Nurbs to poly ama yüzeyi deforme etmeden

Nurbs to poly ama yüzeyi deforme etmeden

emrahonemli

merhaba arkadaşlar

bu seferki problemim nurbs´un polygona çevrilmesiyle ilgili. Nurbs surfaces kullanarak maya 6-6.5 versiyonlarında bir araba tasarladım fakat şimdi bu arabayı maya 7.0 da açamıyorum ve mental ray de render alamıyordum. bi şekilde problemin nurbs yüzeylerde olabileceğini düşünüp yüzeyleri poliygona çevirdim ve işe yaradı artık maya 7.0 da açıyor mantal ray de render ediyor ama şimdi yeni bir problemim var, nurbs ü yüzeyi bozmadan polygona çeviremiyorum bunun tam ayarını bilen varmı acaba? birde arabanın tekerleklerini arabanın aldığı mesafeye göre döndürebilecek bir teknik bilen varmı acaba?
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/N7BSyN8E1.jpg[/img]

2006-03-04 11:59:38

Cvp

tankut

Tekerlek dondurme script´i de highend3d.com´da maya->mel->animation altinda olacakti.

Onun disinda soyledigini pek anlamadim. MR´nin nurbs yuzey render etmede bir sikintisi yok. Ne bozuluyor? Mental Ray Approximation Editor´u kullanarak MR icerisindeki ucgenlemeyi ayarlayabilirsin.

2006-02-27 12:41:36

Cvp

emrahonemli

render´a başladığı zaman 3-4 dakika sonra fatal error deyip programı kapatıyor ve bu haliyle maya7.0 da açamıyor ve aynı şekilde fatal error veriyoyor. bu arabayı nurbs yüzeylerle ancak maya 6.5 de açabiliyorum

2006-02-27 13:54:10

Cvp

tankut

"Acamiyor"´dan kastiniz file->open mi, render mi? Render ise:

Hatayi izole etmek icin shaderlarinizi bir kaldirin. Parcalarin tamamini hide edip, teker teker acarak ariza yaratan patch´i bulmaya calisin.

Surumler arasi problemlerin bir kaynagi da, eski surumde kullandiginiz plug-in´in yeni surumde olmamasi da olabiliyor. Bunu ayiklamak icin sahneyi .ma olarak kaydedip, ultraedit gibi bir editorde ameliyat yapmak gerekebiliyor.

Yedek almayi ihmal etmemek lazim tabi :)

2006-02-27 16:06:10

Cvp

emrahonemli

açamıyordan kastım file/open, sanırım parçaları teker teker unhide edip denemek iyi bi fikir bu akşam bunu bi denerim, shaderları silmeyi daha önce denemiştim zaten ama işe yaramadı, bu arada ilginize teşekkür ederim.

2006-02-27 17:51:49

Cvp

brassi

vaktinde byron´s poly tools kullanırken başıma gelmişti. modeli byrons bulunmayan bir bilgisayarda açamamıştık.
önce delete history yapıp,ardından byrons node´larını outliner´da sildikten sonra sıkıntı çözülmüştü.

nurbs çevrimi çok kolay. işleme uğramamış nurbs yüzey için ben control points seçip çeviriyorum.
trim surface etc varsa,
general ve quads´ı seçip çeviriyorum. sonra general tessalation options değerleriyle oynayarak çözünürlüğü arrtırıyorum.

2006-02-28 01:04:26

Cvp

emrahonemli

cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim.

2006-03-04 11:59:38