3ds max 2010 - sayfa: 2

Cvp

ETezer

En basitinden Quadify Mesh isimli modifierin hatrı için bile 2010 a geçilebilir :) Yüzeyleri tekrar tanımlayarak dikdörtgenlere dönüştürüyor... Hani şu proboolean daki quadretalize(veya herneyse) aracını alıp modifier haline getirmişler. Diğer taraftan Yüzeyler konusunda oldukça geliştirilmiş(tabi eski versiyonlarına göre) seçim ve işleme özellikleri arttırılımış. Paint özelliği üzerinde çalışıldığı belli oluyor. Displace veya tesselate gibi özellikler Sub object tabanlı işlemler yapmanızı ve/veya yüzey deformasyonları kolaylaştırıyor... vs.vs.vs...

Kısacası Mental Ray harika :) :) :)

Saygılarımla,

2010-01-22 22:01:44

Merhaba

KEMALBUDAK34

Olağanüstü bir farkı yok 2008´den bile. MR geliştirilmiş. En büyük fark o, bir rivayete göre 2009 ve 2010 daki fark MR farkıdır. Ben 3d Max´i 4. sürümden beri biliyorum, bana kalırsa o günden bugüne ufak bazı değişiklikler hariç versiyonlar sadece ticari bir oyundan öteye geçmiyor. Tabii o ufak farklılıklar programı dahada zenginleştirdi. Ben 3d Max 2008 kullanıyorum, tüm pluginleri mevcut, render eklentileri bu sene 2008, 2009 ve 2010 için birlikte geliştirildi. Örneğin ´ 2012 ´ Filminde kullanılan FINALRENDER (Faynıl render) bu konuda bir örnektir. Hatta kişisel kanaatim şu ki, 3d Max 2008 Işık konusunda 2009 ve 2010´dan daha çok ve kapsamlı olduğu için tercih edilebilir.

2010-01-23 18:09:33

Cvp

kunth

Kapsamlılık konusunda birşey diyemeyeceğim ama bende 2008 in daha STABIL olduğunu düşünüyorum.

2010-01-24 04:03:47

Cvp

ETezer

Graphite Modelling Tools u inceleyin bence. Bi sürü sürpriz bekliyor sizi. Yalnız 3 Kategoriye ayrıldığını ve 3 kategorisini de incelemeyi unutmayın :) Stabilite konusunda 2008, ve hız konusunda, 2009 oldukça iyidir ama 2010´um henüz hiç göçmedi...Bu arada 2010´da viewport shaderlarına dikkat edin derim.
Saygılarımla,

2010-01-24 11:57:49

Cvp

RicCo

yeniliklerden containers´ta benim çok işime yarıyor. eski xref hiç işime yaramayan bir özellikti.

2010-01-24 19:24:57

Cvp

1sude1

2010 max kullanıyorum ekran farklı ve birkaç özellik eklenmiş o kadar bide meteryal toplalarında bazı meteryaller hazır verilmiş kolayca işlenebilir durumda

2010-01-25 18:18:31

Cvp

lacivert1

ben hala max 9 kullanıyorum ve işimi hayli hayli görüyor,max 2010 a girsem şimdi başıma büsürü dert alırım niye çünkü en başta kimse kullanmıyor eski dosyalarımı açamam

2010-01-25 22:09:03

Re:Cvp

kunth

[quote=53068] Yazan: lacivert1

ben hala max 9 kullanıyorum ve işimi hayli hayli görüyor,max 2010 a girsem şimdi başıma büsürü dert alırım niye çünkü en başta kimse kullanmıyor eski dosyalarımı açamam[/quote]


her zaman yeni sürümler eski dosyaları açar...

2010-01-26 02:02:54

Cvp

ETezer

Kunth hocamın lafına ilave olarak Yeni sürümlerde yaptığınız dosyaları obj si sağlam olan eski sürümlerde açabilirsiniz. Yani 2010 yaptığınız obj olarak kayıt edip 2008,2009 da açabilirsiniz. Ama önce nesnelerden tehlikeli modifierleri temizleyin derim. Mesela mesh ve turbo smooth gibi...

2010-01-26 02:08:50