etkileşim

etkileşim

MaX_MeN

selam arkadaşlar, max dünyasına kendi isteğimle girdim ama zorunlu olarak yapmam gereken bir animasyon (simülasyonda diyebiliriz) var. Olayı şööle anlatayım; abkant preste alt kalıbın açılı yüzeyine göre üst kalıp aradaki sac malzemeyi sıkıştırıp bükecek. Morpher modifieri kullanarak sacın dönüşümlerini yapıyorum ama sorun şurda sac malzeme benim kalıp yüzeylerine hiç kulak asmıyor. Kafasına göre animasyonun bazı karelerinde kalıp yüzeylerinin içerisine girip çıktığı oluyor. Alt kalıbın sacın altında kalan mesnet noktaları ve üst kalıbın bükümü yapan uç kısmını sacın dönüşümüne zor ayak uydurtuyorum.
Bu sorunu giderebileceğim bir yol var mı? Yani kalıp yüzeylerinin ve sac malzemenin yüzeylerinin birbirinden etkilenmesini istiyorum. Sanki gerçek nesler gibi birbirlerine çarpma hisini nasıl verebilirim. Bana yardımcı olursanız bahtiyar olurum.[x:)]

2004-11-14 00:21:22

Re:etkileşim

drekon

bir mesh cisminin deformer olarak kullanılması. ve birbiri içine kesinlikle geçmeyen mesh yapıları. bunu yapan bir plugin varmı yoksa fake mi yapacaz.

benim de merak ettiğim bir konu ... ama bununla ilgili esaslı bir teknik görmedim.

biraz düşünmek lazım.

Acaba Softimage veya Mayada varmı böyle bişi. ??

2004-11-02 18:34:32

Re:etkileşim

Phobos

dinamkil olarak Max de çözümü zor görünüyor, ama Maya da galiba bunun çözümü sorun deil,
Maya dan hiç anlamam ama bi tanıtım videosu ya da sample Scene dosyasından bahsedeyim (ne olduğunu bilmiyorum) :
Bi adam (karakter, bildiğimiz Boneslarla felan) duvarın karşısına geçmiş duvara yumruk atıyor, ve vurduğu yerler içeri göçüyor, hem de problemsiz, aynı adam sonra bir zeminde koşuyor, ve bastığı yerler tam ayak izi şeklinde göçüyordu.

2004-11-02 21:37:14

Re:etkileşim

kazmamurat

eheheh, şu örneği "object deformer" adlı ücretsiz bi plugin le aşırı kolay bi şekilde yapabiliyoruz max te.. peter watje nin kullanışlı pluginlerinden biri olup biraz kurcalandığı ve max in imkanlarıyla da birleştirildiğinde bununla baya bi şey yapılabileceğini de görebiliyoruz.. eheheh... www.maxplugins.de ye bi bakıp "object deformer" diye aratırsanız karşınıza çıkacaktır..

2004-11-03 09:39:02

Re:etkileşim

MaX_MeN

eywallah arkadaslar, bu işin içinden nasıl çıkacağımı bilmiyorum, durum benim açımdan gerçekten vahim, ama birazda kendim kaşındım galiba, sınıfta herkes ödevini auto cad ten alırken bende ortaya atlayıp nasibimi aldım, animasyon senin neyine yap paşalar gibi modellemeni kalıpmı çizeceksin makinamı çizeceksin ne çizeceksen çiz, sağolun beyler bu konuya bir çözüm bulabilirsem sizlerle paylaşmaya hazırım...[G8]

2004-11-05 18:18:47

Re:etkileşim

tcay

olayı şöyle yönlendirebilirsin kalıp dişi ve erkek iki parçanın birbirlerini tamamlıyarak elde edilen ürün ha şimdi olay şu sen erkek kalıbı üste aldın dişi kalıp altta sabit ve dişi kalıpın üzerinde bir saç parçası ilk olarak bunların birbirine presteki gibi animasyon ver sonra sahneye bir ring body koy dişi ve erkek kalıbı tanıtır tanıttıktan sonra kalıpların yoğunluğunu ve hareketlerini propertisten reactor propertisinden tabi gerçi burda gerçekçi sonuç almak için kalıp nesnelerinin yoğunluğu tutuldukları ısıl işlem sertliği gibi mekaniksel değerlerinin iyi bilinmesi gerekli diyelim bunları yaptın olay şimdi saçta orda olay biraz zor şu an sağlıklı bişey söyleyemiyeceğim çünkü soruyu yeni gördüm bi denemem lazım ama burdada sahneye ya soft bady yada cloth koy saçı seç soft badye sokacaksan ona bi soft bady uygula ve sahneye koyduğun soft badye tanıtır saçı saçın esneklik yani elastik değerlerini yine yoğunluğunu tanıtır ve sümüle et bir istediğin sonuca yakın bişeyler almalısın olmadımı bide soft yerine saçı cloth a sok clothta mutlaka olmalı ama şu var clothtada bir kumaş hareketi gibi olur büyük ihtimale clothun yoğunluğunu arttır bu olaylar tabiki bi kalıp iniş çıkışı için ama devamlı bu hareketi yapmak için veya kalıp malı çıkarıyor o mal kasaya giriyor kalıba yeni mal geliyor bu animasyon ise tam bir sabır işi erinmeyip bolbol uğraşmak lazım ama duyduğuma göre catia bu makinesel animasyonları çok iyi yapıyor bide mekanik programı olduğu için senin sonuca yakın bişeyler verir ama buda uzun iş

2004-11-06 12:54:40

Re:etkileşim

MaX_MeN

Teşekkür ederim Tuncay, tavsiyelerini değerlendireceğim,benim için gerçeğe yakın bir sonuç yeterli, çok fazla profesyonel bir çalışma için zaten max programı şeçmek yanlış olurdu, onun yerine dediğin gibi catia gibi bir program bana tam sonucu istediğim simülasyonu verebilir, amacım max ile de bir şeyleri başarabilmek neler yapılabileceğini görebilmek program hakkında bir fikir sahibi olabilmek,,,

2004-11-12 22:46:14

Re:etkileşim

Pulsar

Arkadaş sadece max 7 de var der iken, sakın max sürümleri içinde 7 diyor almasın?6 da filan yok manasında hani...

2004-11-13 21:56:55

Re:etkileşim

emreşan

olabilir. bazı programların tanıtımlarında ilk defa sadece bizde diye söylendiğine inanmayın. Character studio ile ün yapmış olan max ın her türlü imkanına eşdeğer nitelikte character toollarına sahip mesela XSI. Ama bu bi özellik deil adam bunu tanıtma ihtiyacı duymuyor. Keza 3-4 3d programın tüm özelliklerini ncelediğimden ben bu maceralara kanmıyoum. O sebepten her duyduğunuza inanmaın. Özellikle zenginin malı züğürtün çenesini yorarmış misali hayatınızda hiç gimediğiniz menüler hakkında "onda varmış bunda varmış" diye övünmeyin. Character studio studio dediler hala biçok hatası ve önemli kıstas varki onu aşmadıkları sürece isterlese yapay zekalı karaker yapsınlar. Bu tür detaylar göz önüne serildiğinde birazdaha dikkatli değerlendirmek gerekiyor. O program iyi bu program iyi demek istemiyoum. ama her biinin birbirine olan üstünlükleri die anlattıkları şeyler gerçekten öyle olmuyo. herkese iyi çalışmalar.

2004-11-13 22:02:56

Re:etkileşim

emreşan

benim şiir ödülüm var. ama yinede anlamadım durumu.

2004-11-14 00:18:22