yuzey sayısı azaltma

yuzey sayısı azaltma

mex

Elimde bulunan modellenmiş bi arabanın face sayısını düsürmey çalısıyorum orjinalinde yaklasık olarak 1milyon fece var (40mb) ve benım sahnemde en az 7-8 tane olması gerekiyo yuzey sayısı 6 - 7 milyona dosya boyutuda 200 mb oluyo ve render alamıyorum optimize ettiğimde yüzeyler bozuluyo ve kullanılmaz hale geliyo birde multiRes denedım ama ozamanda dosya boyutu 3-5 kat artıyo çizim kapanmaya başlıyo bi çozum bulamadım modeli bozmadan yuzeyleri azaltmanın başka bi yontemı varmıdir? (editable mesh olarak modellenmiş)

2005-02-28 00:51:35

Re:yuzey sayısı azaltma

Çaylak

manuel yapsan ,edgelerden looplarla filan..biraz kasar ama eğer proje önemliyse işini g
örebilir...

2005-02-25 06:38:35

Re:yuzey sayısı azaltma

j-joey

sanırım Mimari Canlandırma için kullanacaksın arabaları. Böyle uğraşmak yerine RPC arabalarına yönelmen daha iyi olacaktır...

ama yok ben yüzey sayısını düşüreyim dersen ve multiRes ile optimize işini görmüyorsa elle yapmaktan başka çare yok demektir...

2005-02-25 09:23:00

Re:yuzey sayısı azaltma

oz

vertexveld modifier´ını dene..eğer iyi bir modellemeyse yardımcı olabilir.

2005-02-25 11:00:14

Re:yuzey sayısı azaltma

mex

Yardımlar için tsekkurler. optımıze değerleri ile oynayarak kabul edilebilir boyutlara getırdım ve arabanın içini silerek yuzey sayısını 200 000 lere getırdım problem çozuldu gibi, denemek için orjinal arabayı referance ile 6 kopyasını aldım ve render ettim lıgt tracer ile 6 milyon yuzeyı yarım saatte render etti (xp 2500 1,5 gb ram) bi problem çıkarmadı.

2005-02-26 20:12:33

Re:yuzey sayısı azaltma

oz

light tracer yerine mental ray final gather kullanmanı tavsiye ederim..raytrace materiallı sahnelerde bayağı hızlıdır..özellikle light tracer´a göre.

2005-02-28 00:51:35