gölge

gölge

dyyy

arkadaşlar bir projemin animasyonunu hazırlıyorum biraz büyük olduğu için renderda zaman kısaltmak için heşeyi yaptım (cam -flat mirror vb.)zaman alan her şeyi kapattım ancak yetmediği için ışıklardaki gölgeyide kapatmak zorunda kalıyorum bunun bir çaresi varmıdır tv de seyredilecek bir avi dosyasının çözünürlüğü ne olmalı anlayacağınız yaptığım iş kaliteli olsun istiyorum herkezin geçmiş kurban bayramını kutlarım selamlar

2005-01-25 13:47:09

Re:gölge

xLess

türkiyedeki kanallarda pal kullanılıyor.çüzünürlüğü direk pal yap istediğin fit duruma gelir.

2005-01-24 12:21:19

Re:gölge

sekocan

pal diye bir çözünürlük çeşidi mi var? ben duymamıştım bunu. onun sadece fps ve yayınlama şekli ile ilgili sanıyordum (hani piksellerin yenilenme sırası falan gibi)

2005-01-24 23:43:54

Re:gölge

Gelroth

render menüsünü biraz görürseniz ntsc,pal gibi ayarlarla karşılaşırsınız efem.

2005-01-25 02:06:27

Re:gölge

emreşan

soruya gölge ile başlayıp avi çıkış kalitesi ile bitirmişsin.Öncelikli olan sorunun gölge için söyleyebileceğim birşey yok. Sahnende optimizasyonu nasıl yaptığını bilemediğimden gölge için birşey söylemek yanlış olur. Avi çıkışı olarak da non-compress 720 X 576 AVı formatında kayıt al. Canopus pro cpder, Tmpencoder, VitruaDub gibi yazılımlar ile bunu istediğin formatlarda istediğin kalitelere convert edip sana en uygun çözümü bul. Ben DVD formatında mp2 export etmeni tavsiye ederim. içlerinde quicqtime gibi çok yer tutmadan kaliteli çıkış verenlerden birtanesi de bu.

2005-01-25 11:11:19

Re:gölge

spider

PAL : Avrupa yayın ve video standardı. Saniyede 25 kare

NTSC : Amerika yayın ve video standardı. Saniyede 30 kare

Film : Avrupa dijital film standardı. Saniyede 24 kare

Şimdi, MPEG-2 ve MPEG-1 dosyaları oluştururken, bu iki standarttan hangisini seçeceğine bağlı olarak, çözünürlük değişir. Aşağıda değerleri var:

PAL
------

MPEG-1 : 352 x 288

MPEG-2 : 720 x 576

S-VCD : 480 x 576

------
NTSC
------

MPEG-1 : 320 x 240

MPEG-2 : 720 x 480

S-VCD : 480 x 480

------
FILM
------

Daha çok PAL değerleriyle aynı olur.


Günümüzde birçok televizyon MPEG-2 formatında yayın yapıyor. Ülkemizde de PAL standardı kullanılıyor.

---------------------------------------------------------

Gölge olayına gelince, gerekmediği sürece Raytrace gölge kullanmazsan, Shadow Map tipi gölgelerde de aşırı Sample değeri vermezsen ve gözün fazla farketmediği nesnelerin ve alanların gölgesini kapatırsan iyi sonuç alısın. Aynı zamanda sen Render´ı standart ışıklarla mı, yoksa V-Ray gibi bir programla mı yapıyorsun? Eğer öyle bir program kullanıyorsan kullanma, Standart ışıklarla işini hallet. Ayrıca Area Shadow vs. kullanma, gerekiyorsa da taklit etmeyi dene. SkyLight´ın gölge özelliğini de kullanma. Bunlar render süresini oldukça fazlalaştırır. Ayrıca yansımalarda da gerekmedikçe Raytrace kullanma, eğer kullanıyorsan da ayarlarını gereksiz yere abartma. Örneğin ışın miktarını düşür.

Kolay gelsin...

2005-01-25 13:47:09