Fresnel mantığı

Fresnel mantığı

Archimelo

Merhaba arkadaşlar. Benim sormak istediğim falloff´daki fresnel nasıl çalışıyor. Tamam perpen./parallel´e benzer görünüyor ama index of refraction´la ne bağlantısı var açıklayabilir misiniz. Çünkü çoğu tutorialda cam için fresnel kullanılıyor. Vray materialde de reflection için fresnel seçeneği var, aynı şey midir? teşekkür ederim.

2005-03-14 12:14:09

Re:Fresnel mantığı

emreşan

Fresnel objenin normallerinin kameranın bakışına göre daha dik olan yani aslında kameraya en az bakan hyüzeylerin shader ile belirtilmesi ve isteğe göre o belirtilen kanalın self illum. ile daha belirgin olması (kadife kumaş dokusu) için kullanılan bir yöntemdir. paralel de de aynı şekilde bir curve editör vardır. Fresnel bu açının ve ayırımın ne kadar uç noktalarda olacağını belirleyebileceğin hassas olanaklar tanır. Bu şekilde sadece malzemenin (özellikle yuvarlak formalrı olan objelerde işe yarar) kenarlarında yani daha çok kameraya deilde dışa bakan yüzeylerinde etki etmesini istediğiniz kısımlarda reflection (yansıma) nın az olması yada daha çok olması gibi seçenekler ile daha gerçekçi malzemeler yapabilmek mümkün. index of refraction ise paralell ile fresnel arasındaki kenar için belirlenmiş sınır açısı değerlerinin ayarlanması için kullanılar bir değer gurubudur. reflection daki index of refraction ile direk bir alakası yok diyeibirilim.

2005-03-10 23:16:50

Re:Fresnel mantığı

cozdas

haydaaa
bir mesaj yazmıştım, baktım aynı mesaj iki tane görünüyor. ikincisini sildim, birincisi de gitmiş.

Neyse özetle şuydu:
Fresnel malzemelerin yansıtma miktarlarının ışığın gelişi açısına bağlı ilişkisini daha "fiziksel" olarak verir. Perpendecular/parallel seçeneği ise yansımada kullanıldığında herhangi bir fiziksel temele dayalı değildir: ancak artist´e daha iyi bir kontrol imkanı tanır.

2005-03-14 12:14:09