Smooth işleminde koşeli kenarları oluşturmak

Smooth işleminde koşeli kenarları oluşturmak

Zero

Büyük bir galactica modelledim.Detayları oluşturdum.Ancak detaylar genelde 1-10 face arası olduğundan meshsmooth veya turbo smooth uguladığım zaman köşeli kalması gereken yerler oval kenarlı oluyor.Benim yapmak istediğim eğimli yüzeylerin düzgün görünmesini sağlamak ama bunu yaparken köşelerin düzgün köşeler halinde olmasını sağlamak.Smooth groups kısmını denedim ama istediğim gibi sonuç alamadım.Öreneğin WİP teki "NiyOo" nickli arkadşımızın conceptindeki köşeler gibi yapmaya çalışıyorum.Saygılar...

2005-04-23 19:51:43

Re:Smooth işleminde koşeli kenarları oluşturmak

kalimba

Meshsmoot işlemini balıkçı ağlarına benzetebiliriz. Belli bir noktaya doğru balıkların çekilmesi. Eğer uç kısımlarında çok balık varsa çekilmesi daha zor olacaktır. Kenar ve köşelerin fazla deformasyona uğramasını istemiyor isen o kısımlara yüzeyler eklemelisin. Bunu yapmanın en kısa yolu; mesela bir kutun var bir köşesini düşün. Köşelerin etrafındaki yüzeylere cut ile yeni yüzeyler oluşturur isen bu köşeyi daha az etkileyecektir. Aynı şeyler kenarlar içinde söz konusu.

Daha sonra bir örnek eklerim buraya....

Kolay Gelsin.

2005-04-23 12:05:56

Re:Smooth işleminde koşeli kenarları oluşturmak

spider

Kenarlara çok düşük değerlerde "Chamfer" uygulayarak köşelerin keskin gözükmesini sağlayabilirsin. Yalnız biraz dikkat etmek gerekiyor. "Chamfer" işlemini tek tek köşelere yapmak yerine, keskin gözükmesini istediğin köşelerin hepsine birden bir kerede yapman daha iyi olur. Ve ayrıca, "Chamfer" yaparken yüzey yapısını bozarsan, istemediğin sonuçlarla karşılaşabilirsin.

2005-04-23 12:10:31

Re:Smooth işleminde koşeli kenarları oluşturmak

compfatih

keskin gözükmesini istediğin kenarın hemen yanına kener eklersen keskinleşir yalnız deforme olmamasına dikkat etmen lazım ben poly modellemede keskin köşe işlemlerini o şekilde hallediyorum.

2005-04-23 12:53:33

Re:Smooth işleminde koşeli kenarları oluşturmak

maxier

0,02 - 0,05 degerinleri arasinda herhangbir chamber degeri istedigin sonuca ulasmani saglayacaktir . tabi bunun için öncelikle modellerini poly halina getir. fakat Hikmet´in dedigi gibi , teker teker edge´lere chamber uygulamaktansa keskin olmasini istedigin hat boyunca bütün edge´leri seçip chamber uygulaman iyi olur . isini kolaylastirir . bu islem sonunda köse olusan bölgelere dikkat etmeni de tavsiye ederim . chamber sonucunda edge´lere ekstra edge eklendigi gibi bazen vertex´lerede ekleme oluyo . onlari temizlemen istedigin sonucu verir. kolay gelsin . çalismani görmek isterim . sahsen nasil bir galaktica oldugu konusu merak uyandirdi bende....

2005-04-23 14:02:40

Re:Smooth işleminde koşeli kenarları oluşturmak

Zero

Şu anda iş yerinde olduğum için gönderemiyorum ama bittiğinde (eğer bitirebilirsem) göndereceğim.Devasa bir uçan platform ; üzerinde 2 büyük hangar 1 ana giriş ve pisti olan içinde onbinlerce insan yaşayan :) :P gayet büyük bir uzay gemisi olacak.Textureleri tek tek Photoshop CS de kedim hazırlıyorum. Bitirebilmem için bazı sorunları aşmam lazım...Bunlardan biri de face´i silmeden fazla olan edgeleri silemiyorum o da olacak yakında ...

2005-04-23 14:55:43

Re:Smooth işleminde koşeli kenarları oluşturmak

oz

charmfer köşelerde bazen kötü sonuçlar verebilir.ben derimki cut ve çok düşük miktarlı bevel&extrude kullan.

örnek bir kutu oluşturdun diyelim segmentleri 1´e bir.smooth verirsen direk yumurta olur.daha sonra iki polygonu seç ve 0,1değerinde bir extrude ver.smooth sonrası aradaki fark sanırım açıklayıcı olur.

2005-04-23 19:51:43