Dönme hızı

Dönme hızı

güven

Merhabalar
tekerleklere dönme hareketi verdim ama animasyona göre çok hızlı dönüyor arabanın hareketi ile tekerlerin dönme hareketini nasıl orantılayabilirim.Cevap veren arkadaşlara çok teşekkürler.

2004-11-08 22:48:43

Re:Dönme hızı

Phobos

expressionla gerçek dönme hızını ayarlabilirsin, yani kasanın ileri yöndeki hareketine tekerleklerin dönme açısını bağlaman gerek. sitede bununla ilgili bir tutorial var.

http://www.tr3d.com/index.php?id=dersler>>animasyon>>teker

2004-11-07 15:40:33

Re:Re:Dönme hızı

Erkan

[quote=6105]expressionla gerçek dönme hızını ayarlabilirsin, yani kasanın ileri yöndeki hareketine tekerleklerin dönme açısını bağlaman gerek. sitede bununla ilgili bir tutorial var.

http://www.tr3d.com/index.php?id=dersler>>animasyon>>teker[/quote]

evet iyi yöntem.
ama sen bu arabayı sağa sola çevirince bozula bilir. bence arabanın kasasında path conrt. kontrolcüsü kullan. tekerlekleri path kontrolcüsüne expresionla bağla.

hatta sana ön tekerleklerin sağa sola dönüşleri içinde bir tiyo.
arabanın kasasnın pivotunu arakatekerleklarin ortasına koy öntekerlekleri kasaya linkle ön tekerleklerin trajeptörlerini siplineye çevir öntekerleri unlink yap path cont. kontrolcüsü ver ve trajeptor den çıkarmış olduğun çizgilere öntekerleri bağla. böylece arabanın path inin virajlarına uygun açıda dönecektir ön tekerler.

vakit olsa ne tutoriallar yazıcam ama işte...

bence en iyisi rector. son yaptığım araba simulasyonunu görmek istersen.

[url]http://www.pembem.com/~erkan/ucanaraba.m1v[/url]

2004-11-07 22:20:09

Re:Dönme hızı

BuCKaRoO

herhangi bir dinamik toola gerek yok..

Çemberin tam dönüsü = 360/2*pi*yaricapi olduguna göre

senin yapicagin

Tekerlek.RotasyonZ=(360/2*pi*R)*(tekerlegin x birim ileri hareketi)

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/67.gif[/img]

Matematik yeterli [:J]

2004-11-08 08:40:17

Re:Re:Dönme hızı

Asp!r!N

[quote=6110]herhangi bir dinamik toola gerek yok..

Çemberin tam dönüsü = 360/2*pi*yaricapi olduguna göre

senin yapicagin

Tekerlek.RotasyonZ=(360/2*pi*R)*(tekerlegin x birim ileri hareketi)

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/67.gif[/img]

Matematik yeterli [:J][/quote]

[G3][G3][G3][G22]

2004-11-08 12:00:33

Re:Dönme hızı

drekon

buckaroo çok güzel bir cevap...

teşekkürler..

2004-11-08 14:01:08

Re:Dönme hızı

Phobos

saol erkan , ben bu olayı çözmüştüm bi ara.

www.angelfire.com/sc3/phobos/pre_bo.avi

2004-11-08 14:20:23

Re:Dönme hızı

Erkan

haluk yolladığın *.avi´nin codeci yokmuş burda ben int cefeden bağlanıyorumda. bubnun *.mpg olanı yokmudur? eminim güzel bi araba animdir.
eline sağlık.

2004-11-08 22:02:02

Re:Dönme hızı

Phobos

bildiğimiz diVX o kardeş, mpg ye uygun aspecti yok şimdi kesip biçmek gerekecek yaw, salla gitsin yakında zaten baya uzun biş verecem [I:)]

2004-11-08 22:48:43