sahnedeki çokça kıyafet,ayakkabı vs.yi bloklayıp boyut küçültmek? - sayfa: 2

Cvp

ETezer

Giysiyi plane opacity olarak sararsın, Topuklu ayakkabıyı low poly 5 dakkada yaparsın. Sanırım hazır nesneler kullanmışsın. Hazır nesnelerin low hallerini bul.
Bu arada özel olarak çalıştırmadıysan Mental Ray aktif olmayabilir. Diğer bi konu Bi yatak odası 10 Mb! Bu çok büyük bi rakam. 116 Bin nesneden oluşan(yüzeyleri siz düşünün) Komple bir Site 23 Mb oldu diye üzüldüğüm olmuştur. Acilen optimize diye araştırma yapın bence...Ama en basitinden pasif nesneler kullanmaya başlayın.
Tüm arkadaşlara bir örnek vereyim mesela. Uzun bir cümle yazın Shape/text´den. Buna Bevel vermeye kalkın. :) Kilitlenme olasılığı çok yüksektir Maxin. Şimdi Max´i tekrar çalıştırdıktan sonra ( :) ) aynı cümleyi ayrı ayrı nesneler halinde yazın hepsine de bevel verseniz, Max, "Bana mısın" demez ... Tuhaf mı? Hayır, Max´in ve 3D programların çalışma mantığını anlatmak için güzel bi örnek sadece...
Saygılarımla,

2010-02-26 02:09:19

Re:Cvp

xsekox

[quote=53846] Yazan: Silent Assassin

Serkan Bey,ben o orijinal objeyi sahnede tutma işini yapıyorum vray de çünkü materyal kayboluyor,proxy e çevirince.

Valla vray yavaş,ben sevmiyorum,final render ı tek geçerim ama XD[/quote]

Ben genelde proxy yapmadan tek nesneye çevirdiğimden matlib olarak kaydediyorum kaplamayı sonra uygulayınca sorun çıkmıyor.Malum bir ağaç 500.000 poly olunca sahnede tutmak mantıksız gelio doğal olarak.

2010-02-26 11:58:40

Cvp

Erkan

boyut küçültmek mi?
proxy mi?
işte proxy ile ilgili küçük çözümüm.
materyalinide uyguluyor bu scriptim.
kısaca saneyi proxye çeviriyor.

[quote=53863] Yazan: Erkan

[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/MentalRayProxy.zip[/url]

sahnendeki proxsye çevirmek istediğin objeleri seç
file/save selected yap
yeni kaydettiğin dosyayı aç
yolladığım zip dosyasındaki MentalRayProxy.mse dosyasını maxin üzerine sürükle bırak
krşına gelen pencereden proxy dosyalarını kaydedeceğin yeri göster
açık olan max dosyasındaki herşeyi proxye çevirir

dikkat edeceğin bunu save selected yaptığın dosyana uygula
sebebi dosyandaki tüm groupları ungroup yapar ve render presetini siler.
ondan sonra dosyanda proxye çevirebildiği herşeyi proxye çevirir
çevirme işlemi bitince dosyayı kaydet tekrar modellemeyaptığın dosyana merge yap

bundan basitini bulamazsın
kolay gelsin[/quote]

2010-02-26 13:45:47