Kamera görüntüsünün dışında kalan kısımların renderda hesaplanmasını önlemenin bir yolu var mı?

Kamera görüntüsünün dışında kalan kısımların renderda hesaplanmasını önlemenin bir yolu var mı?

ömercan

arkadaşlar yaptığım bir max animasyonunda belirli bir kareden sonra kamera görüntüsünün dışında kalan kısımların renderda hesaplanmasını önlemenin bir yolu var mı?

aklıma visibility key geliyor ama yine de renderı etkileyeceğini düşünüyorum. Bildiğiniz bir yol var mı?

2005-04-14 00:30:08

Re:Kamera görüntüsünün dışında kalan kısımların renderda hesaplanmasını önlemenin bir yolu var mı?

xLess

brazil:)

2005-04-12 15:37:49

Re:Kamera görüntüsünün dışında kalan kısımların renderda hesaplanmasını önlemenin bir yolu var mı?

emreşan

zbuffer ve gbuffer gibi yöntemler zaten bu sebeple var. kameranın görmediği kısımlar (GI ın sampling öncesi init. hariç) render olmaz. yine aynı şekilde sahnende dinamik hesabı yada herhangi bir plugin yardımı ile hesaplanan hair v.s yok ise boşluğa bakan kamera için çok fazla hesap gerekmez.

2005-04-12 16:07:09

Re:Kamera görüntüsünün dışında kalan kısımların renderda hesaplanmasını önlemenin bir yolu var mı?

ömercan

zbuffer ve g buffer ın kullanımını nasıl öğrenebilirim türkçe tutorial var mı veya (sanırım kullanımını biliyorsun) genel olarak tarif edersen sevinirim.

2005-04-13 10:42:07

Re:Kamera görüntüsünün dışında kalan kısımların renderda hesaplanmasını önlemenin bir yolu var mı?

emreşan

bu senin özellikle kullanayım dediğin bir özellik deildir. zaten hafıza yönetimi bağlığı altında birçok renderer bu yöntemleri kullanarak sahnede kameraya görünmeyen yüzeylerin boşuna hesaplanması ve hafızayı işgal etmesini önlemek amacı ile kullandıkları bir yöntemdir. Anlatmak istediğim şey zaten max de mevcut.

2005-04-14 00:30:08