Zeka küpü

Zeka küpü

Gelroth

Hani eskiden oynadığımız zeka küpleri vardı bilirsiniz.Renkleri bi tarafta toplamaya uğraşırdınız.
Onun animasyonunu yapmaya uğraşıyorum fakat sorun yaşıyorum.
Seçtim köşelerin dönmesi bi yöne doğru oluyor 2. bir yone doğru döndüremiyorum.
Küpleri tektek koyup pivodu hepsinin centerina alamıyorum.Döndürmeye uğraşınca kendi etraflarında dönüyorlar.
Bu sefer 2 küpü aynı yere koydum önce birisini hide edip daha sonra diğerini hide edip olacağını düşündüm ama bunuda beceremedim auto key deyip meterial atıyorum ama zaman ıcerısınde degısmıyor opacityleri hep atadığım gibi kalıyor oda öyle kaldı ne tür bişi önericeksiniz merak ettim doğrusu.
Bu arada umarım anlaşılmışımdır.[G3]
[img]http://img134.exs.cx/img134/4760/kp9lt.jpg[/img]
Gördüğünüz oynayan tarafı z ekseninde rotate edemiyorum sonuc olarak.

2004-12-16 19:17:02

Re:Zeka küpü

yourmajesty

hatırladığım kadarıyla bu küpün bir plugini yada hazır objesi vardı. bi ara sırf oyun olsun diye indirmiştim. adamlar yapmış nasıl yapmışsa. ufak bi araştırmayla bulabilirsin diye düşünüyorum.

2004-12-15 20:54:53

Re:Zeka küpü

Gelroth

Açıkcası plug-in siz ve scriptsiz bi yol istiyorum sizi içinde zeka küpü bi çalışma hem :P
Araştırırım ama bulsamda işime yaramaz sonuçta olay kendini geliştirmek...

Bana sadece deneyebileceğim yol önermenizi istiyorum..
Ama illada yok öle bi yol scriptsiz olmaz bu iş diyosanızda yapacak bişi yok eyvallah der susarım [:)]

2004-12-15 21:00:18

Re:Zeka küpü

FatihÖzen

küpü 3 parçadan hazırlamışsın..mesela en üstteki parçadan yola çıkarak..9 küçük küp yap ve bir araya getirerek üstteki parçayı oluştur.yani her yüzey-face- bir küpten oluşacak.aynı işlem alttaki iki parça içinde geçerli.böylelikle her yüzey diğer istediğin yüzeylerle hareket edecektir.
küplerin tam merkezine bir sphere koy..animasyon zamanı gelince dönecek olan küpleri sphere ile link yap.dönmemesi içinde unlink.animasyonu sphere vereceksin.

2004-12-16 01:16:05

Re:Zeka küpü

FatihÖzen

yukarıda hesap edemediğim tek şey sphere link ile bağladığımız ilk parçaya 0-50 arası anim. verdik diyelim.daha sonra 50-100 arası ikinci parçaya anim. verince ilk animde problem çıkıyor.yani ilk animasyon etkisiz kalıyor...yazdıktan sonra deneme fırsatı buldum.max 4.0.

max 6-7 de aynı sorun varmı bilmiyorum..eğer yoksa yukarıda anlattığım şekilde yapabilirsin.

2004-12-16 16:34:24

Re:Zeka küpü

Gelroth

Yukarıda yazdım hepsini tektek yapıp rotate etmeyi ama linkle yapmadım.Denerim birazdan ama link unlink olayını biraz daha açman gerek sanırım :)

2004-12-16 17:09:56

Re:Zeka küpü

drekon

max 6 ve 7 de zamana bağlı kopan link yapma imkanı var.

mesela: 0-50 arasında bu cisim küreye bağlansın ... 50-100 arasında silindire bağlansın gibi..

sağ menüden: Motion kısmına girin. Path ile yol takibi olayında kullanılan yerden Link ... diye birşey vardı. burada max olmadığı için tam adını söyleyemiyeceğim.

2004-12-16 17:54:02

Re:Zeka küpü

Gelroth

Reklam gibi olmasın ama softimage ile 10 saniye sürmedi. [G3]

2004-12-16 18:33:08

Re:Zeka küpü

FatihÖzen

olsun yinede anlatayım.

bir deneme yaptım ancak biraz uğraştırır seni...dosyayı incelersen nasıl yaptığımı anlarsın...yapman gereken her küpün pivot noktasını x.y.z sıfırlaman ve hareket edecek olan parçaları seçip scale ile anime etmek.....hareketleri 20 frame lik yaptım.her hareketli parça için tabi..seni asıl uğraştıracak yerde burası.. yani ara framelerde müdahale etmen gerekiyor..

[url]http://www10.brinkster.com/realist3d/ders/ders.html[/url]
-----------------------------------------------------------
bu link hata verirse aşağıdaki linki açın ve bu üstteki linki adres kısmına yapıştırın.oda olmazsa epostanızı verin yollarım...

[url]http://www10.brinkster.com/realist3d[/url]
---------------------------------------------
brinksterin aldığı bir tedbir dışarıdan link kabul etmiyor.

2004-12-16 19:17:02