character animasyon

character animasyon

Çaylak

Arkadaşlar daha bu konuyu tam araştırmamakla birlikte size bir sormak istedim...
Ben character animasyonun yapılma aşamalarınıı biraz karıştırıyorum...

ilk olarak karakterimi yarattım
character studio ile karaktere iskeleti giydirdim
physique modifier i ile deformasyonları engelledim...
skin modifieri ne işe yarıyor?
Bundan sonra ne yapmalıyım...

karakterimin kıyafetinin hareketi nasıl vbverilmeli ornegin ceket yururken ucusck...vs gibi
karakterimin yuz mimik, konuşma hareketlerini nasil yapacagim (morph ile mi)?

eğer bunlara cevap verirseniz sevinirim bir de hiyearşide kafam arışık

1-physiqu
2-skin
3-Morph

mu?

Eer bu konuyu biraz açarsanız sevinirim...şimdieden teşekkür ederim...

Not:Bir de tüy..vs gibi eklentileri nasıl yapacagim shaq hair i biliyorumda modifier stack taki hiyerarchy kafamı karıştırdı...

teşekkürler

2005-03-17 01:31:20

Re:character animasyon

enterasan

:/ valla bildiğim kadarını ve seni memnunedebilecek kadarını söliyim:P.anlaşılan physiqu yu biliosun ...skin ide bir başka değişik iskelet kontrol sistemi hemen hemen aynı işleri yaparlar ancak farklılıklarını bilmiyorum. detaylı incelemedim ssadec kullandım ikisinide..skinde, phys den farklı olarak bütün boneleri skinin içindentutarsıneklersin skin i modeline eklersin tabi phys te bonelere ekleniyordu.. sonar phys teki gibibone kapsama lanı vardır skinde max 7 kullanıyorum öncekilerde nasıl bilmiyorum baya iibişey hatta phys kullanmıyorum artık diebilirim.(tabi sadece phys de yapabileceğim ve henüz bilmediğim bişey varsa tekrar dönerim:D)kasama alanını vucudun üzerinde yani dikek modelin üzerinde mavi tonlar yeşil tonlar kırmızı tonlarda ifade ediyor. bana çok kolay geldi bilmemsen nedersin

sonra morph demişsin vala morph te kullandım yüz mimiklerinde özellikle ii kırılma felan yaşamıyorsun i ayaralarsan. bi,r başka mody varmıdır buna benzeyen bilmem (elbet vardır da..)

birde kıl tüy olayı; ornatrix var,bide onu dene istersen....

saygı slm muhabbet....

2005-03-16 00:29:47

Re:character animasyon

oz

phsysique ile skin aynı işi görüyor.farklılıkları muhakkak vardır.listene max7 ile gelen skin morph´u eklemeyi unutmuşsun (xless ve pulsar saolsun)..bence biraz kurcala skin morph´u deformasyonları key´lemede çok yararlı.

ceket kumaş gibi olayları bildiğim 3 yol ile çözersin.ikisi simcloth ve reactor cloth,3.üncüsü ise kıyafetlerinde model olması ve morphlanması..

ancak sende biliyorsundur cloth modifierları kullanırsan extra hesaplama işleri ve yığınla hata kafanı ağrıtır.

kolay gelsin

2005-03-16 01:09:54

Re:character animasyon

Çaylak

arkadaşlar çok sağolun bende character animasyonu ile ilgileniyorum karakteri hazırlıyorum hareket..vs her şey tamada sorunum bu yığının sıralamasında
iskelet için biped
physique ya da skin oturtma için
morph yuz mimigi icin
simcloth...vb kıyafet için
modifier stack bolumundeki hiyerarchy boyle mi olmalı (aşşağıdan yukarı şekilde)
kafamı karıştıran bir diğer sorun da karakteri oturttuk..vs kafa ve yüz icin morph uygularken kafayı modelden ayıracak miıiym onu morph ta nasıl tanımlayacagim...eger buna da yardımcı olursanız character olayını iyi kavramış olacağım...teşekkürler..


o kadar çok hayalim var o kadar ilerledim max te ama şu karakter hareketi yüz mimik ve elbise olayını halletmeden geçemiyorum...hayallerin gerçekleşmesine az kaldı:)

2005-03-16 13:22:41

Re:character animasyon

Pulsar

skin
meshselect- subobject= yok
morph
meshselect- subobject= vertex,morph uygulanacak vertexler seçili
edit poly- edit mesh (hangisi varsa artık)

Yukarıdan aşağıya bu şekilde olmalı.
Ama meshselect,morph,meshselect üçlüsü skinden sonra yapılıp sürükleme bırakma ile altına da atılabilir.

Meshselect te (ilkinde) sadece morph olacak vertexler seçili olacağından kafayı koparmana gerek kalmaz, sadece seçili vertexlere yapılmış olur morph.

2005-03-16 19:49:56

Re:character animasyon

Çaylak

teşekkürler arkadaşlar

2005-03-17 01:31:20