Esnek kemikler

Esnek kemikler

mollagurani

http://www.daniel3d.com/pepe-school-land/misc/freemodels/IK_joe.zip

örnek modeldeki gibi bir noktaya kadar esneyen ve sonrasında boyut sabitlenen ve aynı zamanda ik controller ile yönetilebilen esnek kemikler yapmaya çalışıyorum.

örnek float script kullanılarak yapılmış. herşeyi harfiyen tekrar yapmama rağmen kemikler esnemiyor :)

custom attiributes kısmında sanırım hata yapıyorum.



bu işin mantığı nedir? önerebileceğiniz başka bir yöntem var mı?

2010-02-02 15:26:57

Cvp

Jonathan

ben maya kullaniyorum ,maxle uzun yillar hasir nesir olmus birisi olarak sana sunu diyebilirim zaten sen kendin tahmininde nerde yanlis yaptigini yazmissin!? Isin mantigi, yazdigin code u, ya da wire parameters ya da her neyse bir virgulu bile yanlis gecmemek, ayrica custom attribultes de ne hata yapmis olabilirsin ki? Float scrpit penceresinde kod yaziyorsun ok orda hata yapma ihtimalin olabilir ki orda direk cevabini aliyorsun, custom att. de ne hata yaptigini dusunyorsun? Cunku kullanimi cok karisik olan bir arayuzu yok, eger bu konuda biraz bilgi verebilirsen belki yardimci olabilirim

bir iki ekran goruntusu de paylasabilirsen daha saglikli bir sonuc cikabilir

2010-02-02 14:23:16

Cvp

mollagurani

[imghttp://img710.imageshack.us/img710/1457/3dsstretch.jpg][/img]

bacak ve baldır kısmının esnemesi gerekiyor fakat kaskatı ve bircm bile esnemiyorlar. ben kodu azbuçuk anladım fakat custom attiributes´in işlevini tam olarak çözemedim.

kalca´ya parameter editors ten iki tane custom attiribute ekledik tamam güzel ama neden?

2010-02-02 15:26:57

Cvp

Jonathan

custom att. demek ,sen istedigin sekilde o ayara istedigin ozelligi baglayabilmen demek. Soyle dusun bir bacak rigledin dizi dondurmek istiyorsun, her seferinde IK handle daki ayara gidip dondurmek zahmetli olur, bunun birden fazla yolu kisayolu var bunlardan biride custom att. eklemek boylece hizli sekilde ulasabilirsin, Custom att. un baska bir atraksiyonu da yotur, kendi kisayolunu oulsturarak istedigin sekilde kullanmak.Bu baglamayi reaction manager ya da wire parameters kismindan yaprsin, iki sisteminde duruma gore farkli cevaplari vardir. Yukaridaki ornek wire parameters icindir.

Bir diger ornek te custom att. ile reaction manager icin, ornegin bir el rigin var ve her parmagi teker teker anime etmek zor, pose lar vererk halledebilirsin 3 adet custom.att haziraldigini varsay
1:el acik
2:isaret ediyor
3:el kapali

her biri icin reaction managerden gerekli key ayarlarini hazirladin mi ,elinde 3 adet cok guclu poz olacak ve bir daha el hareketlerini dusunmeyeceksin.
bunun gibi yararlri var

senin calistigin konu ,tutorial hakkinda bilgim yok, esneyen kemikte hic maxte denemedim (pekde denemek istemezdim kisisel olarak:) ) , ama eger custom att. eklediysen bunun nedeni kisayoldan olusacak animeye ulasmandir(ornegin esnemenin en ucnoktasi,en siskin nokta gibi) aklima gelen bu, tam projeni gormeden ve sonucu tam ne istedigini bilmeden cevap vermem zor

kolay gelsin

2010-02-04 13:40:26

Cvp

Jonathan

aklima simdi geldi, kemik ayarlarina bak(bone tools) orda scale kalmis olabilir `strecth` i secersen belki sorunun cozulebilir...

bir not daha : , gonderdigin resime baktim, fakat code unda custom att. lere atama yapmissin ve custom att. lar ayarli degilse (dogru wire baglantilarini yapmamissan ya da yaptigin wire baglantilari degerleri cok dusun olabiliyor)wire icin su an net hatirlamamakla beraber bir iki kod ornegin *2 dediginde 2 kat etki verir /2 dediginde 2 kat yavas gibi, bu hususlara da dikkat etmeni tavsiye ederim.
Custom Att. lere atama yaptigin icin kode da su anda Custom Att ler kontrol edecektir, bu yuzden kaskati duruyorlar, Custom Att. sorununu halletmen gerekli(dogru wire ayarlarini yaptigina emin ol ve degerlerin uygunlugundan emin ol)

umarim karisik anlatmamisimdir, fakat konu genis ve biraz da spesifik bir durum , terminolojiye hakim oldugunu var sayarak elimden geldigince anlatmaya calistim

kolay gelsin

2010-02-04 13:43:34