texporter de meshi alıp photoshopta nasıl işlyeceğiz

texporter de meshi alıp photoshopta nasıl işlyeceğiz

Azalin

Bir vücut modeline uwv map uyguladım.Sonra texporter ile pick object yapıyorum ama saçma sapan görüntü oluşuyor.Uvw map te hangi modu sececeğim.Planar mı box mı??
SOnra bunu photoshop a aktarıp işledikten sonra nasıl resme adapte edicem

2004-12-31 17:08:01

Re:texporter de meshi alıp photoshopta nasıl işlyeceğiz

sener_izmir

uwm mapta face yi bi denesen ayrıca sadece seçmekle bitmiyo öyle kargaşık burgaşık şekillerde alt kısımdanda yani face mi box artık neyse seçtikten sonra ince ayarlar yapmak gerekiyo. ikinci soruna cvp veremiyorum konu başlığında sorduğunla içerde sorduğun çakışıyo birinde nasıl işlicem diyosun birinde nasıl adapte edicem. inşallah yanlış anlamamışımdır. :)

saygılar

2004-12-29 06:09:49

Re:texporter de meshi alıp photoshopta nasıl işlyeceğiz

Hazaro

Eğer texturelemeden Önce Uvw map yaparsan işler karışır..bana Kalırsa bide uvw unwarp modefierini dene Daha Sağlıklı olacaktır...Eğer Bir Şekilde texture alıp da photo shop ta işlersen normal texture imiş gibi bitmap vericeksin..okadar...

2004-12-29 08:37:16

Re:texporter de meshi alıp photoshopta nasıl işlyeceğiz

3d-anim

kolay gelsin azalin.Abi insan yada yaratık gibi modellere kaplama yapıyorsan parça parça kaplamalar ataman lazım.Orneğin Koları başı gövdeyi bacakları hatta ayak ve elleri ayırman lazım Burda detach uygulaması anlamında ayırma değil material ID leri ayırman gerek bunu da şöyle yapınız:
1.Modelin tamamını polgon hale cevirin eğer degilse.
2.Poligon modelin gizmosu yani alt seviye secimleri aktif ise kup sekli olan ile butun modeli secerek material kısmına Hani bircaok numara olan kısmın biraz yukarısında iki kutu var ) o nun ilk kutusuna 1 yaz.daha sonra kare seçimi(polygon) ile kolları sec ve aynı yere 2 bacaklara 3 de vs.
3.butun secimleri yaptıktan sonra materal editorden multıSub material ekle.Burda 10 adet material var bu sayı azalır veya artar. burdaki her numara senin verdiğin numaralara denk düşer.
3.Şimdi. 1 numaralı seçimi yapalımNumara verdiğin kutunun altına 1 yazarsan kollar seçilmiş olur ve bu kollara uvw atayalım ve bu uvw yi yap kolara göre ayarlıyalım silindirik olsun.
4.Utıly kısmından texporter i ac ve pick obje demeden evvel only selected kısmının secili olmasına dikkat et ve bundan sonra pick obje ile kolların 2d wire haritası görüntülenir.Eğer koların bir kısmı tuhaf çıkıyorssa uvw nin başlangıç noktası nı iyi ayarla .Uvw kolları tamamen kapsamalı buna dikkat.
59Bu cıkan resmi disket işaretine basarak jpeg formatında kaydet photosopta altta bir layer e koy ve ustune layer ata ve boyamaya basla.
5) Photosopta ben texporteri alırken 3dsmax içinde siyah beyaz formatta alıyor photosop ta boyanma yapacağım bir ustune koyup screen modunda ve biraz da opacy değerini düşürüyorum daha iyi refarans lar gözüküyor ve boyama yapıyorum.Paint Shop Proda güzel fırcalar var orda da deniyebilirsin.
6)Simdi boyaman bitti ise bu dosyaya koltexturee.jpeg ile material editorde 1 numaraya diffuz kanalı na yerleştır.Sonra da resmin aktij calısma ekranın da grunmesi için damalı mavi beyaz kup e tıkla ki texture yi de gör.Simdi material obje ye tam oturmus olmalı.Senın boyadığın yer neresi ise oralar tam oturmus olmalı.Eğer okey diyarsan artık uvw yi yok etme zamanı geldi ve (modifiere kısmından)callaps to diyerek madifirei caalps et.
7)Modelin butun bolumlerine aynı ıslamı yaptıktan sonra mesh smooth ekle.Yanlız butun bunları yaparken modelin bir yanı nı yap en sonunda symeri ve meshsmooth ekle.

kolay gelsin umarım acıklayıcı olmustur.Kelime hatalarım ve anlatım hatalarıma bakmayın ozur....

2004-12-29 11:09:47

Re:texporter de meshi alıp photoshopta nasıl işlyeceğiz

oz

Erdal gayet iyi açıklamış..bende şunu eklemek istiyorum,burun,parmak arası,koltuk altı gibi çukur ve arada kalan bölgelerede id ver çünkü genelde bu tip yerler saçmalıyor.biraz uğraştırcak ama,benim tavsiyem böyle
kolay gelsin

2004-12-30 03:33:09

Re:texporter de meshi alıp photoshopta nasıl işlyeceğiz

niluferDurna

çok açıklayıcı bir anlatım...

teşekkürler

2004-12-31 17:08:01