scatter ile ilgili

scatter ile ilgili

bluedescada

scatter ile ilgili püfler arıyorum. örneğin 3d objeler ile çalışırken aşırı kasıyor makina. kalınlığı olmayan 2d spline lar ile çalışmak daha mı uygun? bu 2d çizimlerle (örneğin çim yapımında) partiküllerde 3 boyut görüntüsünü yakalamak mümkün mü? mümkünse nasıl bir ışıklandırma ile? yardımlarınız için teşekkürler.

2005-03-10 14:53:11

Re:scatter ile ilgili

Pulsar

Spline ile çimen vs şeyler yapmak zor iş.Çünkü splinelar 3boyutlu gibi render edilebilse de çimen gibi gittikçe inceler bir yapı değil tam anlamıyla bir silindir oluyorlar.Bu nedenle genelde, ip daman gibi kalınlığı genelde aynı olan şeyleri splinelar ile yapmak tercih ediliyor bir çok zaman.
Çimen için ya plugin kullanacaksın (hairfx vb) yahut iyisinden bir çimen resmi bulup sadece 3-4 poligondan oluşan planelere kaplayacaksın.Başka çözümü yok gibi. Yahut senin de yapmaya çalıştığın gibi scatter ile halledeceksin ki bu çok kasacaktır.
Çimenlerini mümkün olduğunca düşük poligonda tut, meshsmooth gibi şeyleri kullanma.Ancak bu şekilde dar da olsa bir alana çimen yapabilirsin.

2005-03-10 14:53:11