3ds max texture deki çakıl taşlarını gerçekçi hale nasıl getirebilirim?

3ds max texture deki çakıl taşlarını gerçekçi hale nasıl getirebilirim?

crazysoa

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/LS42eCWds.jpg[/img]



Düze bir zemine uygulama yaptığımda görüntüde istediğim netliği sağlayamıyorum. Yardımcı olabilecek arkadaşlarıma şimdiden teşekkürederim.

2010-01-29 12:01:18

Cvp

karamelo

Resimdekiler çakıl taşından çok konya şekerine benziyor :p

Derdinin çözümü 2-3 farklı şekilde olabilir,
1-Kullandığın dokuyu resim düzenleme programında seamless hale getirip (malzemenin kaplandığı yüzeylerde aynı resmin tekrar ettiği belli olmaması için), bu dokudan displacement dokusu(haritası) sağlayıp kullandığın render motoruna göre çeşitli ayarları yapmak(displacement haritasını tanıtmak gibi).

2-Malzeme şeklinde yapmak yerine particle muhabbetlerini kullanarak.

3-Düz mantık bir şekilde modelleyerek.

Max bilmediğim için şurdan gir şöyle yap diyemiyecem ama genel mantık böyle diye biliyorum.

Sevgiler, saygılar.

2010-01-29 13:03:55

Cvp

romantik_hayat

Arkadaşım; Öncelikle güzel bir çakıl taşı resmi alıyoruz. Bunu v ray metarial de diffuse kanalına atıyoruz. Yerleşimini düzgün yaptıktan sonra. photoshop u açıyoruz, kullandığımız resmimizi image - mode - grayscale yapıyoruz. Resim üzerindeki siyah noktalar kabartma yaptığımızda bozulma yapmasın diye, filter blur dan blur yapıyoruz. Bu yaptığımız resmi tiling değerleri diffuse kanalı ile aynı olmak şartıyla, displace bölümüne atıyoruz. Değeri muhtemelen 20 yeterli gelecektir. Sonuç çok güzel bir çakıl görüntüsü. Hadi kolay gelsin...

2010-01-30 23:26:06