MErmer Yazili Levha - Tekrar

MErmer Yazili Levha - Tekrar

Patroos

arkadaslar daha once de bir levha yapimi hakkinda bir seyler sormustum. faydali cevaplar almistim, fakat yeni birisi olarak yine de zorluklar yasiyorum. Size yapmak istedigim seyi biraz anlaticam:
ben eski donemlerden kama yazili bir mermer levhayi yapmaya calsiyorum. bir şu an ele geçmiş olan haliyle (yaklaşık 200 parça halinde felan bulundu), bir de ilk dikildiği zamanki güzel tek parça haliyle olmak üzere iki model yapmak istiyorum.
birseyler yapmaya çalıştım ve sunumlarinda kullanacak kadar ve daha onceki yardimlarinizla da genelde nasil bir sey oldugunu gosterecek kadar yaptim, is goruyor. Corel Trace´de vektorel bir Illustrator dosyası yapıp, Illustrator´de düzelttim sonra maxa aktardım ardından da Cult3D yardımıyla da interaktif bir model yaptım, fena durmuyor.
Fakat biraz detaylara inmek istiyorum,
birincisi, levhanin arkasindaki su yivleri duzenli ve guzel bir sekilde verebilmek istiyorum. Yivler yarim daire seklinde (Nedense Boolean´la bir turlu barisamadik)
Ikincisi, bu levhanin on yüzeyi yazılı, taş üzerine kazınmış olarak tabi, günümüzdeki mermer mezar taşları gibi yarım cm kadar felan oyularak yazılmış yazılar. Fakat bendeki levhadakı yazı cok uzun ve yogun 71 satır! Bunu yazının resmini çekerek ve yuzeyi onla kaplayarak aşmak mümkün tabi, fakat benim yapmak istediğim hakikaten taşın üzerine bu muazzam yazıyı kazımak. Boolean bu kadar yazi icin sonuc verir mi bilmem. Bir de bu yazı, bir satır mavi bir satır kırmızı ile boyanmış.
üçüncüsü en zoru herhalde, bunu şu an düşünmesem de olur ama yine de belirteyim. bu levhalar paramparça ele geçti yani bir levha 200-300 parça filan bunu da vermek isterdim ama bu fracture çalışması sanırım bu işin en zor kısmı. Mevzuyu anlayabilmeniz için bir çizim ekledim.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/4Kn050ABO.jpg[/img]

2005-03-10 21:36:31

Re:MErmer Yazili Levha - Tekrar

kalimba

Ana modeli extrude ile basitçe oluşturabilirsin.

1-
Daha sonra yazıları extrude ederek oluşturduğun ana modelin biraz içerisine gömersin. ana modelden yazıları boolean (A-B) ile çıkartabilirsin. Yüzey sayıları çok fazla olabilir.

2-
Yazıları herhangi bir grafik programında yazarsın. Yazılar beyaz zemin siyah olur. Bu oluşturduğun resmi bir box yada plane´nin bump kanalına atarsın (bump değerini negatif vermen gerekiyor) . Denemedim ama bu şekilde de çözülebilir. Yazıların iç kısımlarına doğru degrade yapar isen daha gerçekçi olabilir. 2. yöntemle render süren hemen hemen aynı olur. Ancak yüzeylerden kurtulmuş olursun.

Şimdilik aklıma bunlar geliyor. Ekleme yaparım.

EK-------------1

Bump sorun oluşturuyor. Değerini -999 verebiliyorsun en fazla. Ancak displace ile bu işi yapabilirsin. Test edildi onaylandı.[:)]

EK-------------2
bir dörtgen ile yazıları "attach"´ladıktan sonra extrude edersen daha iyi olacaktır. Yazıları oyuk bir şekilde elde edip ana modelin üzerine yerleştirebilirsin. En iyi çözüm bu olur. Buda bir yana boolean gibidir. Ancak çok daha verimli olduğunu düşünüyorum.

Kolay gelsin

2005-03-10 21:05:27

Re:MErmer Yazili Levha - Tekrar

drekon

o kadar yazıyı boolean ile yapmak imkansız gibi birşey olur.

en iyisi kalimba arkadaşımızın dediği gibi bump yapmak, resimdeki yazının çevresinde olacak gri tonu iyi ayarlarsan gerçekçi durur.

....................................................................................
(resim ekleme kısmı bazılarında çalışıyor ve mozilla sorunu da var. boş bir vaktimde iyice araştırıp o sorunu düzeltirim... sanırım Iexplorer versiyonu ile ilgili bir sorun.)


resim eklerken şu şekilde yazarsan direkt görünür.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/4Kn050ABO.jpg[/img]

2005-03-10 21:36:31