Modele "FBX" veya "script" destekli çıktı atamak?(MOCAP)

Modele "FBX" veya "script" destekli çıktı atamak?(MOCAP)

silver and iron

İyigünler;

Bilindiği üzere artık günümüz desktop mocap(masaüstü hareket yakalayıcılar) teknolojisi fbx formatıyla kaydedilmiş veya ms. olarak çıktı alınmış formatlar 3d modellere aktarılabiliyor. Bunun en iyi örneklerinden biri piyasada Boujou-Maya ikilisi olarak video tutoriallarda da yerini alıyor. Bu aynı zamanda Max üzerinde de yapılıyor, fakat bir türlü beceremedim. Bazı denemelerim oldu:

1)FBX->(translation-çeviri--ara geçiş için yan programlar--)BVH->Biped bu deneme hiçbir sorun çıkartmadı.
2)MS(Max Script)->BVH veya FBX-> 3D Mesh... --->İşte bu olmuyor.

Yani kısaca özetlemek gerekirse, 3d mesh objeye bölgesel(yüz, vücut) motion capture dosyaları, ms max script nasıl eklenir?(soruyu yanlış yorumlamamak için eklemek isterim: biped´e nasıl mocap aktarılır demiyorum.)

Şimdiden teşekkür ederim..

_____
NOT: Eklemeyi unuttum. Sonuçta, desktop mocap işleminde boujou veya pftrack veyahutta matchmover programlarının verdiği ms max scriptten bahsediyorum.
_____

2010-01-10 13:17:47

Cvp

silver and iron

Konuyla ilgisi olan biri yok mu?

2010-01-10 21:53:18

Cvp

kalimba

pf tracktan zaten point olarak çıktı alabiliyorsun. Bu noktaları karakterin yüzü veya herhangi bir yerindeki kontrol noktaları veya kemiklerle ilişkilendirerek istediğini yapabilirsin diye takmin ediyorum.

2010-01-10 22:10:40

Cvp

silver and iron

Evet işte konu da o zaten. Pftrack veya herhangi bir track-match işlemini yapan programlar, tüm 3d programlar(3ds max maya c4d hepsi dahil) için script desteğini sağlıyor.

Aslolan konu bu scriptin 3D Mesh objeye nasıl bağlanacağı.

Tekrarlıyorum, konu biped veya bone sistemine bağlamak değil.

Çok daha açıklayıcı olması adına YouTube´daki ""Boujou-Maya" anlatımının linkini veriyorum. Videoda önce yeşil perde önündeki mankenin yüz kısmına mask uygulanmak suretiyle tracking ve solving işlemi yapılıyor. Alınan çıktı doğrudan Maya´ya aktarılıyor. Buraya dikkat!!!! Çıktıyı indirekt olarak objenin üzerine uyguluyor. Biped veya bone sistemi yok. Ama işte videodaki anlatım yetersiz kalıyor. (Zaten genel yorumlar ile anlatıyor videoyu. Aşama aşama anlatmıyor. Video yorumlarında da bundan yakınılmış.)

****Link: http://www.youtube.com/watch?v=GNn7wBN3xas

Özetle sorum yine aynı... 3DS Max ile bu olayı nasıl yapacağız. Tracking işlemi sonunda elde edilen fbx veya max scripti objeye nasıl atayacağız?..

2010-01-10 22:48:46

Cvp

kalimba

https://www.cg-academy.net/es_catalog/product_info.php?cPath=22_40&products_id=43&osCsid=ceo0nvv2irbejpvtulgpu21vhlpuu0nk

Örnek videolardan bakarsın.

Genel mantığı göstermesi açısından youtube´daki video yeterli.

2010-01-10 23:58:06