surface modelleme sorunu

surface modelleme sorunu

Çaylak

arkadaşlar diyelim bir dairee yaptım bunu spline a cevirdim ve ortadan vertexlerle karsidan karsiya kesmek isitoyrum bunu create line ile yapıyorum ancak oluşan noktaları bir turku weld yapamiyorum bunun nedeni nedir? Fuse kullandım ama oda cozmedi...

2005-03-20 15:58:17

Re:surface modelleme sorunu

tcay

dairede dört segment vardır segment moduna geç ikisini sil yarısı kalır sonra vertete connect komudunu ver sırasıyla iki açık ucu tıkla oluşur veya segmenti sildikten sonra line ile endpointlerini yakalayıp bir line çizersin bunuda attaclar sonra açık olan ucları weldlersin

2005-03-18 15:10:35

Re:surface modelleme sorunu

Çaylak

ŞÖYLE BİR ŞEY DİYEYİM FİĞELİM BİR AĞIZ YAPACAĞIM (HAYVAN AĞZI) AĞIZIN BAŞLADIĞI YER DAİRE OLACAK VE İLERİ UZANAN GAGA GİBİ YERİDE DAİRElerle yapacağım bu iki yeri bağlamam için dairelerin uçlarını açık bırakıp yapmak istemiyorum dairenin tam ortasına cizdigim line ı daireye weld leme şansım yok mu?

2005-03-18 21:38:20

Re:surface modelleme sorunu

enterasan

sanırım demek istediğini anladım "cross section" işini görürmü acep
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=editorler%3E%3EGelroth%3E%3ESurface[/url]

2005-03-19 03:35:02

Re:surface modelleme sorunu

Çaylak

yok o değil derdim aşağıya bir resim koydum bir daire ve bir düz spline dan oluşuyor bunları editable spline yapıyorum sonra attach yapıyorum vertex modunda spline ın bir vertex i ile dairenin bir vertexini fuse yapıp ewld dediğimde weld yapmıyor sorun ne olaiblir acaba?[img]http://tr3d.com/dosyalar/50YWfHvy8.jpg[/img]

2005-03-20 00:18:16

Re:surface modelleme sorunu

emreşan

surfafe de her komşu yüzey enaz 3 en fazla 4 yani ya 3 yada 4 kenardan oluşmak zorunda. şimdi senin bu çizdiğin şekilde yüzey oluşsa bile karşı tarafa inverse edilerek tekrar çekiştirilmiş gibi bir görüntü oluşacak.Surfafe bu tür organik modellerde pek esneklik sağlamaz. şiddetle ve hiddetle poligon modelleme tekniğini öneririrm. surface eskidendi. En azından softimage ve maya gibi nurbs tabanlı modelleme yaparken bile bu şekilde topoloji ile oluşturmaya başladığınız modellerin kesitlerinde vertex veya kenar sayısı kısıtlaması yok. ama max deki surface modellemenin çok pratik ve yeterli olacağını söyleyemicem.

2005-03-20 00:44:55

Re:surface modelleme sorunu

emreşan

bu arada mantık ve kullanım olarak aynı olduğundan patch modellemeyi kullanmanı tavsiye ederim. edge leri seçip shifte basılı tutarak (quad yada triangle patche e editable patch deedikten sonra) çektiğinde otomatik olarak yeni yüzey örülür. en azından surface de oluşturman gerken 4 kenralı spline a surface vermiş gibi çalışmanı sağlar.

2005-03-20 00:48:34

Re:surface modelleme sorunu

Çaylak

teşekkür ederim...

2005-03-20 15:58:17