En fazla metarial sayısı? - sayfa: 2

Re:En fazla metarial sayısı?

kalimba

Arkadaşlar ben yanlışmı okuyorum yoksa sizin zaten slot resetleme düşmesinden habeiniz yokmu? :) Ben şu anda max5 versiyonunu kullanıyorum. Max 2.0´da bile vardı bu hatırladığım kadarıyla(veya 1.0 da).

24 milyar tane slotu bir modellere atamış olsan ve her model 1 polygon olsa düşün artık.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/tl7y010Z9.gif[/img]

2005-04-30 00:52:44

Re:En fazla metarial sayısı?

niluferDurna

hayır neden değişiklik uygulamayayımki... tekrar malzemeyi çağırırım istediğim değişikliği yine yapıyorum.. oldukça pratik bence... hiç bir zorlugunu görmedim...

2005-04-30 01:15:55

Re:Re:En fazla metarial sayısı?

nacho_grande

[quote=9885]merak ettim,büyük usta nacho_grande; maxın en üstün bulduğum yönlerinden biri material olayıdır,sizin gibi bir ustadan bu fikirlerin sebebini öğrenebilirmiyim.niye zayıf?diğer 3dlere göre çok daha komplex ve iyi buluyorum maxın material editörünü.arkadaşın sorusunun cevabını birgün bende aramıştım ve aynı gün bulmuştum maxın material editörünün sınırsız sayıda material kapsayabileceğini multi/sub object ile.[/quote]

Iltifatin icin tesekkurler fakat ustalik mertebesine ulasmam icin cooook calismam gerekli. Olene kadar cirak kalanlardanim ben.

Max e gelince baska bir 3d programi kullanmaya gerek duymadim hic max ile aram cok iyi. Gerci Mayayi ogrenmeyi cok istytyorum ama ona da vaktim yok. Demek istedigim suydu; material slotun kenarina bir ekran kaydirici koysalar ve istedigimiz kadar materyali orada gorsek bayagi kolaylasirdi isler. Bu programi yazan dehalar icin hic de zor bir sey degil.

2005-04-30 01:39:12

Re:En fazla metarial sayısı?

subcrocodile

mayadaki gibi, anladım hocam kastettiğiniz şeyi.

2005-04-30 02:22:31

Re:Re:En fazla metarial sayısı?

kalimba

[quote=9885]arkadaşın sorusunun cevabını birgün bende aramıştım ve aynı gün bulmuştum maxın material editörünün sınırsız sayıda material kapsayabileceğini multi/sub object ile.[/quote]

Kitap tek bir modeldenmi oluşuyor onu bi bilmek gerekiyor. Tekbir modelden oluşacaksa ve bütün sayfalara anladığım kadarıyla animasyon uygulayacak iseniz bu sayfaları ayırmak gerekmez mi?

Multi/subobject, eğer polgon mantığında bir model kullanılmış ise malzemenin alt birimlerine (polgonlarına) farklı malzemeler atanmak istediğinde bunlara id numarası verilerek ve bu idlere karşılık olarak gelen malzemelerin kullanılmasına yarar. Standart material objenin tamamına tekbir kaplama uygulamaktadır.

Daha önceki yazıda da belirttiğim gibi slotun sıfırlanması zaten mümkündür. Bu konunun aynısı daha öncede açılmıştı. Yüzlerce slotun orada gösterilmesi sizce mantıklımı? O slottaki materialler cisme uygulanan kaplamaların bir kopyasıdır. Eğer kırılma, yansıma, bump gibi malzeler atarsanın slottan ön izeleme yapılabildiğini görürsünüz. Yüzlerce slotun önizleme yapılmasını bi düşünün. Bence mantık doğrudur.

Kolay gelsin.

2005-05-01 14:34:34

Re:Re:Re:En fazla metarial sayısı?

GAF

Cevaplar için teşekkürler...
Sorunu hallettik halletmekle kalmayıp bir de tv reklamı yaptık... [G22]

2005-05-02 05:19:08

Re:Re:Re:Re:En fazla metarial sayısı?

nacho_grande

[quote=9927]Cevaplar için teşekkürler...
Sorunu hallettik halletmekle kalmayıp bir de tv reklamı yaptık... [G22][/quote]

Link ver de seyretsin herkes.

2005-05-02 16:26:01

Re:En fazla metarial sayısı?

tcay

meteriyal olayını hal etiniz ve birde tv olayı vallahi helel olsun ya ilginç

2005-05-02 17:18:34

Re:En fazla metarial sayısı?

polana

Bir başka yöntem daha öneebilirim.24 slotu bir daha değiştirmeyeceksen.Yeni bir max sayfası açıp sahnenini oraya merge edebilirsin ve artık 24 slota daha sahipsin.Kolay gelsin.

2005-05-02 20:02:25