max te ampul yapma

max te ampul yapma

alpgonzales

ben şunu sorucam

maxte ampulu modelledik yada florasanı falan neyse yada bazı iş yerlerinin etrafında ışıklı boru oluyo hepimiz biliyoruzdur bunları.

işte benim söylemek istediğim şşey kısaca bu

modelin ışık saçmasını nasıl sağlarız

2010-01-30 16:11:49

Cvp

kırklar

helpers atmaosferik aparatlardan box sphere cilindir gizmo ekleyip ona da fire efekt eklediin de olur.fire efektin rengini ampulun rengine ayarlaman gerek.....

2010-01-30 18:42:31

Cvp

alpgonzales

peki
başka bi nesnenin ışık saçmasını nasıl sağlayabiliriz

2010-01-30 18:45:07

Cvp

Silent Assassin

Self illumunation kullanabilirsiniz,sadece diffuse ve si kısmı aynı renkte olsun,ışığın şiddetini artırmak için si nin altındaki level i artırın mesela orijinal olan değer 100 iken 1500 yapın,yanlış olmasın ama sanırım objenize sağ tıklayıp properties den self gi yı açmanız gerekiyor ama açmadan da çalışıyor.Final render kullanıyorsanız eğer fr-obj light işinizi görür.Umarım faydalı olur.

2010-01-31 02:33:23

Cvp

ETezer

Vray´de vray light malzemesi kullan... Bunun benzeri bi konu vardı sanırım Forumda...Arattırıp detaylara bakabilirsiniz...
Saygılarımla,

2010-01-31 11:04:07

Cvp

mokambo

objenin ışık saçmasını default ayarlar ile yapabilmek için
Radiosity kullanmalısınız..

yapılışını yazarak anlatmaya çalısayım..

material editorde boş bir slot seçin..

Blinn Basic parameters bölümünde, self iilumination kısmında ki color yanındaki boş kutucugu işaretli hale getirin.

sagındaki renk siyah olacaktır, bu rengi ışık kaynagınızın olmasını istediginiz renk haline getirin.

sonra, az üstte standart yazınıa tıklayın açılan pencerede en üstte
"advanced ligting override "da tıklayın..

açılan küçük pencereye keep old ile başlayan işaretli iken ok leyin...
bunun sebebi, eski materialimizi koruyarak devam etmektir , üstteki discard işaretlenirse eski materalimizi yok edecktir.

kepp old Materail as sub-materail"da iken ok leyin..

burada special effects kısmında ki luminance scale degeri ısık kaynagımız halindeki malzememizin şiddetini verecektir.

ortalama olarak 500 gibi bir deger girin sonra istedigmiz dogrultusunda şiddeti 2000-3000-800 gibi ayarlayabilirsiniz.. bu sizin sahnenize baglıdır.

şimdi bu aşamaya kadar malzememizi hazırladık..

ama bunu modele attıgınız zaman çalışmayacaktır. çünkü işin içine ışık kaynagı olmuş olan malzeme girdiginde ışıgın yayılma ve sıçrama gibi illumination degerlerinin hesaplanması gerekir.
şimdi bunu yapalım...

ama önce anlattıgım gibi bir test sahnesi hazırlayın..

box ile basitce zemin ve iki duvar olacak bir köse hazırlayın..
box malzememize beyaz malzeme atayın. ısık kaynagı haline gelmesini istedigimiz modelimize de hazırladıgımız malzemeyi atayın.
----------------------------------------------------------
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/q27sHinj9.jpg[/img]

-------------------------------------------------------

ben rengi sarı, modelide küre seçtim..

artık radiosity uygulamasına başlayabiliriz..

üstte rendering menüsünden, Advanced lighting kısmına girin ve buradan radiosity" yi seçin..

process kısmında ki iniitial Quality adı üstünde kaliteyi etkiler ama render süresini de etkiler... uzatır yani.. ee malum güzel sonuçlar güzel süreler ister. :)

deger 85 te kalsın gerekmedikce öyle kalsın. buda size, bilgisayarınıza ve sahnenize baglıdır.

Altta rendering parameters kısmını acın, yazının üzerine tıklamanız yeterli. açılan yeni listede,
Regather indirect illumination kısmına kutucugu işaretleyin. artık ısık kaynagımızın ısık yayılma ve yansıma olayını açmış bulunuyoruz.
64 ve 2,5 degerleri kaliteyi etkilerler. yani degerler arttıkca kalite de artar fakar render süresine dikkat...

şu aşamada render alınca hiç bir şey olmaz, çünkü ayarladık ama hesaplattırmadık...

