sahnedeki objelerin açıları

sahnedeki objelerin açıları

romantik_hayat

Arkadaşlar; sahnemde alt köşedeki orbit aracıyla döndürmeler yaptım, bu döndürmeler öyle bir şekil aldıki sahnemdeki her obje biraz eğri duruyor. Yeni çizdiğim objeler eskilere göre eğri duruyor, uyguladığım modifier lar normal düzlemlerde uygulanıyor ama parça eğri olduğu için düzgün uygulanmıyor. Sahneyi başka bir max e merge yaptım ama olmadı. Mesela top görünüşten baktığım zaman parçanın altı ile üstü kaymış gözüküyor. Yardımlarınızı bekliyorum saygılarımla...

2010-01-21 10:23:21

Cvp

kunth

bahsettiğiniz gibi bir eğilme orbit aracı ile olamaz, nesneleri rotate etmiş olmalısınız

2010-01-22 00:03:12

Cvp

Jonathan

arc rotate e bastiginda, ortaya cikan sari cemberin yan tarafina(dis kismina) bir bakmani tavsiye ederim, orda donme olmus olabilir ,onu degistrerek bir deneyebilirsin

2010-01-22 11:28:20

Cvp

romantik_hayat

Jonathan diğer rotate ler tamamda arc rotate nerede... Cevaplarınız için teşekkürler...

2010-01-22 12:05:46

Cvp

kunth

Arc rotate, ekranınızın sağ alt köşesindeki 8 araçtan bir tanesidir. Benim Orbit aracı diye bahsettiğim, sahnede görünüş pencerenizin dönmesini sağlayan acın Max´deki adı Arc Rotate´tir.

2010-01-22 17:13:08

Re:sahnedeki objelerin açıları

kunth

[quote=52940] Yazan: romantik_hayat
....sahnemde alt köşedeki orbit aracıyla döndürmeler yaptım, bu döndürmeler öyle bir şekil aldıki sahnemdeki her obje biraz eğri duruyor. Yeni çizdiğim objeler eskilere göre eğri duruyor, uyguladığım modifier lar normal düzlemlerde uygulanıyor ama parça eğri olduğu için düzgün uygulanmıyor....[/quote]

Tekrar ve büyük harfle yazıyorum : BAHSETTİĞİNİZ GİBİ BİR DÖNDÜRME ORBİT/ARC ROTATE ARACI İLE YAPILAMAZ.

2010-01-22 17:15:24

Cvp

ETezer

Yani ":)" Normalde rotate işlemleri Transform bölümündeki araçlar(Move, Rotate, Scale) ile yapılır. Arc Rotate/Orbit komutu nesneyi döndürmez, nesneye bakış açını döndürür. Bu arada aslında sahnene sıfırdan başlaman daha hayırlı olur ama yok inadım tuttu dersen üst komut sırasında "view" yazan yeri tıkla ve "locale" e al nesnelerin kendi lokal eksenlerinde çalışma yapmanı sağlar. Ama sen eğer sahneni çevirip buna göre bir scale felan verdiysen, o durumda, axisleri view´e göre çalışmakta olan Max ne yazık ki verdiğin komuta uygun olarak bakış(view) açısına göre scale edeceğinden nesnelerin yamulacaktır veya yamulmuştur. File/Reset... :(
Bir diğer çalışma prensibi ise viewportların ismine her zaman dikkat etmektir. Bazen Top yazan yerde(diğer viewportlarda da aynı şey geçerlidir) değişiklik olup, ortografi, user veya perspektife geçebilir(kısa yol tuşuna elin felan çarpmıştır). Bu sıkıntıyı zamanında fark edemezsen yaptıkların teknik resim çizimlerine aykırı durumlar meydana getirir...
Saygılarımla,

Not: Nesne tabanlı hataları geri alma yani undo: ctrl+z iken bakış alanlarındaki çevirme hatalarının undo´su shift+z dir. sanırım işinize yarar... :)

2010-01-22 23:58:50