mayacılar buraya gelsin - sayfa: 14

Cvp

Rigardo

Çok teşekkür ederim. nCloth tan kaçın gibi ifadeleri çok fazla gördüm ve sfylex siz olmaz zannettmiştim. Ozaman sorun yok ama Sfylex i araştırırken kör olacaktım az daha.

2008-11-14 17:26:21

Cvp

DARK_Lord

alakasi yok ncloth cook basarilidir...
yok yok yani anlayacagin...
sadece syflex ten daha zordur kullanimi haberin olsun...
Kolay gelsin...

2008-11-14 19:50:11

Cvp

ekremaltingeyik

maya 6 kullanıyorum gayet memnunum sadece birşeyler paylaşmak istiyorum tek derdim bu ... program süper

2008-12-04 18:15:30

Re:Re:Cvp

Snaap

[quote=3448] Yazan: metken345

[quote=3366] Yazan: ferhatozyurt

Patlamayı mayada plugin kullanmadan yapabilirsin[/quote]

Evet. Fakat biraz script bilgisi gerektirir..

Maya nın kötü yönü bu sen herşeyi sıfırdan yaparsın..
Eğersağlam bişey yapmak istiyorsan..
Yada maya da hazır patlama effectleri falan var onları da kullanabilirsin...
Max te plugine ihtiyaç duyulur. Maya da script bilgisine ihtiyaç duyulur. Max te pluginin özelliklerine kadar sınır vardır. Maya da hayalgücüne ve script bilgine kadar sınır vardır. Maya yı güçlü yapan da budur.
ama o yüzden maya biraz zor geliyor insanlara...
Kolay gelsin[/quote]

Evet zaten Max te Maxscript ve Python desteği diye birşey yok o yüzden pluginler yoğunlukta. Plugin e heryerde ihtiyaç vardır. Scriple uğraşmamak için.Scriptin kolaylaştırdığı şeyi scriptin karmaşasından kurtarıp daha kolay hale getirmek için. Kolaylık olsun diye. Herkes faydalansın diye. FumeFx , Afterburn plugin de nCloth nParticles plugin değilmi ? Yoksa MEL ,script dili de MaxScript mi script dili değil ? Maya nın zorluğu arayüzü ve neyin nerede olduğu ile ilgili. Yoksa script heryerde scripttir heryerde zordur.

2008-12-05 16:22:09

Cvp

DARK_Lord

Snaap
Fumefx bir eklentidir Afterburn bir eklentidir
ncloth veya nparticule bir eklenti DEGILDIR maya nin temeline oturtulmus standart bi maya teknolojisidir
burada ne demek istedigini veya neye cevap vermek istedigini tam olarak anlayamadim
aciklarsan sevinirim...

2008-12-05 17:23:33

Cvp

Snaap

Particle Flow da Mental Ray de birer eklentiydi zamanında fakat iş görür olması , popülerliği sebebiyle hariçten yükleme olmaksızın programın içerisine standart olarak entegre edildiler.Bir eklentinin yazılıma entegre edilmiş olması manası itibarı ile onun farklı bir şeye dönüştüğü anlamına gelmez.Bir yazılımın eklenti olup olmadığını anlamak için elle kurulup kurulmadıgına bakmakta yanlış.Nucleus sistemi de nihayetinde bir eklentiden ibarettir. Maya nın standart teknolojisinden farklı bir yapıya sahip oluğu için Mayanın standart kumaş yada partikül sisteminin devamı olarak değil farklı birer sistem olarak entegre edilmişlerdir. Eğerki Maya nın standart partikül veya kumaş sisteminin aynı temel üzerinden geliştirilmiş versiyonu olsalardı farklı isimlerle var olmalarının bir anlamı olmazdı. Asıl dediğim şey Max ve Maya üzerinden yanlış kıyas yaptın. Max te plug-in e ihtiyaç duyulur cümlesinin karşılığı Maya da script bilgisine ihtiyaç duyulur olmamalıydı. Zira script bilgisi ihtiyacı hem Maya da Hem Max te mevcuttur. Yaptığın karşılaştırma ile Max te script bilgisi olmadığı ,zayıf oldugu ya da gereksiz oldugu yönünde bir his uyandırdın.Bunun da delili şu cümle :"Max te pluginin özelliklerine kadar sınır vardır. Maya da hayalgücüne ve script bilgine kadar sınır vardır. " Yabancı biri olsaydım bu iki cümlene bakıp kolaylıkla Max te script diye bir şeyin olmadığını düşünürdüm. Max te pluginin yetmediği yerde pek ala script bilgin devreye girer ve tıpkı maya da oldugu gibi yapacakların hayagücün ve script bilginle sınırlı kalır. Şimdi iş böyle olunca senin kastınla Maya yı güçlü yapan şey Maya yı Max e eşitleyen hatta Plugin yoksunluğu sebebiyle geriye düşüren şey oldu.Bu tabiki de benim genel fikrim değil senin mukayesenden çıkan sonuç. Maksadım tartışmak değil yanlı yaptığın mukayese de gördüğüm hataları söylemek. Eğerki mevzu MEL ve MaxScript in derinlik ve kabiliyetlerine uzarsa o zaman bana bir şey söylemek düşmez. Ustalar hangisinin ne oldugunu iyi bilirler.

