bir sahne ve 36 saat render!!!

bir sahne ve 36 saat render!!!

Çaylak

birtrafik lambasi ve biryol birde duvar birde agac var birde gokyuzu:) sadece trafik lambasinda refract-reflect var ve bunu hesaplarken 1050 kare yi 36 saatterender etti sizce normal mi? Minimize daha nasil edebilriim?

sistem: AMD 2500 - 128mb ekran karti - asus anakart - 1GB DDR 400Mhz RAM

teşekkürler...

2004-09-29 01:59:02

Re:bir sahne ve 36 saat render!!!

iceman

Işık türü , Advanced lighting kullanıp kullanmadığın , Force2sided açık olup olmadığı, bump map kullanıp kullanmadığın, face sayısı ve renderer gibi bilgileri verirsen daha iyi olur. Eğer mümkünse sahnenden bi resim koyarsan çok daha iyi olur.

2004-09-28 02:41:16

Re:bir sahne ve 36 saat render!!!

PoYRaZ

bu Force2sided ne işe yarıyo. bilen war mı? [:)]

2004-09-28 12:34:48

Re:bir sahne ve 36 saat render!!!

maxemin

ABICIM SOYLEDIGIM BILGISAYARLA ANIMASYONU YAPARKEN HER HANGI TUTULMA OLDUMU... BI DE SEN 36 SAAT BILGISAYARI ACIKMI TUTDUN ????? EMAILIME CEVAB YAZIRSAN SEVINIRIM. MAXEMIN@BAKU.AZ AZERBAYCANDANIM. BOYLE SHEYLERE MERAKLIYIMDIR... BASHARILAR... ANIMASYONU INTERNETE VERIRSEN IZLERDIK...

2004-09-28 12:45:08

Re:bir sahne ve 36 saat render!!!

Çaylak

75500 civarı face var , Sunlight ve 3 adet omni bir adet spot light var
Sahnede: Duvar(Bump kaplama dhil
Yol: sadece asfalt bölümünde bump var
bir ağaç 3ds maxtekilerden
Trafik lambası: detaylı ve reflect-refract var

hala render alıyor şu an saat 13 sabah 9 da 900üncü karedeydi sanırım bitmiştir veya eve gittiğimde bitecek.

Render default render ancak antialasing hatırlamıyorumama özel seçtim area değil...

2sided işaretli değil NOT: 2 sided eğer sahnende cam bardak gibi geçirgen nesneler varsa bunlara 2 sided dememişsen material editörden ve render da işaretlersen sahnedeki her şeyi 2 taraflı renderlar. Max normalde tek taraflı render senin gördüğün alanı renderlar.

Adv. Lighting işaretliydi ama herhangi bir light trace gibi bir şey açık değil sadece bir sun light var.


Bir soru: Lambadaki tüm relectleri filan kaldırdım sahnede hiçbiri işaretli değil ama render ederken bunuda yine hesaplıyor nasıl iptal edebilirim Reytrace(render motorundaki) oradan mi kapatmaliyim?

şu an okuldayim ama eve gidince bir kare koyarimda buraya nasil gonderecegim fotoyu çükü galeriye istemiyorum...ou yanıtlarsanız sevinirim

2004-09-28 13:18:08

Re:bir sahne ve 36 saat render!!!

Çaylak

Azerbeycan lı arkadaşa mail attım ama gitmedi buraya yazıyorum

2004-09-28 13:50:13

Re:Re:bir sahne ve 36 saat render!!!

felidae

[quote=5320]bu Force2sided ne işe yarıyo. bilen war mı? [:)][/quote]
şu işe yarıyor ki,objenin tam dolu olduğunda görmeyeceğin arka yğüzlerini de hesaplıyor.arka yüz malzemeniz opak ise objenin daha doğru görünmesi ve gölgelendirilmesi için gerekli.ama objeler dolu kütleler ise force2sided adı üstünde x2 render süresi demek ve gereksiz.renderden tüm objalere bu özelliği atayabilirsiniz daha doğrusu sahnenin öyle hesaplanmasını sağlarsınz ama bence çok gereksiz.onun yerine ışık geçiren malzemelerin material özelliğine atarsanız zaman kaybından kurtulursunuz.

kolay gele..

2004-09-28 13:54:51

Re:bir sahne ve 36 saat render!!!

xLess

Not: force2sided demen x2 render süresi demek değildir.görünmeyen kısımların raytrace hesapları ya da bump gibi channel destekleri hesaplanmaz.örneğin bir kutu çizdiniz.6 değilde diyelimki 24 polygondan oluşsun.bir düzlemdeki 4 polygondan tekini sildiniz.şimdide ordan bir render aldınız.eğer malzemede 2sided özelliğini kullanmadıysanız içinde yüzey yerine arka plan görünür yani ışığı yansıtmaz,gölge almaz,yüzdeyüzşeffaf olur.

2004-09-28 19:00:35

Re:bir sahne ve 36 saat render!!!

mengler

hangi çözünürlülük...?????

ölümcül ayrıntıyı unutmuşsun iceman...

2004-09-28 21:32:38

Re:bir sahne ve 36 saat render!!!

Çaylak

uuu hakkatten çözünürlüğü yazmamışız pardon ya

720*576 sizce normal mi?

hoş bitti artık...

2004-09-28 23:04:47