alpha channel

alpha channel

ekomist

Selamlar, alpha channel hakkında biraz bilgi verebilecek yada adres gösterecek arkadas var mı?
render sırasında targa olarak aldıgımızda verebildigimiz alpha channeli baska bir goruntu ile birleştirilirken nasıl kullanılır?

2004-10-30 21:43:28

Re:alpha channel

Gelroth

Biliyorum tek başınasın ama bi arama motoru yap küçükcene be drekon yokmu hazır scriptler öyle ?

2004-10-29 20:36:34

Re:alpha channel

drekon

arama motoru mu ?

forum için mi ?

2004-10-29 21:45:05

alpha channel

Byteman3D

Alpha, resimleri oluşturan kırmızı yeşil ve mavi renk kanalları gibi resimle birlikte saklanan ve siyahtan beyaza doğru 255 farklı gri tonundan oluşan bir diğer kanaldır.

Alpha nın amacı görüntülerin üstüste montajlanması gereken durumlarda hatasız bir maskeleme sağlamaktır.
Alpha bilgisinden anlayan ve bu bilgiyi kullanan programlar, alpha kanalındaki siyah piksellerin arkasını göstermesini, beyazların ise resmin renklerini göstermesini sağlarken, gri tonları ölçüsünde de iki resmin birbirine karışmasını sağlarlar.

Eğer Maxta bir sahneyi render edip alpha kanalına baktıysan, sahnedeki fonun siyah, geçirgen olmayan modellerin beyaz cam gibi geçirgen malzemelerin de gri tonlarında olduğunu görürsün.

Premiere gibi bir montaj programında ana video satırına bir fon resmi koyup, üzerindeki alpha bilgisini anlayan birleştirme kanalına da alphalı tga resmini koyarsan, program otomatik olarak alpha bilgisini anlayacak ve fona videonu yerleştirirken, üzerine de mükemmel olarak montajlanmış biçimde modellerini yerleştirecektir. Bu tabi premiere proda otomatik - eski sürümlerde ise superimposition track denen birleştirme kanalındaki TGA resmine sağ tuşla tıklayıp çıkan menüden geçirgenlik bilgisini nereden alacağını söylemen gerekiyor. Muhtemelen video options gibi bir alt menü içerisindeki Transparency başlığından yapılıyordu.

Transparency komutuna tıklamakla ikinci bir pencere çıkacak ve sağ üst köşede geçirgenlik kaynağını seçebileceğiniz bir seçim kutusundan istediğin geçirgenlik tipini seçeceksiniz. Listedeki alpha channel, black alpha matte ve white alpha matte seçimleri, montajlarken resminizin alpha kanalının kullanılmasını sağlıyor.
(Bunların yanında resmin ışık şiddetine göre ya da belli bir renk tonuna göre birleştirme yapan komutlar da var.)

Tabi bütün bu white alpha matte black alpha matte ve alpha channel ne? Alphanın üç seçeneği bulunması işin biraz detayı,
ama önemli; kısaca şöyle izah edeyim :

Alpha resminin montajda doğru etki vermesi için fon resminin pikselleriyle çarpma işlemine tabi tutulması gerekiyor. Ancak istenirse maxtan render alırken alphayı çarpması yapılmış olarak saklamak da mümkün.
(Bunu dosya kaydederken dosya türünü seçtiğimiz diyalog kutusundan TGA seçip OK tuşuna basmamızla karşımıza çıkan penceredeki Premultiplied Apha seçeneği ile yapıyoruz. Ayarı tekrar değiştirmek istediğimizde gene o penceredeki setup düğmesini kullanıyoruz.)

Premultiplied alpha işaretlendiyse, alpha bilgisi sahnemizdeki fon resminin pikselleriyle çarpılmış olarak saklanıyor.

İşte premieredeki alpha channel seçeneğini, premultiplied alpha yapmadıysak kullanıyoruz.
Şayet Premultiplied alpha yı işaretlediysek yani alphanın çarpmasını yaptırıp sakladıysak, bu durumda Maxtaki fon rengimiz önem kazanıyor.
Max ta fonumuz beyazsa white alpha matte, siyahsa da black alpha matte kullanıyoruz.
Yanlış bir seçimde birleşimin kenarlarında pislikler görüneceğinden ne seçtiğimize dikkat etmemiz gerekiyor.
Bu şunu da beraberinde getiriyor:

Şayet fonu sonradan eklemeyi düşünüyorsak render esnasında fonda bir farklı resim olmamasına dikkat ediyoruz, aksi taktirde fondaki resme göre çarpımı yapılan alpha resmi başka fonda diğer resmin izlerini gösteriyor. Siyah ya da beyaz kullanmak en mantıklısı.

Premiere deki üç seçeneğin nedeni bu. Tabi daha ciddi bir birleştirme yazılımı olan combustion a baktığımızda, çarpma yapılmış olan fon rengini premultiply color adıyla seçmemiz de mümkün. Yani combustion a "Max ta fonum şu mavi idi, onunla premultiply yaptım zaten" diyorsun.
O da montajı sağlam yapıyor. Gene yanlış bir ayar; mesela farklı bir ton ya da premultiply kullanılmış resme kullanılmamış demek (ya da tersi) birleşim kenarlarının tırtıklı ve bozuk olmasına yolaçıyor.

Max ta alpha kanalını feci derecede iyi kullanan bi program.
Alphalı bir TGA dosyasını bi malzeme üzerine map olarak atadığında resmin alpha kanalına göre, malzeme rengiyle birleştirildiğini görüyorsun. Malzeme üzerine etiket bu şekilde yapılabilir.
Aynı şekilde mix map kaplama tipini kullanarak iki resmi alphalarına göre birleştirip kaplaman da mümkün.
Max da geçirgenlik ayarlarını kaplanan resmin ayarlarının yapıldığı bitmap parameters bölümünden yapıyorsun.

Kolay gelsin

2004-10-29 22:21:20

Re:alpha channel

halloween

[url]http://www.dummies.com/WileyCDA/DummiesArticle/id-1616.html[/url]

2004-10-29 22:26:48

Re:alpha channel

ekomist

cevap veren herkese teşekkürler.özellikle byteman, kendine hayran ettin walla.aynen kopyaladım yazını. saol tekrardan.

2004-10-30 12:52:07

Estağfirullah

Byteman3D

O senin teveccühün Ekomist kardeşim. Eksik olma

2004-10-30 21:43:28