Cad çizimlerini 3dsMax´e atmak

Cad çizimlerini 3dsMax´e atmak

ukba

ilk mesajım olması hasebiyle herkese merhaba demek istiyorum.
karşılıksız bilgiyi paylaşma konusunda göstermiş olunan gayretin de takdire şayan olduğunu

söylemeden geçemiyeceğim..

3ds max´i yeni kullanamaya başlayan biri olarak;

autocad de çizmiş olduğum 3 boyutlu çizimlerin max´e export ettiğimde

1- layerlarla çizilmiş ayrı ayrı parçalar halinde olan obje bir bütün halinde karşıma çıkıyor. Bir

türlü ayıramıyorum.

2- max de bu objeyi render ettiğimde 256 renk kullanarak , basit bir görünüm çıkarıyor.

3- hadi materyal atayayım güzel olsun diyorum, örneğin attığım duvar materyali gri renk olarak

karşıma çıkıyor.

4- birde ; autocad´de modellemi yapabildiğimden bu yöntemi tercih ediyorum.acaba max te

modellemeye mi yoğunluk vermeliyim...

yardımcı olursanız memnun olurum.

2005-01-15 17:47:35

Re:Cad çizimlerini 3dsMax´e atmak

drekon

kullandığın Max ve autocad versiyonları nedir ?

eğer fazla sorun oluyorsa 3Ds dosyası olarak aktarmayı deneyebilirsin. Autocad kullanmadığım için fazla yardımcı olamayacağım ama son versiyonlarda autocad için kolay aktarım özellikleri vardı.

2005-01-13 16:30:28

Re:Cad çizimlerini 3dsMax´e atmak

derin

-autocad de yapılan çizimler maxde bütün olarak algılanıyor bence aynı malzeme kullanılacak modülleri aynı layer yap.
-malzemenin gri gözükmesinin sebebi malzemeyi atadıktan sonra uvmap yapmamış olman modülü seç modifers kısmından uvmapi aç
-bazı çizimler autocadden maxe parçalı olarak gelebiliyor
böyle bir durumda atadığın malzeme yi 2 sided yapmalısın
iyi çalışmalar

2005-01-13 16:38:31

Re:Cad çizimlerini 3dsMax´e atmak

ukba

ilginize teşekkürler....

drekon"
autocad 2005 ve 3ds max 5 kullanıyorum, çizmlerin hepsini .3ds olarak atıyorum ve sıkıntı bahsettiğm şekilde oluyor.

derin"
** aynı malzemeleri aynı layer yapmamda kafi gelmiyor.
** wood atadığımda kahverengi görünüyor. yani uvmap den olan bir şey değil sanırım.

2005-01-13 16:48:25

Re:Cad çizimlerini 3dsMax´e atmak

drekon

max 7.0 demosunu bir denemelisin. o gri renk sorununu görmüştüm. material ID numaraları ile ilgili bir sorundan dolayı oluyor. mat Id modifieri atayıp ID leri ayn ıyapmayı dene (gerçi maxı bu kadar bilmiyorsan bana bi autocad örneği yolla... konu ile ilgili ders yapayım)

2005-01-13 16:51:48

Re:Cad çizimlerini 3dsMax´e atmak

derin

ben dwg olarak alıyorum bi sıkıntı yaşamadım bide öle dene istersen

2005-01-13 16:52:59

Re:Cad çizimlerini 3dsMax´e atmak

ukba

drekon"

tamam size yaptıklarımdan bir tanesini gönderiyorum. (.dwg olarak). teşekkürler..

2005-01-13 17:00:23

Re:Cad çizimlerini 3dsMax´e atmak

ayrek3d

cizimler dwg veya dxf formatında gönderilince ölçülerde değişiklik oluyor en iyisi ai.formatında göndermek.

2005-01-13 17:21:54

Re:Cad çizimlerini 3dsMax´e atmak

basmim

Herkese selam,
Bu benim ilk mesajım. Soru sormak yerine yardımcı olarak başlamak iyi olacak sanırım.

uzun süredir autocad ve max ortaklığını kullanıyorum.
autocad den max e dwg olarak aktarabilirsin. fakat dediğin gibi layerları obje olarak tanıyor. bunu import ederken by layer yada by object olarak değiştirebilirisin.
Ben nasıl yapıyorum..?
by layer olarak import ettikden sonra ana objeleri ve modellemede gerekecek kesitleri maxde üzerinden bir daha geçerek çiziyorum. Neden dersen maxdeki modify alanında yaptığın herşeyi geri alabilir ve değiştirebilirsin. dolayısı ile autocad deki çiziminden bağımsızlaşır. modellemenin ve malzeme kaplamanın ileriki aşamalarında çok faydasını görürüsün. autocad den max e aktarırken sadece sana gerekli olanları aktar. autocad de 3d çizim yapmak için uğraşma bence. max in modelleme araçları çok çok daha iyi ve rahat.

gri objelere gelince; biraz daha uğraşdıkça görecek ve de max in gücüne şaşıracaksın. mapping denilen bir olay var bu da kısaca malzemenin objeye nasıl kaplanacağını anlatır. sen bunu yapmazsan max malzemeyi kafasına göre kaplayacak ve sonunda gri yüzeyler gibi istenmeyen şeyler ortaya çıkacaktır.
Saygılar....

2005-01-15 13:58:58

Re:Cad çizimlerini 3dsMax´e atmak

ZeZe

Mrb autocadde yaptıgınız çizimleri max´e atmadan önce layer larını ayrı ayrı atamayı unutmayın.her bir doku verecegınız nesene için daha sonra maxten import komutundan dwg yi secin ( autocad teki dwg yi 2000 formatında kaydetmeniz gerekir .!!!) import sırasında layer agoremı renge goremi diye sorar Layer´ı seçin ve ve sonra ki iletişim kutusunu.ok leyın.artık kaplamayı Layer lara göre atar kaplamayı tutup cizim uzerine suruklediğinizde autocad teki vermiş oldugunuz Layerın ismini yazar ekranda.gri görünme nedeni.kaplama koordinatı vermediğiniz içindir.onuda modifierlardam uwp map.i kullanın.(plan.box.face hangisi uygunsa..seçin).çizimi parçalamak içinse edit mesh(modifier) i kullanın .artık hersey istediğiniz gibi olacaktır..

2005-01-15 17:47:35