vray ve yansıma

vray ve yansıma

balkay

slmlar..bir oda düşünün ki duvarları beyaz doğramaları beyaz donatıları beyaz...yerdeki halı sadece açık bir gri..beyaz olanlara standard map kullanarak beyaz malzeme griyede aynı şekilde griyi atadınız..assign renderdan vray 1.09 u seçtiniz..renderer menusunden de antialising i 3.olanı ve gı sadece on yaptınız..oda çift tarafı açık ve full cam..cam yüzeylerin olduğu kısım lara vray lightları koy dunuz..tavana da bir vray light koydunuz..gölge olayını daha iyi yakalamak içinde bir kaç tane om ni attınız..render dediniz..sonuç şöyle gri halıdan kaynaklı tüm donatı ve duvarlarınız beyaz olcak yerde gri çıkmış..

arkadaşlar sorum bunun sebebi nedir?ikincisi ise böyle bir ortamda tavanda direct olarak değilde belli yüzeylerden yanıyan ışık mantığı kullanılırsa yani kaynak görünmüyor..nasıl bir aydınlatma yapabilirim ne tavsiye edersiniz..ayrıca bu şekilde bir mağaza render ediyorsunuz diyelim rafların hepsinde aydınlatma var ve bunların görülmesi de isteniyor..nasıl çözebiliriz..arkadaşlar umarım çok karıştırmadım..aydınlatma yaparken farklı renk tonlarının etkileşimini engelleyememekten işi buralara getirdim..önerilerinizi bekliyorum..

2005-03-26 16:07:30

Re:vray ve yansıma

ihtiyarmimar

Nesnelerin renklerinin birbirine karışmamasını istiyorsan eğer, Render ayarları > System > Object Settings > soldaki listeden sorunlu nesneyi bul , işaretle > Generate GI kutucuğunun işaretini kaldır. Bu haldeyken artık çevresindeki nesnelere kendi rengini yansıtmaz. Onun bir altındaki Receive GI`ı kapatırsanız da , çevredeki nesnelerden yansıyan ışıktan etkilenmesini engellemiş olursun. Kolay gelsin.

2005-03-22 12:47:44

Re:vray ve yansıma

bineger

vray yerine mental rayde render at ve fgm´yi aç bu işini görür.

2005-03-23 15:55:37

Re:vray ve yansıma

balkay

arkadaşlar sonsuz teşekkürler...ancak bir sorum olacaktı:tam beyaz renk çıkaramıyorum..griye yakın bir durum oluyor..materyale refract kısmına photoshop ta hazırladığım beyazı kaplasam doğru olurmu..?tabi ozaman da ışma oluyor..gölgeler problem çıkarıyor...

2005-03-24 17:30:34

Re:vray ve yansıma

giraffe

demekki ortamdaki isik mikatri yeterli degil.
o yuzden gri gozukuyor.
ornegin gercek hayatta, duvarlari beyaz olan ama az aydinlatilmis bir odada duvarlarin rengine bak: beyaz olmadagini goreceksin.

2005-03-26 16:07:30