şimdi hesaplattıralım.
paneli üstte kaydırın yani hani 85 degeri vardı, onu görün... hemen üstünde start vardır.. sahnenizi resimdeki gibi hazırladıysanız starta basınca hesaplama baslar. bu hesap süreside sahne ve ayarlarınıza baglı olarak süresi degişir.

hesaplama yapınca ekrandaki perspektif ekranında ki görüntü kararacaktır. bu hesabın yapıldıgını gösterir. yani max"in default ısıgı kaldırılmış ve
modelimize verdigimiz malzeme ışık olarak etki etmeye başlamıştır.
--------------------------------------------------------
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/RCx1iCEg6.jpg[/img]


--------------------------------------------------------

şimdi render edin.. eger lekeler görüyorsanız, bunlar ısık kaynagının yaydıgı ışık fotonlarıdır.64 ve 2,5 degerleri ile bu düzelir.

start butonu hesaptan sonra continue o halini alır herhangi bir degişiklikten sonra tekrar devam edebilir yada reset"e tıklayıp baştan start yapabilirsiiniz.

radiosity kullandıgınız bir sahnenizde baska modeller için test renderi yapmanız gerekirse readiosty yazısının sagındaki active işaretini kaldırırsanız devre dışı kalır zaman kazanırsınız..

aynı sahnede istediginiz kadar farklı ısık malzemesi kullanabilirsinz fakat render süresine dikkat :)

dikkat ettiyseniz öndeki mini duvar nesnesinin gölgesi var, yani bu ısık kaynagı olan modellerimiz, gölgesi olan ışık kaynağıdır. gölgesini bir yerden açmamıza gerek yoktur.
--------------------------------------------------------
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/kXIHXbakN.jpg[/img]

----------------------------------------------------------

son olarak bu ışık kaynagı tam anlamı ile neon lamba efekti verir..bildigimiz ampulda olur...

sanırım sorunuz buydu..

saygılarımla..

2010-01-31 13:56:21

Cvp Gökhan Garip´e

sahinbey

İşte harika bir anlatım daha benim gibi amele bile yaptı.
Bu bilenen max la yapılan bir çalışma tabbi.
İki sorum olacak musadenle
V-ray veya başka pluginlerde başka yolmu izlenir.bunlar Şimdi bende yok
sahnedeki küreyi kopyalayınca renderde öbürü parlamıyor.
iki tane yapmam gerekir se iki slot u ayrı ayrımı yapmalıyım
Pfoolow a atarsam orda yol alırmı.
bu ders bana herhalde daha fazla yaradı.
ÇoK Çok teşekkür ederim. Bu organizasyonu Malzeme gibi maşzeme kitaplığına kaydetsek ikinci bir çalışmada render ayarlarını tekrarlamakmı lazım

2010-01-31 19:50:27

Cvp

kunth

Şahin,

V-Ray için başka yol izlenir, default render motoru için başka.

V-Ray için vray ile birlikte gelip sisteme kurulan özel bir material vardır V-Ray Light Material isimli. Bu material esas olarak ampul kaplamakta kullanmak üzere geliştirilmiştir. Bazen ışıklandırma amaçlı da kullanılabilir.

Kullanımı :

Vray render motorunu aktifleştirin, Material Editörü açın (M), boş bir slot seçin, default yazan material türü butonuna tıklayarak listeden VrayLightMaterial seçin.

Zaten çok az parametresi vardır. (Renk, Çarpan, Map)

Malzemeyi sahnede ampul olmasını istediğiniz nesnenin üzerine atın. Normal sahne render ayarınızı yapıp render ettiğinizde sahnedeki bu obje ampul gibi ışık yaymaya başlayacaktır.

Bu arada şunu eklemeden geçmek istemiyorum ;

Bir çok arkadaş yanılıp, bu material ile ışık yapmaya çalışır. Bence bu yanlıştır. Işık Vraylight, spotlight, omni gibi ışık nesneleri ile yapılmalıdır. VrayLightMaterial ise ampul kaplamak içindir.

2010-02-01 10:20:40

Cvp:Mesut Cemil´e

sahinbey

Teşekkür ederim. Çalışacağım.Ama demo V-ray 2008 var ´2009 da açılmıyor.versiyonları eşitledikten sonra tabi.Yani ampulu bu yolla yapıp.Sahne ışıklarını ampule göre uyarlayıp.ampul aydılatıyormuş.kandıracaz anladığım kadarı ile.
2- sorum olacak musadenle lambayı yaptıktan ve render sonucu istediğimizi aldığımıza kanaat getirince.Kopyalayıp coğaltınca yalnız lamba kopyalanıyor diğerlerini tekrar danmı kurmak lazım.Benmi yapamadım?
bu ampulu Pfollow va atayım animasyomn olmazmı bunu deneyeceğim Şimdi

Soru cevaplarıma ulaştım her iki durumdada tekrar kurunca
Netice alınıyor

2010-02-01 17:50:06

Cvp

sinankul

Mokambo ve mesuta paylaşımları için teşekkürler...

2010-02-03 00:23:47