muntazam ve sıralı delikler açmak

muntazam ve sıralı delikler açmak

bluedescada

bir cisim üzerinde muntazam ve sıralı delikler açmak için kullanabileceğim bir script veya plugin var mı? boolean komutu ile yapıyorum fakat bazı delikler ya yarım oluyor veya bazı kırılma ve bükülmeler meydana geliyor. yardımcı olursanız sevinirim..

2005-04-06 00:19:38

Re:muntazam ve sıralı delikler açmak

Sabri

resim yollarsan delecegin cismi iyi olur

2005-04-04 19:57:58

Re:muntazam ve sıralı delikler açmak

bluedescada

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/HpI76ldZ0.jpg[/img]
mesela resimdeki evin girişinde trabzanların alt kısmındaki ahşap panellere benzer şekilde delikler açmak istiyorum. birbirinin aynısı ve sıralı olacaklar.

2005-04-04 21:54:55

Re:muntazam ve sıralı delikler açmak

CoDiE

eğer o şekilde dörtgenlerden oluşacaksa moddellesene daha kolay olur sahnede kasılmaz

2005-04-04 22:25:17

Re:muntazam ve sıralı delikler açmak

dunkelheit

CoDiE yanlış annadın heralde.. o alt taraftaki küçük deliklerden bahsedio.. kaplama ile rahatça yapabilirsin.. istediğin şeklin alpha sını yaptıktan sonra opacity e atarak yapabilirsin..

2005-04-05 02:13:12

Re:muntazam ve sıralı delikler açmak

xLess

üst üste bindirilmiş basit dikdörtgen ağaç kesimlerini boxla yapsan çok ta zamanını almaz ve daha güzel olur.onlar zaten delik değil dediğim gibi üst üste bindirilmiş tahta parçaları...

2005-04-05 16:43:32

Re:muntazam ve sıralı delikler açmak

bluedescada

fakat boolean kullandığımda bazı delikler yarım çıkıyor. sahneyi inceledim hiçbir hata bulamadım. renderer ile ilgili olduğunu düşündüm ve değişik render sistemleri denedim. sonuç hep aynıydı. fakat opacity tavsiyesi soruma yanıt sanırım. yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim...

2005-04-05 20:50:44

Re:muntazam ve sıralı delikler açmak

demir

segmentleri artırırsan problem yaşamassın veya pover bolean diye bir plugin var forumda aratırsan bolean sorunu diye bununla ilgili linki gulursun aynı sorunu bir dönem bende yaşamışdım

2005-04-05 22:32:28

Re:muntazam ve sıralı delikler açmak

xLess

kapanmamış yüzeyler booleanda inverted etki yapar. bir boolean uygulanmış cisim ikinci booleanda büyük ihtimalle hataya neden olur. bu yüzden boolean yapılacak objelerin (örneğin editable poly) attach ile birleştirilip bir seferde boolean yapılması sorunu çözer. dediğin şey aplha ile yapılamaz.çünkü orası delikler olan bir yüzey değil daha önce yazdım dikkat ederseniz üst üste getirilmiş zıt tahta parçaları.bu etkiyi yapmanızın yolu ne booleandır nede opacity. modellemek zorundasınız. tavsiyeme uymayıp alpha derseniz hayatta başarılar ne diyeyim:)...

2005-04-05 22:40:27

Re:muntazam ve sıralı delikler açmak

Ertuğ

kızdrmayn xlessi :))adam haklı arkadaşlar çapraz olarak 10 -15 tane 1.1.1 segmentli box atın sadece bitsin gitsin. sahneyide kasmaz öteki türlü gereksiz yere uğraşmış olursunz bencede

2005-04-05 22:54:17