Ambient Occlusion

Ambient Occlusion

extreme

bunun tam olarak mantıgı nedir arkadaslar ben mesela Ambient Occlusion ayrı bir katman olark render aldım.Bunu eklerken cogu programla ekleyebiliyoruz photshop da luminosity katmanı bu gorevi goruyor.Yada resmi red katmanında goster dediğin zaman occolusion tam anlamıyla beliriyor.Bunu daha sonra video ya ekleme mantıgıda bumudur.Biraz kafamı karıstırdı.Textureli bir objeyede bunu sonradan giydirme yapabiliyomuyuz acıklayabilirseniz sevinirim



İyi çalısmalar...

2005-01-29 20:26:08

Re:Ambient Occlusion

extreme

boyle bi goruntu cıkıyo bunu nasıl kullanabilirm?


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/628.jpg[/img]

2005-01-28 15:47:04

Re:Ambient Occlusion

cozdas

Ambient occlusion her pixelin ne oranda fonu (environment) gördüğünü gösteren bir değer. Eğer ilgili pixel önünde cisimler oludğu için fonu az görüyorsa siyah, önünde cisimler olmadığı için fonu tamamen görüyorsa beyaz değer alıyor. Önü kısmen kapalı yerler de kapalılık oranına göre gri seviyesi alıyor.

Ambient occlusion birçok yerde kullanılabilir:
birincisi sabit renge sahip gökyüzü aydınlatması olabilir. Bu resmin brightnesını ayarlayıp çıkan sonucu normal render ile çarparsanız sahneye skylight eklemiş olursunuz. Ya da malzemelerin üzerindeki environment mapleri (reflection) bu ambient occlusion ile çarparak daha gerçekçi bir reflection map sonucu elde edebilirsiniz.

2005-01-28 17:20:35

Re:Ambient Occlusion

extreme

carpmaktan kastını anlayamadım ust uste bindirmek ten bahsediyosun dimi

2005-01-28 19:28:38

Re:Ambient Occlusion

cozdas

Evet bir çeşit üst üste bindirmek (kompositlemek). Kompositleme iki (ya da daha fazla) resmin üçüncü bir resim oluşturmak üzere birleştirilmesi işlemi. İki resim birçok şekilde birleştirilip birbirinden farklı sonuçlar alınabilir. Benim bahsettiğim çarparak birleştirmek. Photoshop´da bu "multiply blend mode" olarak layer ayarlarında var. Çarpma işleminin özelliği şu: siyah (yani sıfır) yutan elaman, sonucu hep siyah verir. Beyaz (yani bir) etkisiz elaman, sonuç diğer çarpanla aynı çıkar.

http://www.seraph3d.com/tutorials/compositingtut03.htm adresindeki 4. aşama sanırım ne demek istediğimi daha iy gösterecektir.

2005-01-29 19:50:06

Re:Ambient Occlusion

extreme

cok tesekkurler gercekten mantıgını cozmem yeterli oldu.Sadece uste bindirme mantıgının gercekte olup olmadıgıydı karambole resim cıkarmak deilde işi tekniğiyle yapmaktı amacım.Buda senin acıklamanla son buldu tekrar tesekkurler.



İyi calısmalar...

2005-01-29 20:26:08