editable spline ve line ile vertex weld ?

editable spline ve line ile vertex weld ?

defiant_crawler

herkese selam.
3ds max ´te garip noktada takıldım ve birkach sorum var.

1. öncelikle line cizdigimde ve sonra bunu editable spline a convert etmek istedigimde hiçbirşey olmuyo editable spline´a convert etmiyo ki zaten line´ı cizdigim zaman cizdigim line ın modify menüsünde bir editable spline ın bütün özellikleri görünüyo daha editable spline a convert etmeden. Böyle olması normal mi yoksa bendeki 3ds max te bi sorun mu var ?

2. bu soru daha önemli : bir circle cizip editable spline a cevirdigim zaman ´´create line´ komutunu kullanarak bir line cizdigimde ya da tamamen bagımsız bashka bir spline olarak bir line cizip sonra bunu editable spline a cevirdigim circle a attachledigimde line ile circle ın hich bir vertex ´ ini birbirine ´´weld´´ leyemiyorum. bunun sebebi nedir ?

2005-02-01 20:19:23

Re:editable spline ve line ile vertex weld ?

kazmamurat

1. normal

2. vertexleri seçip önce fuse sonra weld i dene bi.

2005-02-01 15:49:25

Re:editable spline ve line ile vertex weld ?

defiant_crawler

1.) birinci sorunun cevabı icin saol murat

2.) ´´fuse´´ ve sonra ´´weld´´ ise yaramiyo malesef. (ayrıca tabi ki weld in yanındaki degeri artırmayı da denedim)

2005-02-01 15:56:59

Re:editable spline ve line ile vertex weld ?

kazmamurat

birleştireceğin iki vertex i seçip fuse demen yeterli, sonra weld. şimdi denedim bi circle ve bi line la, sorun yok.

2005-02-01 16:20:29

Re:editable spline ve line ile vertex weld ?

emreşan

spline, yapısı itibari ile kapalı bir kesit oluşturmadığı sürece iki vertex i weld lemez. Ancak bir edge ve vertex dizini yine başladığı yerdeki vertex ile sonlandırılacaksa weldlenebilir. Aralardaki vertexlere yeni spline weld leyemezsiniz. Bu, Pligon modeldeki yüzeylerin birbirine weld edilme mantığı ile aynı deildir. Ancak snap ile birbiri üzerine getirebilir ve yine iki vertex yada kaç tane ise seçilerek hareket ettirilmesi yolu ile birlikteymiş gibi görünür. Ayrıca surface modelleme dışında dışarıdan başka bir spline ı diğer bir spline a weld etme gereksinimi yoktur. Surface modelleme tekniği sadece yüzey örülecek 2 yada 4 kanarı temsil eden birleşimlerde thresold dediğimiz hassasiyeti dikkate alır ve belli bir birimden daha fazla birbirine yakın olan vertexleri weld edilmiş sayar. Onu dışında weld etmek diye bir kawram, spline on ortasındaki herhangi bir vertex ile başka bir spline ın herhangi bir vertexi ile mümkün deildir. Mantıken gereksizdir de zaten. İyi çalışmalar.

2005-02-01 19:28:52

Re:editable spline ve line ile vertex weld ?

defiant_crawler

sanırım anladım. spline´lar ile olusturdugum yüzeye surface modifier´ı uygulamam icin olusturdugum spline´ların birlestigi vertex noktalarının weldlenmish olması gerekmiyor. sadece birlestirirken vertex snap kullanmam ya da sonradan iki vertex i secip fuse uygulamam yeterli.

teskkür ederim , herkese iyi calismalar.

2005-02-01 20:19:23