çalışmalar

çalışmalar

FerS

abiler yaptığım yanlış birşey belki tam olarak bilmiyorum.
ama benim acele tavsiyelere ihtiyacım var. bana yol gösterin.
yaklaşık 2 aydır max ile uğraşıyorum ve yapabildiklerimi göstermek istiyorum.
http://www.cgbundle.com/bundle/forum/forum_posts.asp?TID=933&PN=1

link bu yapmak istediğim bir reklam değil zaten buradaki çoğu kişi bu siteyi biliyor.
istediğim biraz olsun tavsiye.
yeni başladım ve ne üstünde durmam gerektiğini bilmiyorum. şu ana kadar en çok durduğum şey modelleme üstüne oldu. devamda etmek istiyorum ama modellemede bilmediğim çok şey var. bu eksikleri nasıl gideririm buna da yardımcı olursanız. yol gösterin araştırmasını ben yaparım. ders lazım bana ingilizcem çok olmadığı için biraz zorluk çekiyorum ama farketmez siz tutorial´i fazla fazla olan değişik şeyleri olan ve tr3d.com da ki gibi (madde madde ders olan) bir site bulamadım, bana yol gösterin. ilk defa polygon modelleme yapayim dedim tutorialle adam bişeyler yaptı ben zınk diye kaldım.
çok uzattım elimizden tutun aynı şeyleri öbür topictede yazdım.
isteğim yanlış anlaşılmasın.
teşekkürler.

2005-01-25 17:10:59

Re:çalışmalar

drekon

benim tavsiyem günlük hayatta gördüğün cisimleri modellemeyle devam et.

-verdiğin linkteki banyo sahnesinde cisimler orantısız gibi geldi. eğer gerçek bir banyodan oran almış olsaydın senin için daha faydalı olurdu.

-oradaki vücut modellemede çizgi film havası var gerçi . ama bu tip modellerde de benzer şekilde günlük hayattan ve mümkün olduğunca ayrıntılra girerek modelleme yapmalısın.

örneğin. sadece gövdeden ve ellerden oluşan bir yaratık çiz. ama ellerine o kadar özen göster ki gerçek el gibi olsun....

2005-01-22 00:36:03

Re:çalışmalar

FerS

abi çok saol tavsiyelerin için ben gördüğüm her şeyi modellemeyi düşünüyorum düşünmesine fakat yapabilmek önemli.açıkcası polygon modellemeyi tam bilmiyorum, kafa karışıyor. bu yaptıklarım zaten burdaki derslerin sonucunda çıkan şeyler. seninle konuşmayı çok istedim abi. ben çok istiyorum öğrenmeyi fakat ne yapabilirim tam olarak onu bilmiyorum. kitap aldım ama pek anlamadım şunu yap bunu yap diyor bana anlamadım. burdaki cdlerden almayı düşündüm bu konuda seninle konuşmayı istedim. kaplama, ışık ve modelleme ile çok çok az şey biliyorum. vaziyet bundan ibaret abi bişey modelleyeyim dedim hatta bir tutorial üzerinde (video) adam bir tuşa basıyor (iki edge seçili birbirinden uzak onların arasını köprülüyor) ben bu tuşu bulamadım olmaz böyle şey yaaa.

2005-01-24 19:27:30

Re:çalışmalar

FerS

abi çok özür dileyerek.
bir masa çalışmam vardı onun kaplamasını yaptımda. onuda koyayım dedim.
[img]http://www.pix8.net/pro/pic/8490SJPyU/291186.jpg[/img]
[img]http://www.pix8.net/pro/pic/8490SJPyU/300250.jpg[/img]

2005-01-24 19:45:18

Re:çalışmalar

j-joey

güzel gidiyorsun ama drekon hocamın da dediği üzere genel olarak bir orantı sorunun var, mümkün olduğunca ölçüler üzerinde durmalısın. mesela bu çalışmanda mdf/sunta kalınlığı çok fazla, bunun yarısı kadar kalın olsa daha güzel görüneceğinden eminim...

sıkı çalışmaya devam...

2005-01-24 22:18:12

Re:Re:çalışmalar

FerS

[quote=7275]güzel gidiyorsun ama drekon hocamın da dediği üzere genel olarak bir orantı sorunun var, mümkün olduğunca ölçüler üzerinde durmalısın. mesela bu çalışmanda mdf/sunta kalınlığı çok fazla, bunun yarısı kadar kalın olsa daha güzel görüneceğinden eminim...

sıkı çalışmaya devam...[/quote]

abi çok saol tavsiyelerin için. görmediğim bir nokta. ama masa çalışmasında orjinal masada aynı. bir ağırlık var masada oturaklı olurya hani (ağır bir hava) onu vermek istedim sadece. kenarlar kalın sadece çekilecek olan sunta (klavyenin konduğu) orası ince. fakat bakınca gerçekten orantı sorunu farkediliyor abi. çok saolun.

2005-01-25 12:26:35

Re:çalışmalar

spider

Sen çalışmalara devam et, öyle masa gibi, dolap gibi az poligonlu ve az detaylı şeyler yap, zaten zamanla mesh matığını kaparsın. Daha karmaşık modellerde ise, sen bakma öyle çok karışık gözüktüğüne, hele Wire hallerine hiç aldanma. Onları yaparken de, düşük poligon kullanılır, daha sonra poligon sayıları MeshSmooth ile arttırılır. İşin püf noktası, yaptığın şeyin, poligon sayısını arttırınca da istediğin gibi gözükmesini sağlamandır. O da biraz pratik ve tecrübeden geçiyor.

2005-01-25 13:26:46

Re:çalışmalar

FerS

işte abi bana asıl ne lazım biliyormusun teknik ve modellemede kullanılan araçlar (butonlar & teknikler) sonrasında zaman gerisi dediğin gibi gelir ama işte abi wire halinde düşün poly yapıcam ama tam bilmiyorum ki araçları.bunları öğrenmem için burda ki dersler gibi bana anlatan bişey olacak. diyecek mesela burda ki gibi loft şu işe yarar ve bevel şu işe yarar. bunları biliyorum ama işte poly de daha çok şey var.

2005-01-25 17:10:59