animasyon esnasında rotate

animasyon esnasında rotate

Pulsar

Şimdi normalde çeşitli cisimleri döndürürken başka cisimlerin pivotunun etrafında da çevirebiliyoruz ancak autokeys tuşu açıkken o başka objenin pivotunu seçmek gibi seçenekler devre dışı kalıyor.Şimdilik trackview daki eğrilerden başarılı bir şekilde hallediyorum.Önce çevirip sonra trackview da düzeltmekten daha pratik bir çömzüm bilen varsa yazabilir mi?

2005-02-10 17:06:03

Re:animasyon esnasında rotate

kalimba

Hiç dikkatimi çekmemişti, gerçektende animasyon modunda desteklemiyor. Bence bu mantıklı.

Eğer;
Reference Coordinate System kullanarak pivotu hedef cisimde gösterdi isen
Note: This technique does not work for animation.
Max Help dosyasında böyle bir bilgi var.

İncelediğim kadarıyla obje ve pivot aynı anda hareket etmek zorunda. Çünkü objenin koordinat bilgileri pivota göredir.

Problemi bir dummy ve link sistemiyle çözmeyi mutlaka dememişsindir diye düşünüyorum. kısacası o tür bir özellik yok max´de.

Kolay gelsin.

2005-02-09 21:44:34

Re:animasyon esnasında rotate

kalimba

Biraz daha yazayım dedim.

Hedef objenin merkezine bir dummy koyarak bu objeye link yaptıktan sonra sadece "move" ´da aktif yapar isen; kullanacağın objeyide bu dummy´e bağlarsan probleminin çözüleceğini düşünüyorum. Bu şekilde pivotu hedefe bağlamaya denk bir yol olabilir.
Trackview´de ki yöntemide paylaşırsan sevinirim. Bunu otomatikmi yapıyor yoksa her rotate işleminden sonra düzeltiyormusun?

2005-02-09 21:59:15

Re:animasyon esnasında rotate

Pulsar

her rotate ten sonra düzeltiyorum.Link kullanmak ta istemiyorum çünkü ikide bir değişmesi gerekiyor.O kadar çokki.Herhalde onlarca defa bi´ dummy ye bi world e linklemem gerekirdi.Ancak pivotuda anime etmek işe yarar, yaraması lazım.Hiç te aklıma gelmedi doğrusu.
Ben track te çevirme işlemini yaptıktan sonra x ve y deki pozisyon eğrilerini açıp eğrileri düzelterek yapıyordum.Ama pivotu oynatmak daha mantıklı, böyle yapmalı en iyisi.

2005-02-10 11:57:53

Re:animasyon esnasında rotate

Pulsar

Ne yazıkki pivot ta hareket ettirilerek olmuyor.Bonelarda pivot hareket ederken bone objesi de hareket eder.Benim sahnede ise bone başka bir kontrolcüye bağlı olduğundan kontrolcünün pivotunu değiştirsem belki olur dedim ama olmuyor.Bone, kontrolcünün pivotunu takip ettiğinden pivot ile beraber o da yer değiştiriyor.
Bu nedenle tek çözüm olarak link cons. bir de track kalıyor.Link yaparsam 5-6 karede bir başka bir yere linklemem gerekecek.
Şimdi sorumu değiştireyim o zaman.
Link cons ile en fazla kaç defa obje seçtiniz; 50-100 defa linklediğim objeyi değiştirsem sorun olur mu mesela?

2005-02-10 17:06:03