mashsmooth veya nurms sorunu
mashsmooth veya nurms sorunu
mrb arkadaşlar.
Daha önce Photoshop ve Corel kullanıcısıydım. 3d ye yeni başladım ve Max7 kullanıyorum.
bir puzzle modellemem gerekiyor ama parçaların kenarlarını yumuşatmaya çalıştığımda (mashsmooth veya NURMS ile) şeklin merkez noktası olmayan bir noktadan kenarlara dağılan fazladan edge´ler, yüzeyde garip gölgeler, çıkıntılar oluşuyor.
normal görünümde;
http://img189.imageshack.us/img189/4828/puzzlet.jpg
mashsmooth uygulayınca;
http://img696.imageshack.us/img696/4397/puzzlemashsmooth.jpg
ile karşılaşıyorum. NURMS´da dahada garipleşiyor.
çözmeme yardımcı olursanız sevinirim.
şimdiden teşekkürler...
Cvp
line modelleme ve bevel modifieri konusundaki çalışmaları karıştırın.
Cvp
saol dediğin yoldan deneyince normal oldu. ama yine de o sorunların neden olduğunu merak etmiyor değilim. birşeyi yanlış yapıyorum ama neyi
Cvp
teşekkürler dediklerini yapınca oldu. yalnız yine de bu sorunların neden olduğunu merak ediyorum. bişeyleri yanlış yapıyorum ama neyi.
tekrar saol..
Cvp
Meshsmooth turbosmooth gibi düzenleyicilerin mantığı sizin vermiş olduğunuz çizgileri esas alarak pürüzsüz yüzeyler, geçişler sağlamaktır, bu yüzden modelinizi modellerken eğer meshsmooth vb düzenleyicileri kullanacak iseniz, yüzeylerinizi dikkatli modellemelisiniz, çünkü meshsmooth´u bir küp objeye uyguladığınızda küreye dönüşür, eğer küp özelliğini korumak istiyorsanız fazladan çizgiler ekleyerek, köşelerin köşe kalmasını uygulamaya bildirmeniz gerekir bunuda modelleme sırasında oluşturacağınız çizgilerle yaparsınız. senin örneğinde eğer meshsmooth kullanman gerektiğini düşünüyorsan, modelleme tekniğin değişmeli, çünkü line çizip ektrude yada bevel yaptığınızda üst yüzeyler modele bağlı olarak yan yüzeylerde devamlılığı sağlayan çizgiler oluşturulmaz, katı modelleme ve organik modellemeleri incelerseniz farklılıkları görebilirsiniz.