gizmoyu döndürmek
gizmoyu döndürmek
çizim yaparken dikdörtgen bir alan üzerinde çapraz konumdaki kareleri hareket ettirerek modelleme yapıyorum ,kareler yanyana olsa gizmo ile x y koordinatları üzerinde move komutu ile rahat götürüyorum ama çapraz olunca mecburen snap fln kullanamk lazım yada küçük kutular için büyük bir dikdörtgen alanı çevirmek gerekiyor ,kısaca üzerindeki x y koordinat düzlemleriyle birlikte gizmoyu nasıl döndürebiliriz
Re:gizmoyu döndürmek
TAM ANALAMADIM AMA YALNIZ SAHNENI DONDURE BILIRSIN, X,Y KORDINATLARINI DEYISHDIREMEZSIN.... BENCE.... YADA SAHNENIN GORUNUSH ACISINI DEYISHDIR...
http://www.maxemin.tk
Re:gizmoyu döndürmek
bu neyin gizmosu ?
ben olayi tam anlamadim kardes...[G2]
herkese iyi calismalar......[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/177.jpg[/img]
Re:gizmoyu döndürmek
ekranda gözüken gizmo işte ,ben ztn çizimi döndürüyorum ama gizmo dönse daha iyi yani..
Re:gizmoyu döndürmek
XYZ yönlşerini gösteren okları mı döndürmek istiyorsun ?
çapraz hareket için X eksenini 45 derece döndüreyim diyorsun yani (umarım bende yanlış anlamamışımdır)
Şu anda kullandığım bilgisayarda max yok.. Preferences kısmına bakmak lazım. (45 derece dönmüş bir X ekseni olması zor bi ihtimal)
onun yerine Grid kullanabilirsin.
Re:gizmoyu döndürmek
umarim dogru anlamisimdir, global koordinatlar yerine local koordinatlari kullanmalisin. boylece rotate ettigin objenin x,y,z axesleri degisir.
[img]http://img120.exs.cx/img120/9315/iconicrepresentation.jpg[/img]
Re:gizmoyu döndürmek
sen move gizmosunun obje eksenine gore donmesini istiyorsun anladigim kadariyla.
bunun icin yapman gereken:
yukarida toolbar´da sol tarafta view yazar. bunun yanindaki oka basarak PICK ´i secip sonra da gizmonun hangi objeyi referans almasini istersen o objeyi sec.
boylece gizmonun sectigin obje yonunde yeni x,y,z kordinatlarinin olusur.
Re:gizmoyu döndürmek
elif çok sağol oldu bunu arıyordum bende tam olarak