Yeni Başlayanlar İçin

Yeni Başlayanlar İçin

kkutval

Merhaba,

Yeni başlayanlar için bir bölüm olsaydı aşağıdaki acemi soruyla vaktinizi almak istemezdim. Şimdiden herkesin hoşgörüsüne..

Bir şehir yapmak için elimdeki hazır ev/bina modellerini kullanayım dedim, 4 tane bina sahneye marge ettikten sonra bilgisayar o kadar yavaşladı ki hiçbirşey yapamaz oldum.

Bir çok bina, araba vs.. olan şehir sahnelerinde kullanılan teknik mi ayrı? bilgisayarlar mı farklı? Yani ben P4 ile boşuna mı uğraşıyorum, bilmek isterim.

Cevaplar için şimdeden teşekkürler

2004-11-19 20:07:39

Re:Yeni Başlayanlar İçin

Parathoner

Hem yüzeyleri az yapıyorlar hemde onların makinasını/makinalarını sen düşün artık. 2000 hatta 4000 dolar´lık CAD kartları da cabası.

2004-11-11 12:33:03

Re:Re:Yeni Başlayanlar İçin

Hazaro

[quote=6138]Hem yüzeyleri az yapıyorlar hemde onların makinasını/makinalarını sen düşün artık. 2000 hatta 4000 dolar´lık CAD kartları da cabası.[/quote]
+1

Nedenmek Sizi sıkıyorum burası neden Var..Değil mi ?

Poligon sayısına dikkat et...Ne kadar fazla okadar kasar..Birde gözükmeyen ve uzakta olan yerlerin poligon sayılarını Az tut...

2004-11-11 15:22:29

Re:Yeni Başlayanlar İçin

yourmajesty

uitilities (çekiç ikonu) kısmında polygon counter diye bir araç var. onu kullanarak sahnendeki objelerin kaç polygona sahip olduğunu öğrenebilirsin. her konfrigasyonun bir maximumu var. mesela benimki 1 milyon polygondan sonra yavaşlamaya başlıyor. kendi bilgisayarını test et. ona göre sahnende olması gereken optimal polygon sayısını öğren. böylece bu sorunun üstesinden gelebilirsin... başarılar...

2004-11-11 17:17:55

Re:Yeni Başlayanlar İçin

buraki

o gördüğün büyük şehirler büyük bir hile. adamlar şehirin atıyorum 10 da birini yapıp render alıyo sonra diğer 10 da birini yapıp render alıyo ve bir prgram ile birleştiriyo. bizde aldanıyoruz. ama eğer yüzlerce binadan oluşan bir şehir yapmak istiyorsan bir plug´in war. ücretsiz. www.3dtotal.com adresindeki tutoril lara bak orada görürsün. şimdilik bye

2004-11-12 19:20:23

Re:Yeni Başlayanlar İçin

spiderman2004

nasıl test edebillirim benimkini

2004-11-12 20:51:35

Re:Yeni Başlayanlar İçin

nechro

3ds max´te, ister sabit sahne olsun ister animasyon; görünmeyen yerler için uğraşma derim hem makinayı hem seni kasar, ben öyle yapıyorum, poligon sayısı arttıkça makina zorlanır çünkü,tabi herkesin ayrı prensipleri var, kolay gelsin herkese

(Arabamı bitiremedim hala[G8][G7][G19]

2004-11-13 10:19:59

Re:Yeni Başlayanlar İçin

extreme

bence surekli layer larla ve yuzeyleri box goruntule bu seni 2 kat daha hızlandırıcaktır sahnede.Bide sahnede gormen gereken objeleri ac sadece bence bu sekilde ustesinden gelebilirsin.Zamanın biraz uzar sadece ama biliyosun bu işde sabır cok onemli:)

2004-11-13 21:14:19

Re:Yeni Başlayanlar İçin

emreşan

referance modeling denilen teknikle her kutunun başka max sahnesindeki objyi refere etmesini sağlayabilirsiniz. 10 çeşit binamodeliniz var ise bunların her birini max içinde istediğiniz detayda modelledikten sonra sadece o binanın bulunduğu max dosyasını save ettikten sonra şehri oluşturacağınız sahnede file>referance olması lazım bu yöntemle her çizdiğiniz (şehir planlaması) kutunun hangi sahnede hangi objeyi refere edeceğini belirlerseniz sahnenizde 1000 tane box olsa her biri 8 yüzeyden 8000 poligonla işi bitimiş olursunuz. Bu aşamada render sırasında max bu objelerin yerini alacak detaylı modeli dier max osyalarından okuyacak. sahnede boğuşmak zorunda olmamamnın dışında bir dezavantajı var. her sahnenin içindeki modelin bilgilerini aynı render altında toplamak hızlı bir disk ve iyi bir ram ister. Sonuçta render edildiği anda hafızasında tutacağı objeler başka sahnelerden alınıp ramda birleştirileceği için bu tür bi yapı için 1-2 gb ram olması şart. yoksa disk hızlı olmalı ki swap okumak zorunda kaldığında işin içinden çıkılmaz bir halde dakikalarca okumasın. Herkesin bayramını kutlarım. kolay gelsin.

2004-11-13 21:39:56

Re:Yeni Başlayanlar İçin

kkutval

Bir kaç soru daha;

- .mat nasıl oluşturulur? Yani elimde mesela çok sayıda texture dosyası var, bunları nasıl matarial aditor tarafından arşiv olarak görülmesini bitmap vasıtasına gerek kalmadan nasıl sağlarım?

- Kamera ile çekilen hareketli görüntünün max kamerası ile eşleştirilmesi konusunda pratik yolu olan var mı? Hatta her türlü çözüme açığım, yeterki şunu bir başarabileyim.

- Yüksekten kameranın önüne düşen MAX yazısı var diyelim. Bunun yere (kameranın önüne) düştüğünde her sert madde gibi bir kaç kere zıplaması ve bu sırada ortaya çıkacak yerdeki tozların havalanması animasyonunu nasıl gerçekleştirebilirim? Yani, bunu elle manuel mi yoksa script vasıtası ile mi veya plug-in ile mi yapmak daha mantıklı?

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

2004-11-19 13:27:12