tri patch ile patch deform

tri patch ile patch deform

ececece

merhaba,
ben mimari bir projenin arazisini ve yollarını ayrı ayrı modelledim. araziyi turn to patch komutuyla patch´ e dönüstürüp yolları da patch deform komutuyla araziye oturtmayı planlıyordum fakat arazi sadece tripatch e dönüstüğünden patch deform komutu çalışmıyor. eğimli yüzeye başka bir objeyi oturtma konusunda internette tutorial bulmaya çalıştım ama fayda etmedi. yardımcı olabilecek var mı acaba???

2010-01-27 00:34:49

Cvp

ETezer

Sayın Ece Eren,
Patch muhteşem bir model türüdür. Polydeki vertexler spline´daki gibi "tangent handle" lara sahiptir. Bu sayede eğrisellik vermek çok rahattır. Ama oldukça fazla tecrübe ister. Normalde tripatch felan sorun olmaz. Ama sanırım kumanda etme konusunda sorun yaşıyorsunuz. Bu arada eğrisellik için illaki patch kullanmak zorunda değilsiniz. Başka yöntemler de olabilir. Eğer sahnenizden ekran capture leri koyarsanız daha fazla yardımımız dokunabilir. Örneğin araziye yol oturma diye bir konu forumda çeşitli şekillerde birden fazla cevaplandı diye hatırlıyorum.
En kötü ihtimalle üst görünüşten düz bir şekilde çizdiğiniz yol şekliniz(spline olarak) ile arazinizi compoundlardaki "sahpemerge" ile birleştirdikten sonra editable poly ´e çevirirseniz, araziniz üzerinde yolun birleştiğini görecek ve seçili bir şekilde sizi beklediğini fark edeceksiniz. Editable poly komut menüsünün "polygon" altnesne kısmında yer alan extrude ile ufak bir miktar artışı ise araziye uyumlu ama verdiğiniz miktar kadar yükselmiş bir yol elde etmenize yarayacaktır.

Not 1: "Belki" aynı komut (shapemerge) patchler için de geçerlidir... :)
Not 2: İlgili komut zinciri mantığı max 2010´a daha fazla geliştirilmiş haliyle "graphite modelling" bölümüne konmuş vaziyette...

Saygılarımla,

2010-01-29 07:18:58