasible bir sonuç bilen varsa lütfen paylaşşın, benim bulduğum çözüm;

önce istediğim şekilde bir curve çizdim,
buna,effects altındaki curve flow´u uyguladım.
a)bunun etrafına boruyu temsilen bir nurbs cylinder koyup istediğim şekli verdim
b) (yada)curve flow´un en tepesindeki, circle ve ilk başta yaptığım curve´u seçip extrude ettim, istediğim şekle gelene kadar yine üzerinde oynadım.

abartıp buna bir make collide uyguladım. sıkıntı bende çözüldü.

daha etkin bir sonuç elde ederseniz, ve paylaşırsanız sevinirim.

not: ilk okuduğumda tesselation resilliance,fricton´la oynayınca adam olur zannetmiştim ama işe yaramadı.

particle tab altındaki parametrelelede oynamanızı tavsiye ediyorum. deneme yanılma biri bir işe yarayabilir.

2006-04-30 15:26:57

Cvp

Jesus

Evet brassi dediğin gibi bu buna benzer bi kaç yöntem var. Fakat bu şartlarda diğer yüzeye geçmemesi gerekir. Aynı sorunu cloth (kumaş) similasyonunda yine collision object tede yapıyor.Bi çözümü olmalı mutlaka. herkese iyi çalışmalar

2006-04-30 17:48:30

Cvp

3dmania

Merhaba ben aslında max kullanıcısıyım ama artık ufak ufak maya kullanmaya başladım ve bi şekilde maya da da profesyonelleşmek istiyorum.Bence burdaki sorun realflow kullanırken yaşadığım soruna çok benziyor.Emitter dan yayılan particle lar ın bir mesh size büyüklüğü var.Her bir parçacığı nokta olarak kabul edersek particle lar o noktadan itibaren bir mesh oluşturacak şekilde bir kabuk (3 boyut- küre...) meydana getiriyorlar ve particle lar diğer objelerle etkileşime girdiğinde objelerin çeperleri veya yüzeyleri bu particle ların merkez noktalarına göre hesaplama yaptığı için (ki bu mesafe ayarlanabilir olmalı) particle ı oluşturan mesh size büyük olduğunda bu tip taşmalar yapıyor olması mümkün...

Ayrıca piyasadan edindiğim maya 4 kitabını bitirmek üzereyim ancak bu kitapla maya gibi bi programı çok iyi öğrenmek mümkün değil ne gibi kaynaklardan yararlanabilirim bi ara konusu açılmıştı max kulllanıcılarına maya öğretelim diye ama ne oldu bilmiyorum.

2006-05-02 09:31:40

Cvp

tankut

Particle capi, carpisma mesafesi gibi parametrelerle oynayabilirsiniz.

Diger bir cozum ise, carpisma yaptiginiz ayri ve biraz daha buyuk (offset ederek) bir obje yaratip, render esnasinda bunu gizleyebilirsiniz.

Genel olarak ayri ve daha detaysiz bir carpisma objesi yaratmak size performans da kazandiracaktir.

2006-05-07 15:40:47