Birbirine referans objeler ? - sayfa: 2

Cvp

ETezer

Bakıyorum da, üzerinize düşen "bilgiyi geliştirerek yeni nesillere aktarma" olayına sağlam girmişsiniz Şahin Bey! :)

Sevgili S-NR, istediğin olayı hem Mustafa beyin anlatığı şekilde hem de Şahin beyin anlattığı şekilde yapabilirsin. Mustafa bey biraz daha ileri seviyede olaya girmiş. Sanırım Şahin bey´in methodu sana daha uygun. PF source oldukça yeteneklidir, ama biraz program akış mantığı bilgisi de gerektirir. Parçacık Sistemleri oluştururken çalışma serbestliği tanır. Scatter ise basit bir mantıkta çalışır. Ama en ileri seviyede örneğin "Crowd" sisteminde bile (mesela Yüzüklerin efendisinde 10.000 Ork ) kullanılacak kadar önemli bir sistemdir. Her iki sistem de, "Animatif" nesneleri destekler. Yani eğer Kaynak olacak "ağacına" basit sallanma hareketi (mesela bend) verirsen, Doğal rüzgarlı bir "Orman" oluşturabilirsin...

Bu aşamada diğer önemli bir konu "Proxy" sistemidir. Kaynak Ağacı "İllaki" opacity ile meydana getirmene gerek yok. Sağlam bir model yapabilir veya internetten hazır model indirip kullanabilirsin. Scatter´ın içinde nesneleri proxy olarak kullanmana izin veren bir sistem (komut menüsün alt taraflarına bi göz at) zaten mevcuttur. Makinen hiç kasılmadan Binlerce ağaç meydana getirebilirsin. Tabii aynı sistemi PF Source da tanıblayabilirsin...
Biraz uzun oldu kusura bakmayın
Saygılarımla

2010-01-28 04:28:25

Ergin Tezer Bey´e

sahinbey

Gene döktürüyorsun hocam.ben hemen pf konuyu çalıştım tabi daha güzel.ama bu kadar acemi arkadaş.menüyü bulamaz ben çok aradım arıyorumda.kolay yolu anlattım.
Bu sitede ustalardan çok şey ögreniyoruz.tabi nankörlük yapmadan bunları aktarmak lazım. karınca kararınca.işin bitince bir cevap bile vermemek.sayagısızlık olur.siteye Katkılarınızdan dolayı tekrar teşekkürler.

2010-01-28 12:38:48

Cvp

eldiven

Arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum.
Mustafa Bey´in yardımı sayesinde ´pf source´ kullanarak projeyi tamamladım.Bu sayede sahne de çok fazla zorlanmamış oldu.Kendisine buradan teşkkürlerimi iletiyorum.

2010-01-28 12:48:30