2008-12-05 21:54:28

Cvp

DARK_Lord

Bence gereksiz bi tartisma...
Ncloth ve Nparticule mayanin particule sisteminin uzerine eklenmistir temelini maya nin particule sistemi olusturur
npaticule da yapmis oldugumuz saylerin %90 ini eski particule sistem ile bi kac expression ile yapmak mumkundur
sonuc olarak nparticule veya ncloth u kalkip ta plugin demek yalnis olur
Mesela mental ray bir plugin dir cunku farkli bir firma tarafindan uretilir ve standalone u mevcuttur...
max in script dili iyi degildir o yuzden program gelistirilemiyor bu nedenle pluginler ile ilerleniyor bunu da boyle bil...
maya nin C++ temeli uzerine gelistirilmis olan MEL maya da oldukca kusursuz bi sekilde calisir maya ya 1 dersen karsiligin da 1 alirsin
ama max te 1 diyorsun 9 veriyor bazen[:)1]
Bu arada Nucleus denmesinin nedeni cekirdekten sistemin bastan yazilmis olmasindandir [:)4]

2008-12-06 02:33:08

Cvp

Snaap

Bence de gereksiz bir tartışma. Zira Plugin in ne oldugu hususunda dahi bi anlaşmazlık var aramızda.Şöyle ki eğer nucleus sistemi eski sistemin üzerine geliştirilmiş bir şeyse o zaman bir extension dan bahsediyoruz. E extension dediğimiz şey de anlam itibarı ile plug-in kategorisi içinde yer alıyor. İngilizcem iyi değildir fakat wiki de tek kelimelik bir sorguyla bu yoruma ulaştım. http://en.wikipedia.org/wiki/Plugin

Aslında sorun senin plugin denen şeyi hariçten standalone olarak satılan eklenebilen ve farklı bir firma tarafından yapılmış olması gereken bir şey olarak algılaman.

Belki ben yanlış yorumladım. Öyleyse düzeltirsen mesele kalmaz.

Farklı tellerden çalıyoruz bu yüzden mevzu dediğim gibi platformunu yitirip MEL ve Maxscript in derinliklerine kaydı.


"max in script dili iyi degildir o yuzden program gelistirilemiyor bu nedenle pluginler ile ilerleniyor bunu da boyle bil...
maya nin C++ temeli uzerine gelistirilmis olan MEL maya da oldukca kusursuz bi sekilde calisir maya ya 1 dersen karsiligin da 1 alirsin
ama max te 1 diyorsun 9 veriyor bazen"

Bu kısımlar benim için tamamen kapalı kutu. Muallak. Sen sebep söylemedin bu yüzden muallak. Ben iyi script bilmem bu yüzden muallak. Belki dediğin gibidir. Ama bir izahı olması lazım. MEL in C++ ile entegrasyonu mu ? O zaman MEL bel altına vuruyor :D
Buna mukabil C++ ile Max için de plug-in geliştirilebiliyor ? Maya da programın gelişmesi diye adlandırdığın şeyi Max te Plug-in gelişmesi diye isimlendiriyorsun. Aynı şeyler gibi durmuyormu ? C++ ı çıkardığın zaman MEL ile Maxscript arasındaki fark nedir ? E C++ bilen birinin MEL yada Maxscript bilmesine ne kadar gerek vardır ?
Maxscript neden iyi değil ? "Max te 1 diyorsun 9 veriyor bazen" ne demek ? İşte script işine girip bel altına vuruyorsun. Elbetteki scriptlerden biri diğerinden daha iyidir. Ama bu geri olanın yok oldugu anlamına gelmez. Sende biliyorsun ki itirazım Maxscript i yok saymana. Neyse kavga ya gerek yok Max te bizim Maya da :D. (Bir süredir çaktırmadan Maya kullanmaya başladım ara ara kapını çalarım yardım için
[:)1] ).

2008-12-06 12:38:33

comet joint orient

rakim

arkadaşlar iskelet sisteminde kemiğin tek yöne hareket etmesini istiyorum. mayanın eski versiyonlarında comet başlığı altında "comet joint orient" ile bu yapılabiliyordu. 2009 da yerini yada yerine konulan fonksiyonunu bulamadım. yardımcı olursanız sevinirim.

2009-02-06 01:25:45

Cvp

birbilen35

aslında doğal bir alan yapmak istiyorum. Aynen burda bir arkadaşımızın hazırladığı türkçe dersteki gibi. derste manzara yapımı anlatılıyordu. önce yer şekli yapılıyor sonra yer şekline taşlar kayalar ve ağaşlar ekleniyor...

bu derse göre işin ilk kısmı olan doğal alanı yaptım. taşları da yerleştime için seçiyorum Ancak son tuşa basınca doğal alandaki standart ışık kayboluyor. simsiyah oluyor. nereye ne koyduğumu göremiyorum.

ders manzara yapımı ile ilgli bir dersti.

eğer istenirse ayrıntılı açıklama yapabilirm.

2009-02-08 22:23:34