Sahne ve render arasındaki fark?

Sahne ve render arasındaki fark?

darkart

Aşağıdaki görüntüdeki problemi çözemedim.
Sahnedeki perde görüldüğü gibi yerden bir parça yukarıda ve genişliğide fazla değil. Ancak render ettikten sonra perdenin yerle bitişik oldugu ve mutfak tezgahına daha çok yaklaştıgını görüyorum :)
İşin enterasan tarafı perdeyi çok daha fazla yukarı alsamda render yine ekranda görülen gibi oluyor. Ben problemi çözemedim yardımcı olursanız sevinirim.

[img]http://hosting.gorselarsivi.com/upload/gH6bNnrbXEKhTfL0Exv6r5mntAgETZu1UQl.jpg[/img]

2010-01-10 15:49:33

Cvp

emreşan

VrayphsicalCamera yazılı sol alttaki görünüşte o yazının üzerine sağ tıklayıp "show safe region" ı işaretlemelisin.

Kameranın render ederken kullandığı ekran orantısı ile senin çalışma ekranındaki ortantı aynı değil. Gerçi bu problem biraz daha enteresan ama vray bu... Nerede ne saçmalayacağı belli olmaz.

Sorun sadece perde ise, perdeyi modellerken turbosmooth vermiş ve render iterations u viewporttan farklı yazmış olaiblirsin. Yumuşatma işlemi altında ufak bir deformasyona maruz kalmış olabilir eğer rakam viewporttan yüksek ise.

bunun dışında aklıma gelen ise bazen max ın başına gelen objelerin transformları render sırasında resetlemesidir. Ama bu iki yöntem işe yaramaz ise 3dsmax.ini dosyasını sil ve yeniden aç. Nasıl ve nereden silineceği ise daha önce forum başlıklarında anlatıldı. En son ihtimal ise vray in saçmalaması ki; bu ihtimal çok daha kuvvetli. Yeniden yüklemeni veya mümkünse hiç kullanmamanı tercih ederim :)

2010-01-10 18:44:49

Cvp

darkart

Perdeyi plane ile oluşturup wave+noise modifiye etmiştim. Ancak hepsini kaldırdıgımdada değişmedi bir şey. Vray cam değilde perspektiften render aldım sonuç değişmedi. Korkarım dediğin gibi problem vray den kaynaklı :)
Peki vray yerine default render veya mental ray mi kullanmak daha mantıklı? Çünkü bu basit bir mutfak ancak farklı projelerdede başıma iş açması olasılığı hiç hoşuma gitmedi :)

2010-01-10 19:54:19

Cvp

emreşan

Tabii ki MentalRay kullanmak daha doğru.

2010-01-10 20:32:16

Cvp

kalimba

Buradaki problem büyük ihtimalle "plane" objesinin "render scale" katsayısının 1´den büyük olmasından kaynaklanıyor. Sadece uzamıyor, aynı zamanda da genişlemiş.

Bütün materyalleri standart yapıp mentalray´de render deneyebilirdiniz.

2010-01-10 21:03:19

Cvp

darkart

Sorunun kaynağı vray miş. Zaman ayırıp cevap yazdıgınız için teşekkür ederim.

2010-01-11 17:39:40