Spline ve Poligon arasındaki fark.

Spline ve Poligon arasındaki fark.

Zero

Spline ile çizimin en taban kısmını çözdüğümü düşünüyorum.Ancak kimi yerlerde poligon moddellemeden bahsediliyor poligon modelleme nedir .Yani bir box yada çizilecek objeye yakın şekiller çizerek vertexlerinden çekiştirerek mi yapılıyor yoksa o da spline gibi bağımsız çizimmi.Öyle ise nereden açılıyor.Bir de Bir obje çizdim ve onu mirror ettim.Ardından bu iki parçayı karnatmayı bir türlü yapamadım.Yani Vertex Weld sadece snap toggle aktifken üstüste olan vertexleri kaynatıyor.Target Weld ise poligon sayısı fazlalaşınca çekilmez bir hal alıyor.Seçili olan Vertxleri kaynatmak istediğimde ise tepki vermiyor.Ölçü vermeme rağmen. (Yardımlarınız için teşekkürler.)

2005-03-05 20:14:15

Re:Spline ve Poligon arasındaki fark.

FerS

hocam baya bi kastığım konu üzerine soru sormuşsun.
poly modelleme örerek modelleme tabiri caizse.
evet kendinde demişsin yakın bir şekil çizip çekiştirmek poly modellemeye girer ama tam olarak böyle değildir. yani sadece tube´ü biliyorsun ondan bir insan kafasının yarısı modellebilir çok rahat bir şekilde. mesela bir kutu çiziyorsun araba modelliyorsun. kutunun neresi arabaya benziyor benzemiyor.
insallah anlatabilmişimdir. bende poly modelleme mantığını kapmaya çalışıyorum. modellemede çok çok faydalı. max si bilen bir arkadasımın bir sözü vardı model hatalı olsun poly olsun.
hadi eyvallah

2005-03-03 09:14:25

Re:Spline ve Poligon arasındaki fark.

kazmamurat

çizdiğin kaba şekli ya da bi kübü, tübü vs. herhangi bi cismi hangisine çevirirsen, o modelleme yöntemini uyguluyorsun demektir, editable mesh yapıyorsan eğer, mesh model olur, editable patch yapıyosan patch model, nurbs yapıyosan nurbs, editable poly yse poly. bi kutudan bi şey çekiştirmek veya başka bi primitif objeden vertex çekiştirmenin birden fazla yolu vardır, bunu poly yle de, mesh le de, patch le de yaparsın. kasarsan sadece modifier kullanarak bile model yaparsın. poly modelin bu denli yaygın olmasının sebebi, editable mesh teki tool ların üstüne daha düzgün çalışan ve daha pratik tool lar eklenmiş olmasıdır. kullanım anlamında başka bi esprisi yok anlayacağın.

sorudaki, spline la kabasını çizme yöntemi benim de kullandığım bi yöntem, modeli sonradan poly ye convert edip orada devam ediyorum. bu durumda modelim spline+poly model oluyo. eheheh..

bi de mirror ladığın objede weld lemek istediğin vertex lerin birbirlerine bakan yüzlerinde yüzey varsa uçurman gerekiyor, vertex weld de threshhold u ayarlayarak daha çabuk bi weld işlemi de yapılabilir.

2005-03-03 09:47:49

Re:Spline ve Poligon arasındaki fark.

kalimba

Polygon modelleme;

Bütün modeller vertexlerden oluşurlar. Vertex´ler Face´leri, Face´ler polygonu oluştururlar. Esasında bütün modeller polygon(çokgen) dur yani. Modelleme esnasında kullanılan tekniklere göre farklı isimler verilebilir. Örneğin surface, nurbs, lathe, loft, patch, .... gibi. Polygon modellemede bunlardan biridir.

Özellikle 3dmax5.0(dahil)´dan sonra polygon konusunda büyük bir gelişme sağlanmıştır. Basit bir obje(plane, box,...) yapıldıktan sonra editablepoly yapılarak istenilen hemen hemen bütün modeller çıkartılabilir. Editablepoly araçları çok güçlüdür. Editablemesh´e göre büyük bir üstünlügü vadır.

Diğer modelleme yöntemleri ile yapılabilecek bir modeli bu yöntemle yapmak pek mantıklı değildir. Çünkü bu araç objenin en küçük detayını bile sizin oluşturmanızı gerektiriyor. Binaları oluşturan tuğlaları binanın ana şekilleri olarak düşünürek tuğlalar ile neler yapılabildiğini gözünüzün önüne getirin.

Herkes en kısa yoldan sonuca nasıl ulaşabiliyor ise onu kullanmalıdır. Önemli olan modeli kullanılabilir halde çıkartmaktır. Nasıl olduğu çokta önemli değil bence.

2005-03-03 09:58:02

Re:Spline ve Poligon arasındaki fark.

oz

poly modeling öneriyorum bende..editable meshden daha iyi ve kullanışlı..
birde max7´de brigde geldi, iyi bir özellik..

2005-03-03 22:46:43

Re:Spline ve Poligon arasındaki fark.

Problem

Ben de genelde polygon modelleme tekniğini kullanıyorum,
Fakat farklı ihtiyaçlar için poly, mesh, nurbs,spline arasında zıplamalar yapabilirsin.
Mesela plygon ile modelleme yaparken zorlandığın bir noktanın çözümü için mesh tekniğine geçebilirsin , hepsini bilmek ama birini çok iyi bilmekte fayda var.

2005-03-04 01:52:25

Re:Spline ve Poligon arasındaki fark.

HONOX

Yukarıda yazılanlara ek olarak şöyle demeliyim: sadece poly veya sadece mesh modelleme yapmak bazı hatalar doğurabilir. Poly ile bir kesme işlemi yaptıktan sonra diğerleriyle hemen bir kontrol mutlaka yapılmalıdır. İnce bir ayrıntı olabilir ama ortaya çıkacak sahipsiz ve kontrolsüz mesh noktalarına sahip olmanız açısından yani.. ayrıca yüzey kaynatmalarda komple kaynatılacak yüzeyler boş olmalıdır. karşıdan bakış penceresinde yukarıdan aşağı tüm yüzeyi seçip silmen gerekiyor, orası boş kalacak, sonra rahatça kaynatabilirsin. herkese kolay gelsin.

2005-03-05 20:14:15