boneların scale olması

boneların scale olması

ghotan

selam,

Y rotasyonu birbirine bağlı parmak bonelarını rotate ederken bonelar uzayıp kısalıyor bu sorunu nasıl çözerim.

2005-05-01 00:00:05

Re:boneların scale olması

Er-N

Sorunun parmakların y axislerinin farklı yönler olmasından kaynaklanıyor. Parmak sistemini reaction manager la kurarsan sorundan kurtulursun başarılar...[x:H]

2005-04-22 12:15:14

Re:boneların scale olması

ömercan

Er- N, reaction manager ın nerde ve nasıl kullanıldığını anlatabilir misin? Assign controller ile yapılan reactorden mi bahsediyorsun. Ben de bone sistemi ile yakından ilgiliyim.. Bahsettiğin yöntemi biraz anlatırsan sevinirim..

2005-04-28 10:18:54

Re:boneların scale olması

Er-N

Reaction manager a , animation
eaction manager menusunden ulaşabilirsin Ömercan.
Aracın kullanımına gelince. parmağın 1. eklemini master , diğer iki eklemide slave olarak tanımladıktan sonra master olan eklemin atıyorum 90 derece dönene kadar diğer eklemlerin nasıl davranıcağını ayarlıyorsun böylece ilk eklemi döndürünce parmak uçlarında otomatikman kapanır. Umarım başarırsın
olmazsa msj atarsın yine kolay gelsin...

2005-04-28 21:36:10

Re:boneların scale olması

Pulsar

Eğer kemikleri scale ile düzelttiysen böyle döndükçe büyüme gibi olaylar gerçekleşir.Kurtulmak için
a-kemikler yeniden yapılabilir (vaktiyle denendi onaylandı)
b-Yukarıda character panelinde (file,edit,...giden yerde character menüsünde) bone tools seçilir ilgili kemik de seçildikten sonra orada en altlarda reset scale basılır.Sonra kemikler en tepede bone edit mode açılarak düzeltilir.
Eğer bu uzama olayları olmasın isteniyorsa scale kullanıldığında bütün kemikler birden scale edilmeli. Sadece birini scale etmeyin, bunun yerine bone edit mode u açtıktan sonra kemiği seçin ve bildiğiniz move tuşuyla (+ şeklinde olan) taşımayı deneyin, göreceksiniz ki kemik hiç bir yere tam oynamıyor, sadece boyu değişiyor (bu yolla scale problemini çözmeyi hiç denemedim).

Ancak dediğim gibi olay scale den kaynaklanıyor. Genelde scale ile kemikleri yerine oturtmayı neden amaçlarız?Frontta çizince kemikleri parmak açıları farklı olduğu için kemik oturmaz.İşte bu durumda hemen bone tools a sarılın, scaleler ile aklınızı bozmayın.

2005-04-29 09:14:21

Re:boneların scale olması

Er-N

Pulsar sadece kemik sistemlerinde değil birbirine linkli objelerin rotasyon olaylarında çok karşılaştığım bi durum bu herneyse reaction manager hakkındada güzel bi video ders buldum umarım işinize yarar...

[url]http://mtlstream02.discreet.com/streaming/ms/showdx_200k.wmv[/url]

2005-04-29 13:08:54

Re:boneların scale olması

Pulsar

Bunları reaction manager ile ile birbirine bağlayınca bu scale olma durumu bitiyor mu yani? Bana sanki bitmemesi lazım gibi geldi bu işlem sonunda ama öyle anlaşılıyor ki nasıl oluyorsa işe yarıyor.
Sağolasın bunu da öğrenmiş bulunduk.

2005-04-29 17:03:26

Re:boneların scale olması

ömercan

er-n max 6 da reaction manager yok.. bahsettiğin menüye baktım.. bulsam hemen deniyecem.

2005-04-30 16:12:20

Re:boneların scale olması

Pulsar

max 7 ile braber geldi reactor manager ancak reactor manager bildiğimiz reactor kontrolcüsünün biraz düzene girmiş hali.Max ın kendi derslerine bakarsan orada reaksiyon kontrolcüsüyle bir top ile bir kutunun konumunu birbirine bağlamak konusunda ders var.

2005-05-01 00:00:05