Daha serbest Mesh Smooth

Daha serbest Mesh Smooth

Zero

Poligon ile modellenmiş ve tamamlanmış bir modelim var ancak bazı kısımlar (Üçgen olarak kullanmak zorunda olduğum) mesh smooth´tan sonra istediğimin dışında sonuç veriyor.Kısacası objemin belli kısımlarını meshsmooth edip geri kalan yerlerinin olduğu gibi kalmasını sağlayabilirmiyim.Yardımlarınız için teşekkürler.

2005-06-10 18:38:39

Re:Daha serbest Mesh Smooth

Pulsar

smooth olacak yeri seç poligon subobject modunda ardından subobject ten çıkmadan üzerine meshsmooth at ve "subdivision method yazısının altındaki apply to whole mesh kutucuğundan işareti kaldır.
Eğer memnun kalmazsan bir de id leri kullan ve meshsmooth menüsünde altlarda "surface parameyters" başlığı altında "smoothing groups" kutucuğunu işaretle.
Yine istediğin gibi olmazsa ikisini beraber kullan.

2005-03-07 11:19:23

Re:Daha serbest Mesh Smooth

Takashi

Aslında "istediğinin dışında sonuç veren" bölgenin(-lerin) bir resmini koysaydın buraya, daha net cevaplar verilebilirdi.

Pulsar´ın tavsiyesi de olabilir ama bu durumda yüzeyin topolojisinde dalgalanmalar olması da kaçınılmazdır. Çünkü sadece seçtiğin poligon smooth edilmez, etrafındaki poligonlarda bu değişimden etkilenir. Bunun için basit bi örnek hazırladım;



[img]http://www.skywar.org/Takashi/General/smooth.jpg[/img]



En mantıklı yol modellerken sağlam gitmek, yani topolojiyi bozacak extra poligonları mümkün mertebe kullanmamak. Ve bazı poligonların -Edit Triangulation- ile yeniden düzenlenmesi bazı durumlarda mesh´i düzeltebiliyor. Eğer max7 kullanıyorsan -Paint Deformation- panelinde bulunan -Relax- aracı son derece faydalı, tavsiye ederim.

Sorun yine düzelmezse resim koy, onun üzerinde konuşalım
Kolay gelsin

2005-03-07 12:08:07

Re:Daha serbest Mesh Smooth

MindSteaK

http://www.tr3d.com/forum.php?f=1&oku=10756&basla=10

buraya git saygılar...

2005-06-10 18:38:39