Surface modellemede sorun

Surface modellemede sorun

Çaylak

arkadaşlar bir sorunum var şimdi bir circle çizdik bir de rectangle çizdik bunları editable spline haline getirip Attach yaptık Vertex modunda Weld yapamıyorum bunun nedeni ne?
Bazen ihtiyacım oluyor 2d de kesitleri çizip Attach yapıyorum ama weld yapamadığım için cross section da istediğim gibi surface i oluşturamıyorum...yardım edebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler

2004-12-06 19:49:21

Re:Surface modellemede sorun

kazmamurat

birleştirmek istediğin iki noktayı seçip fuse a basman, sonra da weld e basman yeterli olacaktır sanırım.. kolay gelsin..

2004-12-06 10:02:20

Re:Surface modellemede sorun

Çaylak

Fuse yapıyorum iki vertexte birleşiyormuş gibi üst üste geliyor Ancak weld yapınca ki değerini 10 yapıyorum ama yine birleşmiyor....ikiside ayrı ayrı olarak kalıyor sorun ne ki çok ilginç ya:(

2004-12-06 13:34:05

Re:Surface modellemede sorun

tcay

weld yapabilmesi için iki açık spline arar senin daire ve kare kapalı oldukları için weldlemiyor olabilir örneğim trim yap açık olan ikinoktayı seç weld de 10 yapıyor kurtarmıyorsa ilginç üstüste iki noktayı 0 değeri bile kurtarır

2004-12-06 15:01:56

Re:Surface modellemede sorun

kazmamurat

bi dakka yaw, onların niye birleşmesi gerekiyor ki, ayrı ayrı görünürler, ancak koordinatları aynı olduğundan surface modifier i attığında problem yaşamazsın..

2004-12-06 15:18:03

Re:Surface modellemede sorun

kalimba

ikiden fazla vertex biraraya gelemez(weld olamaz). Dörtgen ve çemberin vertekleri zaten birleşmiş durumdadır.

2004-12-06 16:06:45

Re:Surface modellemede sorun

Çaylak

ok soyle diyeyim spline ile bir yol cizdim ve bunu cembere baglamak istiyorum derdim bu ama weld olmuyor

Bu arada help dosyasina da baktim ama Trim ne cozemedim...

2004-12-06 16:09:27

Re:Surface modellemede sorun

kalimba

Trim

Trim(kırp) fonsiyonu kesişen iki spline´nın kenar (edge) larını temizmelemeye yarar. Bu işlem sonucunda yeni vertex´ler oluşur ve bu vertex´lere weld işlemi uygulanmalıdır.

2004-12-06 18:07:45

Re:Surface modellemede sorun

felidae

aynı düzlemde çiz (düşey koordinatları aynı olsun).attach et edit spilne de birbirine.trimle çözülmesi lazım ve muratın dediğiyle olmalı ama?üstüste çakışan yerlere vertex modunda iken cross insert ile yeni nokta oluştur.sonra olmaması gereken segmentleri edit spline modunda iken trim ile kes.tüm noktalarını seç ve weld değeri çok düşük olmadan bi weld at....

doğru anladıysam çözülmesi lazım.ama zaten , crossinsert zor zamanlarda gerekiyor,karmaşık spline lerde bazen, başta sadece trimle de işin hallolabilir.

kolay gelsin.

2004-12-06 19:49:21