Yaratılmış Nesneleri Kopyalamadan Instance Kopya Haline Getirmek.

Yaratılmış Nesneleri Kopyalamadan Instance Kopya Haline Getirmek.

spider

Arkadaşlar, önceden yaratılmış nesneleri, örneğin 5 tane Omni Light´ı, daha sonradan Instance kopya haline getirebilir miyiz?

2005-01-27 21:14:59

Re:Yaratılmış Nesneleri Kopyalamadan Instance Kopya Haline Getirmek.

drekon

"kopyalamadan" demişsin. böyle birşey yok sanırım:

Edit>Copy demek zorundasın.

2005-01-21 11:37:42

Re:Yaratılmış Nesneleri Kopyalamadan Instance Kopya Haline Getirmek.

Emre Goren

Instance mantığı , ilk yaratılan nesnedeki her türlü parametre değişikliğinin , kopyalanan nesnelerde de otomatik olarak gerçekleşmesidir..

2005-01-21 13:36:35

Re:Yaratılmış Nesneleri Kopyalamadan Instance Kopya Haline Getirmek.

spider

Peki, değerleri birbirine bağlamanın bir yolu yok mu? Örneğin 5 tane Omni Light´ın "Multiplier" değerleribi birbirine bağlamak gibi. Yani biri değiştirilince, diğeri de değişecek. Yani bu bağı istediğim zaman kurup, istediğim zaman koparacağım. Böyle bir şey mümkün mü?

2005-01-21 19:48:18

Re:Yaratılmış Nesneleri Kopyalamadan Instance Kopya Haline Getirmek.

drekon

wire parameters

Max 5 versiyonundan sonra gelen bu özellik ile birçok cismin paramatreleri birbirine aktarılabilir.

mantık olarak track view > expression controller ile aynıdır.

2005-01-22 00:30:28

Re:Yaratılmış Nesneleri Kopyalamadan Instance Kopya Haline Getirmek.

spider

Peki bu parametrelere nereden erişebilirim?

2005-01-23 00:41:33

Re:Yaratılmış Nesneleri Kopyalamadan Instance Kopya Haline Getirmek.

Pulsar

Işıklardan birini seç.Tepede file-edit diye giden kısım var ya, işte orada animation menüsünde wire parameters diye bir bölüm var.Mouse u üzerine getir,yana uzayacak,orada yine wire parameters e bas.Seçili ışığın orada bir menü açılır.Orada object (omnilight) ın üzerine getir.Yana uzayacak,multipleri seç.Sonra kesik kesik bir çizgi olduğunu göreceksin mouse un oku ile ışığı birleştiren, hiç bi tuşa basma ve şimdi diğer ışığa bas onunda object omnilight kısmına ve oradan da multipler e bas.Sonra açılan pencerede çift taraflı oka bas ve connect i tıkla.Artık birinin multipleri değiştiğinde diğerininki de değişir.

(öff ben neden bu kadar üşeniyorum tutorial hazırlamaya)

2005-01-23 00:50:56

Re:Yaratılmış Nesneleri Kopyalamadan Instance Kopya Haline Getirmek.

spider

Sağolun arkadaşlar!...

2005-01-23 20:06:12

Aynı özelliklere sahip herşey sonradan instance olabilir.

Byteman3D

Aynı özelliklere sahip tüm nümerik değerler sonradan da instance olabilir. Bunun için instance´lamak istediğiniz öğeyi (o her neyse) yapılabilen her yerden Copy komutuyla kopyalamanız ve diğer nesnenin o özelliğinin yerine Paste komutu ile yapıştırmanız kafidir.

Bu işin cenneti tabi şüphesiz bütün parametrelere birarada ulaşabildiğiniz Track View. Herhangi bir özelliğin üzerine sağ tuşla tıklayıp Copy der, ardından da bir diğerine sağ tuşla tıklayıp Paste derseniz - size instance mı copy mi diye sorar. Instance derseniz instance olur.

! ! !
Yalnız elmayla elma instance olabilir, bunu unutmamak lazım:
Yani tüm özellikleri kopyalamak istiyosanız bi kutu ile kutu, küre ile küre vb. işlemler yapabilirsiniz. Zaten olmuyorsa paste çıkmaz menüde. Bir küreyle, bir kutu instance olmaz doğal olarak.

Tüm değerler instance olur dedim, nesnelerin komple instance yapılması gibi çeşitli özellikleri de-yine kendi bazında elma elma uyumu sağlanmak kaydıyla instance yapılabilir. yani; kürenin yarıçapı ile kutunun boyu mesela...

Aynen Parameter wiring de olduğu gibi.

(Ama değişken tipi, yani o değişkeni denetleyen controller tipi uyumlu olmalı.) Eğer bişeyi copy dedin de paste demek istediğinde paste erişilmez görünürse, anla ki elma ile armutu instance yapmaya çalışıyosun.


- - -
Mesela Omni01 ile Omni02 nin tüm özelliklerini instance yapalım :
Track view i aç.
Omni01 şeklindeki ismi bul bi yanındaki + işaretine basarak aç,

Orada ışığın transform -yani move rotate scale- tracklerine ulaşacaksın. Bunun gibi, nesnelerin taban özelliklerine de - yani en boy yükseklik vb.- ulaşabilirsin.

Tüm nesneler için hemen move rotate scale tracklerinin altında,
"Object Omni01" gibi bi ibare olacaktır. Orası da yanıbaşındaki + ibaresine tıklarsan açılır ve altından ilgili nesnelerin taban özellikleri çıkar.
Tabi bunu açmıyosun sadece üzerine sağ tuş tıklıyosun. Copy ye basıyosun. Sonra Omni02 nin taban özelliklerini buluyosun.
O da Omni02 başlığının altında "Object Omni02" diye geçer.
Sağ tuşla ona da tıklayıp paste diyosun.

Gayet kolay. Sana bi de, Instance Copy diye işaretlenebilir kutular sunar. Instance seçip Ok demelisin

Kolay gelsin

2005-01-27 02:04:48

Re:Yaratılmış Nesneleri Kopyalamadan Instance Kopya Haline Getirmek.

spider

Senin dediğin güzel de, onu ben de yapıyordum. Ama, iş karışık sahnelere geldi mi, çık işin içinden çıkabiliyorsan. Hem sorun sadece aynı tipte nesnelerin değerlerini birbirine bağlamak değil, farklı tipteki nesnelerin değerlerinin de bağlanması. Özellikle karışık animasyon ve sahnelerde işe yarıyor. Zaten Necmi Bey cevabını verdi.

İlgilendiğin için sağol!...

2005-01-27 21:14:59