Raytrace dışında nasıl bir kaplama metodu?

Raytrace dışında nasıl bir kaplama metodu?

ömercan

arkadaşlar kaliteli parlak metal kaplamalar yapmak istiyorum. Raytrace dışında nasıl bir kaplama metodu ve ışıklandırma denemeliyim onu tam olarak kestiremiyorum. Konuyla ilgili uzman görüşlerinizi bekliyorum..

2005-04-03 13:11:22

Re:Raytrace dışında nasıl bir kaplama metodu?

compfatih

hdri en kaliteli

2005-04-01 16:35:00

Re:Raytrace dışında nasıl bir kaplama metodu?

spider

HDRI kullansan da, sonuçta Raytrace kullanmalısın. Yok ben illa ki RayTrace kullanmak istemiyorum diyorsan, eski bir metot olan Reflect/Reflact´ı kullanabilirsin. Ya da eğer sahnen sabitse, tek bir HDRI ya da normal bir resmi yansıma malzemesi olarak kullanabilirsin. Fakat üzerinde metal malzemenin tipine göre renk ve netlik ayarları uygulaman gerekebilir.

Ayrıca metal oluştururken Metal Shader´ını değil de Blinn Shader´ını kullanırsan daha gerçekçi sonuçlar alabilirsin. Blinn shader´ına metal görünümü kazandırmak için (en iyi sonucu Standart değil de Raytrace malzeme tipinde alırsın), Diffuse kısmına Fall-off malzemesi ataman ve (Raytrace Malzeme tipinde) yine aynı şekilde Reflection kısmına da aynı Fall-off materyalini ataman yeterli olur. Parlaklık ayarlarını keyfine göre ayarlayabilirsin.

2005-04-03 10:23:38

Re:Raytrace dışında nasıl bir kaplama metodu?

oz

seçeneklerin şunlar:
1.standart material >> reflection map olarak,flat mirror,raytrace,falloff ve refract/reflect mapleri atarsın.
2.raytrace material >> reflection map´ini 0-100 arası bir değerle yansıma miktarını verebilir ya da falloff kullanabilirsin.

falloff´ta fresnel kaplamalar araba,porselen gibi nesnelerde iyi gider.

bunların dışında aklıma gelen mental ray (max 6 ve 7 ile standart içinde gelmektedir) ile mental ray material´de reflection´a metal lume atarak yapabilirsin.

vray renderer´da ise vray material´de reflect ve gloss değerlerini oynayarak oluşturabilirsin.

çözümler tabiki anlattıklarımla sınırlı değil.ama yeterlidir diye düşünüyorum.

Tabi bukadar şeyin ardından en önemli şeyi geçmemeliyim.bir objede metal havası vermek istiyorsan birşeyler yansıtmalıdır.boş ve birkaç objeden oluşan bir sahnede metal havası ne kadar verirsin bilemiyorum.bir kapalı ve eşyalı mekanda masa üstüne konmuş bir metal kül tablasının görüntüsü ile aynı kültablasının max´i açıp bir plane üstüne oturtulmuş haldeki render´ı arasında dağlar kadar fark vardır.işte bu etapta ben çok modellemeyle uğraşamam diyorsan arkadaşın dediği hdri kullanabilirsin.hdri´ydan en iyi verimi environment´da kullanırsan alırsın bence.kaplama metodu demiş arkadaş sakın standart material yada raytrace gibi bir material arama,hdri reflection,diffuse environment gibi kanallara atarsın.

kolay gelsin.(3dtotal.com derslerine bir bak.orada bir çok metal kaplama dersi vardır)

2005-04-03 10:34:41

Re:Raytrace dışında nasıl bir kaplama metodu?

CoDiE

birde ek olarak gene "eğer sahneye uygunsa" üzerine çizgiler oluşturacak bir haritayı düşük değerli bir bump malzemesi olarak verebilirsin. bu sana daha iyi bir görüntü sağlar. bu tip haritaları gene 3dtotal.com adresinden bulabiilirsin.

2005-04-03 13:11:22