opacity sorunu - sayfa: 2

Cvp

Silent Assassin

Camı hep beyaz mı düşünüyoruz ? Ya sarımsı ise yada hafif kırmızı,bu durumda caustic kullanacak mecbur..
Orada ben burdayım diyen bir etki,ışığın şiddeti odanın sonuna doğru azaldığı için sadece ilk 3 kürede görüyorsunuz...Bu efekti nasıl verebilirsiniz caustic kullanmadan??

2009-12-31 16:55:59

Cvp

Silent Assassin

Mesela böyle bir etki caustic dışında verilebilir mi ?

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/e3wE2tXIM.jpg[/img]

Oval camda ışığın belli bir yerde odaklandığını görüyoruz,bu etki düz cam için yerde tabii ki de olmadı(oldu da fazla belli değil) ancak,caustic etkisini kaldırdığımızda ise camın kenarlarındaki parlamayı göremiyoruz,aradaki fark böyle oluyor...(Exclude ile 2 camında etkisini kaldırdım,bu durumda cam duvarlar arasında olmadığı durumda aynı etkiyi göremiyoruz)


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/zRtp67Ysm.jpg[/img]

Arkadaş camı nerede kullandığını söylememiş bende bu yüzden caustic i önerdim,her iki durumda da gi açıldığında render sürelerinde 2sn fark var...Eğer iç mekanda kullanılacaksa içerde dışardaki güneşin ışığı dışında başka bir ışık kaynağı yoksa caustic açıkken gi hesaplaması çok uzun sürüyor...

2009-12-31 17:21:12

Cvp

kalimba

Renkli gölge zaten ışıklar tarafından sağlanıyor. Örneği kızmızı, geçirgen bir objenin kırmızı gölge oluşturmasını caustic desteklemeyen scanline renderer yapabiliyor.


Camlı örnek ben mesajı yazınca gelmiş ona da ek yazayım.

Kişi nerede kullanaacğını belirtmiş. Deneysel şeylerden ziyada ben olayın içinde iken nasıl gözükebileceği üzerinde durmuştum. Işık dışardan gelecek, çerçeveli camdan içeri girip ortamı aydınlatacak. Neredeyse bütün çözümler için camın gölge verme özelliği kapatılırken, caustic önerme fikrine takılmıştım. Şimdi ne amaçla ve hangi olayda önerdiğinizi anladım. Caustic yemiş gibi aydınlandım[:)] Örnekler için teşekkürler.

Mutlu yıllar.

2009-12-31 17:21:30

Re:Cvp

Silent Assassin

[quote=52522] Yazan: kalimba

Renkli gölge zaten ışıklar tarafından sağlanıyor. Örneği kızmızı, geçirgen bir objenin kırmızı gölge oluşturmasını caustic desteklemeyen scanline renderer yapabiliyor.


Camlı örnek ben mesajı yazınca gelmiş ona da ek yazayım.

Kişi nerede kullanaacğını belirtmiş. Deneysel şeylerden ziyada ben olayın içinde iken nasıl gözükebileceği üzerinde durmuştum. Işık dışardan gelecek, çerçeveli camdan içeri girip ortamı aydınlatacak. Neredeyse bütün çözümler için camın gölge verme özelliği kapatılırken, caustic önerme fikrine takılmıştım. Şimdi ne amaçla ve hangi olayda önerdiğinizi anladım. Caustic yemiş gibi aydınlandım[:)] Örnekler için teşekkürler.

Mutlu yıllar.[/quote]

Nerede belirtmiş yaa ? Bu arada siz mesajı değiştirmişsiniz,ben bir bakıyım tekrar yazdığıma diye bakmasam göremeyecektim yeni yazdıklarınızı :)
Önemli değil..Mutlu yıllar.

2009-12-31 18:54:23

Cvp

kunth

Uzatmadan yazalım :D

Ben her şeffaf gölge yapmak istediğimde caustic kullanmam. Material editörünüzde refraction bölümünün altında affect shadow kutusunu işaretlerseniz gölge zaten kendi kendine şeffaflıktan etkilenecektir. Peki o halde nedir bu caustic ?

Caustic icin sanırım en uygun açıklama şu şekilde olacak :
Düz olmayan cam nesneler (Kadeh, şişe, heykelcik v.b.) yüzeylerindeki eğimler sebebi ile kendi gölgelerinin içerisine mercek etkisi yaparak ışık odaklarlar. Bu odaklanma sonucu aslında koyu renk olması gereken gölgenin içinde dahda aydınlık alanlar oluşur.

Bunu evinizde de deneyebilirsiniz; bir su şişesini masanızın üzerine koyun, açılı şekilde ışık almasını sağlayın, gölgesinin içinde odaklanma etkisini ve parlamayı göreceksiniz.

Buna render motorumuzca caustic etkisi denilir.

Gelelim ne zaman etkinleştirilir / ne zaman etkinleştirilmez konusuna;

Tahmin edebileceğiniz gibi caustic hesaplatması yaptırmak render süresini uzatacaktır. O halde; sanatçı buna kendisi karar vermelidir. Peki kriterler nedir ?

Masanızın üzerine bir su şişesi koyun demiştik ya. Şimdi oturduğunuz yerden kalkın ve şişeye bakarak uzaklaşmaya başlayın. yaklaşık 1-2 mt uzaklaştığınızda gölge içindeki odaklanma etkisini artık net bir şekilde göremediğinizi, 3-4 mt uzaklaştığınızda ise artık hiçbir şekilde etkinin farkında olmadığınızı fark edeceksiniz.

Bunu şu şekilde yorumlayabiliriz: Eğer caustic etkisi yaratacak sahne elemanları kamera kadrajımızda çok fazla yer tutmakta ise (yani şişelere yakından bakıyorsak) caustic etkisinden yararlanmak görsel olarak faydalı olacaktır.

Eğer sahnemizdeki bu elemanlar uzakta kalmış ve detayları zor seçilecek şekilde yerleştirilmiş ise caustic hesabını kapatmak render süresi açısından faydalı olacaktır.


Sürç-ü lisan ettikse affola.....

2010-01-01 11:41:46

Cvp

ETezer

Bu kadar ileri bilgilerin yanında basit kalacak ama, opacity sanırım standart malzeme, büyük ihtimalle arkadaşımız default render kullanıyor olabilir. Bu durumda Gölgeli ışığı da shadow map olabilir. Shadow map´i raytrace gölgeye almak sorunu çözecek gibi geliyor. Tamam Caustic felan, bunlar güzel bilgiler ve ellerinize sağlık ama, hedef kitle ne kadar kullananbilecek. Yani soruyu soran arkadaşın bilgi seviyesi "başlangıç" olarak tanımlanabilir sanırım.
Gene de bilgiler gayet ho tekrardan beyninize sağlık :)

Saygılarımla,
Ergin TEZER

2010-01-04 01:18:58

Cvp

Cenkkeskin

Verilen teknik bilgi çok güzel ama arkadaşın aradığı cevap sanırım : Ray Traced Shadows ´dan doğru hallolabilir ?
Zamanında baska bi arkadaşda bu sorunu yaşamışdı konu ile ilgili bir yazım vardı o zaman hatta :

http://www.cenkkeskin.com/egitimler/3d-s-max-cam-yapimi-ve-golge-olusturulmasi-95.html

2010-01-04 09:19:36